evenimente 2025

  • Cont nou
  • Autentificare
  • Newsletter
  • GDPR
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Instagram
  • Pinterest
  • YouTube
  • Meniu
  • Home
  • La zi
    • La zi
    • Știri
    • Actualitatea
    • Editorial
    • Produse & promoții noi
  • FMCG
    • Analize și tendințe
      • Băuturi alcoolice
      • Băuturi nealcoolice
      • Cafea și dulciuri
      • Produse lactate
      • Produse din carne
      • Produse de bază
      • Produse de îngrijire personală
      • Produse de îngrijire a locuinței și curățare
      • Alte produse alimentare
    • Sustenabilitate & CSR
      • CSR
      • Sustenabilitate
      • Ediția 2024
      • Ediția 2023
      • Ediția 2022
      • Ediția 2021
      • Ediția 2020
      • Ediţia 2019
      • Ediţia 2018
      • Alte articole
    • Branduri cu buletin de România
    • Oameni de 5 stele
    • Transformers Brands
    • Trendsetteri
    • Branduri pentru 100 de ani
    • NOI pentru România
    • Piețe de cinci stele
    • Ghid furnizori
    • Video
  • Retail
    • Harta retailului modern
    • Magazine de top
    • Comerț modern
    • Comerț tradițional
    • Info retail
    • Ghid Retail Modern
    • Ghidul comerciantului
  • Evenimente
    • Trade Marketing Congress
      • Februarie 2025
      • Februarie 2024
      • Martie 2023
      • Martie 2022
      • Martie 2021
      • Martie 2020
      • Martie 2019
      • Martie 2018
      • Martie 2017
      • Martie 2016
      • Februarie 2015
      • Februarie 2014
      • Februarie 2013
      • Februarie 2012
    • Ambalaje 360
      • Aprilie 2025
      • Aprilie 2024
      • Aprilie 2023
      • Aprilie 2022
    • BBRO
      • Mai 2025
      • Mai 2024
      • Mai 2023
    • CSR Excellence
      • CSR Iunie 2024
      • CSR Iunie 2023
      • CSR Iunie 2022
      • CSR Iunie 2021
      • CSR Septembrie 2020
      • CSR Iunie 2019
    • Club Retail
      • Octombrie 2024
      • Octombrie 2023
      • Octombrie 2022
      • Octombrie 2021
      • Octombrie 2020
      • Octombrie 2019
      • Octombrie 2018
      • Octombrie 2017
      • Octombrie 2016
      • Octombrie 2015
      • Octombrie 2014
      • Octombrie 2013
    • Premiile PIATA
      • Noiembrie 2024
      • Noiembrie 2023
      • Noiembrie 2022
      • Noiembrie 2021
      • Noiembrie 2020
      • Noiembrie 2019
      • Noiembrie 2018
      • Noiembrie 2017
      • Noiembrie 2016
      • Noiembrie 2015
      • Noiembrie 2014
      • Noiembrie 2013
      • Noiembrie 2012
      • Octombrie 2011
      • Octombrie 2010
      • Octombrie 2009
      • Octombrie 2008
    • Marketing Conference
      • Aprilie 2018
      • Aprilie 2017
      • Aprilie 2016
      • Martie 2015
      • Martie 2014
      • Aprilie 2013
  • Business
    • Special
    • Profil de manager
    • Strategii de piață
    • Topurile PIATA
    • Marketing & publicitate
    • Start-up Brands
    • Consilier
    • Research
    • Resurse umane
  • Info companii
  • Contact
  • Revista
  • Pagina principală
  • FMCG
  • Analize și tendințe

Mălai, griş, pesmet: producătorii români domină copios segmentul de volum

Scris de Valentin Gros, Cristian Bădescu Publicat Vineri, 21 Iunie 2024 15:22
||
Produsele cu valoare adăugată mare, ca mălaiul rapid şi mămăliga ready to eat, vin din afara ţării, preponderent din Italia Tindem să ţinem pasul cu evoluţiile din piaţa bunurilor de larg consum şi vă propunem acum o analiză de tip „3în1” – trei categorii de produse analizate în acelaşi articol: mălai, griş şi pesmet. Ce au în comun? În afară de faptul că fac parte din grupa produselor de băcănie, că, aproape invariabil, sunt „vecine” ...

Trei detalii care dospesc vânzările în piaţa făinii

Scris de Valentin Gros Publicat Marți, 14 Noiembrie 2023 12:09
||
Preţul este esenţial, dar specializarea, porţionarea şi comunicarea pe ambalaj sunt diferenţiatori puternici A trecut vremea când gospodina cumpăra făina de grâu fară să zăbovească prea mult la alegerea sortimentului optim și chiar fără să își planifice dacă să coacă pâine, cozonac sau biscuiți – „să fie în cămară, că oricând e nevoie”. Producătorii își conturează mesajele promoționale insistând pe caracteristicile speciale, asociindu-și imaginea cu artişti cu priză la segmentul de cumpărători ţintit și oferind ...

Plus-valoarea pentru client ţine piaţa orezului pe trend ascendent

Scris de Valentin Gros Publicat Vineri, 15 Septembrie 2023 13:17
||
Termenul „orez” a devenit unul doar generic în ultimii ani, odată cu diversificarea accentuată a ofertei de produse: sunt foarte multe tipuri de orez, iar consumatorii sunt pretenţioşi şi bine informaţi. Tendinţa de consum a ultimilor ani este uşor crescătoare cu tendinţă de stabilizare în perioada din urmă, marcată de o creştere puternică a preţului la raft (ca în toate categoriile, de altfel). Producţia internă are o tendinţă evidentă de scădere în ultimii cinci ani, ...

Realitatea amară a pieţei zahărului: importăm 88% din consumul anual

Scris de Valentin Gros, Cristian Bădescu Publicat Luni, 14 August 2023 14:19
||
Medici, nutriţionişti, dar şi semidocţi şi părerişti îl pun pe „lista neagră”, dar fără zahăr nu am putea trăi. De fapt, nici nu trăim fără, căci datele arată menţinerea aproape constantă a consumului de zahăr (de orice fel), în ultimii peste 30 de ani. Ce s-a schimbat fundamental este de unde ne luăm zahărul: din ce în ce mai puţin din păjiturile şi dulceţurile făcute în casă cu zahăr de la magazin şi din ce ...

Piaţa uleiului: marii procesatori au câştigat bani dar au pierdut cotă de piaţă

Scris de Valentin Gros Publicat Miercuri, 12 Iulie 2023 11:54
||
Categoria uleiurilor comestibile traversează o perioadă deosebită, marcată de fluctuaţii ample ale preţului final pentru uleiul rafinat, dar şi de efervescenţa înnoirilor din segmentul uleiurilor nerafinate, provenite din tot mai multe tipuri de materii prime. Recoltele slabe la materia primă, perturbaţiile din lanţul de aprovizionare generate de invazia ruşilor în Ucraina, manevrele de speculare a panicii consumatorilor (care s-au grăbit să-şi facă stocuri de siguranţă), toate s-au adăugat creşterii costurilor de producţie generând scumpiri majore ...

Pâinea caldă e tot mai rară în magazine: 80% se vinde pâine preambalată

Scris de Valentin Gros Publicat Miercuri, 14 Iunie 2023 18:02
||
Pâinea reprezintă una din cele mai mari şi mai stabile categorii de produse alimentare şi unul din raioanele strategice ale magazinelor, cu mare putere de atragere a clienţilor. De regulă, produsele de panificaţie sunt plasate în magazin astfel încât cumpărătorul să parcurgă un traseu cât mai lung printre rafturi până la destinaţie.Consumul mediu de pâine și produse de panificaţie a fost, pe durata anului trecut, de 87 kg/persoană, după cum arată datele Institutului Național ...

Studii Nestlé: 3 români din 4 își gătesc mâncarea acasă pentru cele mai importante mese ale zilei

Scris de Valentin Gros Publicat Joi, 27 Aprilie 2023 12:32
||
Pandemia, restricțiile de circulație și limitarea interacțiunii fizice au crescut considerabil frecvența de gătit acasă a românilor, ceea ce a produs o creștere proporțională a consumului de condimente. Cererea de condimente, dar nu numai, a fost stimulată de faptul că românii iubesc mâncarea gustoasă făcută în casă. Sondajele derulate de Nestlé Romania au evidențiat  că 76% dintre români își gătesc mâncarea acasă pentru cele mai importante mese ale zilei, prânz și cină. Jumătate dintre români ...

Who’s who în piaţa pastelor şi planurile lor de viitor

Publicat Luni, 06 Februarie 2023 12:06
||
Mărcile proprii ale retailerilor dețin aproape un sfert din piața valorică a pastelor uscate și peste 35% în volum, conform datelor RetailZoom. Piaţa pastelor uscate este, totuşi, dominată de companiile din Top 5, care au două treimi în valoare și mult peste 50% în volum. Mărcile proprii sunt foarte bine reprezentate la pastele proaspete, cu peste 40% în valoare și aproape 50% în volum, explicaţia fiind că aceste produse sunt, în general, mai scumpe decât ...

Promoțiile – un sos de conjunctură pentru paste

Publicat Luni, 06 Februarie 2023 11:55
||
Ascensiunea costurilor de producție face ca prețul să fie, conjunctural, un criteriu la fel de puternic ca brandul, în decizia de cumpărare a consumatorilor de paste. Într-un context delicat, în care inflația joacă un rol principal, jucătorii din piață văd promoțiile și comunicarea ca vectori de prim rang pentru susținerea vânzărilor.Totuşi, inovarea continuă să fie, chiar şi în contextul inflaţionist actual, o cale de a atrage preferinţele consumatorilor şi de a te impune pe ...

Uleiul comestibil: inovaţii pe toate segmentele

Scris de Daniela Cristescu Publicat Marți, 10 August 2021 13:49
||
Deşi rămâne dominant, uleiul de floarea soarelui reia „alianţele”, dar nu cu soia. Piața uleiurilor din România s-a aflat pe un trend ascendent, în perioada iunie 2020 – mai 2021, comparativ cu 12 luni anterioare, înregistrând o creștere în valoare de 14,9% și o scădere aproape nesemnificativă în volum, de -0,7%, după cum arată datele de la RetailZoom. Uleiul de floarea-soarelui continuă să se mențină în poziția de lider pe categorie, cu o ...
  • Prec
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Mai departe
  • Sfârșit
Pagina 1 din 5

box csr 2025

Revista Piața EDIȚIA DIGITALĂ, #225 mai 2025

Piata 225
Editia curenta Arhiva revista

BBRo box 2025

banner 2025

Banner A360 2025

Box TMC 2025

banner cumpana

HARTA RETAILULUI MODERN

Harta Retailului Modern

Nou! Harta retailului modern din România.

Pdf Harta Retailului Modern 30-04-2025

INFO COMPANII

  • Descoperă noul ambalaj Tchibo Exclusive!
    Descoperă noul ambalaj Tchibo Exclusive!
  • Oti lansează cutia pop-up cu lavete din microfibră – soluția perfectă pentru o curățenie eficientă și sustenabilă!
    Oti lansează cutia pop-up cu lavete din microfibră – soluția perfectă pentru o curățenie eficientă și sustenabilă!
  • La Strada Gelato a strati
    La Strada Gelato a strati
  • Răsfăț la caserolă: Corso și 5 to go aduc Salted Caramel Caffe Latte în varianta de 900 ml, pentru toți iubitorii de cafea
    Răsfăț la caserolă: Corso și 5 to go aduc Salted Caramel Caffe Latte în varianta de 900 ml, pentru toți iubitorii de cafea
  • FrescoVerde – cultivat și congelat în România, cu adevărat!
    FrescoVerde – cultivat și congelat în România, cu adevărat!

NEWSLETTER

Newsletter Piata

Nu scăpa nici un titlu important despre FMCG & Food Retail !

Abonează-te la newsletterul Piața acum !

box club 2024

Banner premii 2024

Supliment CSR #7, iulie 2024

CSR2024
Editia curenta Arhiva revista
Revista Piaţa

Supliment Oameni de 5 stele, mai 2024

Od5S 2024
Editia curenta Arhiva revista

VIDEO

© 2006-2024 S.C. PIATA TRADE SERVICES SRL. Toate drepturile sunt rezervate | Powered by
Newsletter Piața