Proveniența și prețul – principalele criterii de alegere a ouălor la raft

Joi, 07 Decembrie 2017, ora 12:27 | Vizualizari: 362

Atunci când vine vorba de aspectele de care românii țin cont în fața raftului, pe primul loc se situează importanța provenienței de la producători români (29%), arată un studiu realizat de Agricola în luna noiembrie a acestui an*). Prețul este un alt criteriu important în alegerea ouălor, doar 10% dintre cei chestionați declarând că sunt dispuși să plătească mai mult de un leu pe un ou, atunci când produsul respectă anumite caracteristici pe care ei le caută.

Doi din zece români caută la raft ouă ecologice și tot atâția caută ouă provenite de la găini crescute în sistem free-range (în aer liber, cea mai mare parte a timpului). Cu toate că au intrat recent pe piața autohtonă, ouăle îmbogățite natural cu diferiți nutrienți (Omega 3, luteină, antioxidanți) sunt produse care încep să câștige interesul publicului român, 3% dintre cei chestionați alegându-le pe acestea în detrimentul celor clasice.

34% dintre români își procură în continuare ouăle de la țară, iar cei mai mulți dintre ei (37%) apelează, însă, la hipermarketuri, 20% alegând magazinele de proximitate. Cutia de zece ouă este alegerea preferată de aproape jumătate dintre respondenți, urmată de cea de 30 de ouă. 16% dintre români preferă să cumpere ouăle la bucată, mai puține, și mai des.

Ouăle cu luteină și Omega 3, rezultatul a patru ani de cercetări

Pentru a răspunde preocupării tot mai mari a consumatorului pentru produse cu multiple beneficii, Avicola Lumina, companie a Grupului AGRICOLA, a lansat toamna aceasta două tipuri de ouă, unul dintre ele în premieră la nivel european: Ouă Ochioase, îmbogățite natural cu luteină, pentru susținerea sănătății ochilor, și Ouă Inimoase, îmbogățite natural cu Omega 3, cunoscut pentru susținerea sănătății inimii, și antioxidanți. Cele două produse au fost obținute în urma unui amplu proiect de cercetare**, ouăle cu luteină fiind o inovație marca AGRICOLA.

*) Studiul Atitudinile și percepțiile românilor cu privire la consumul de ouă a fost comandat de AGRICOLA și realizat de iVox în perioada 16-23 noiembrie 2017, pe un eșantion reprezentativ de 2.284 de respondenți.

 


 

 

Cuvinte cheie: , , , , ,
Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii