Catalin Samara: Bringo se extinde in Romania si in urmatorii 2 ani ar putea testa modelul de business la nivel international

Luni, 13 Noiembrie 2017, ora 20:53 | Vizualizari: 870
de Carol Popa

Când Carrefour a intrat în acţionariatul Bringo, la doi ani după ce acelaşi retailer lansase propriul magazin online,  investiţia a fost interpretată ca o alternativă pentru creşterea prezenţei în mediul digital. După preluarea pachetului majoritar de către Carrefour, toată lumea se aştepta ca una din cele două platforme online să o absoarbă pe cealaltă. La câteva luni de la această tranzacţie, Cătălin Samara, administratorul platformei Bringo, spune că Bringo are drumul său, independent de carrefour-online.ro, şi pregăteşte o expansiune a serviciului atât pentru piaţa internă, cât şi pentru internaţionalizarea acestuia.

 

Este Bringo un proiect local al retailerului Carrefour sau este un derivat al altor proiecte similare derulate de Carrefour în alte ţări?

 Bringo a demarat ca un proiect local. El a fost inventat, testat şi lansat iniţial în piaţă la finele lui 2015 de către AscendNet Solutions, o casa de soft românească, ei fiind inventatorii conceptului Bringo. Carrefour a intrat cu o parte din produsele sale la finalul lui 2016, ca un simplu jucător în platformă.

Astăzi, businessul este bazat pe un parteneriat între Carrefour şi compania AscendNet. Carrefour deține în acest moment 51% din acțiunile companiei BRINGO MAGAZIN SRL, însă  activitatea constă într-un real parteneriat între cele 2 companii asociate, totul fiind bazat pe o adevarată colaborare, respect şi consultare permanentă.

 

Bringo face parte din strategia de integrare omnichanel a retailerului, sau este doar o anexă a acestei strategii?

 

Bringo este încă un canal în care Carrefour este prezent în zona de digital. Deci putem spune că Bringo este mai degrabă un canal complementar pentru Carrefour, în care retailerul este doar unul dintre jucătorii din platformă. Pentru a clarifica şi mai mult : Bringo este un proiect complet independent, în care orice jucător din piaţă este binevenit, implicit orice retailer, potențial concurent al lui Carrefour, cu condiția să dețină unul sau mai multe magazine fizice, şi să fie capabil şi mai ales dispus să îşi facă update la prețuri şi stocuri periodic. Ceea ce caută şi integrează Bringo sunt jucători cu magazine fizice. Şi cu sisteme informatice cu care să se poată actualiza în platformă prețul şi stocul produselor. 

 

În ce fel vor fi dezvoltate Bringo şi carrefour-online.ro, proiecte individuale sau grup de proiecte de dimensiuni mici ce vor fuziona într-un conglomerat?

 

Bringo şi Carrefour-online sunt proiecte complet separate. Bringo este practic o platformă, un agregator, în care Carrefour este unul din jucătorii din aceasta platformă, prezent cu o gama diferită de cea din Carrefour online. Bringo este Bringo. Şi va rămâne complet separat şi independent total faţă de operațiunile Carrefour. 

 

Care sunt factorii de diferenţiere pentru Brigo în raport cu competiţia şi cum sunt ei evaluaţi ?

 

Câteva elemente clare de diferențiere sunt cele care asigură şi vor asigura succesul lui Bringo în viitor:

- livrare în 90 de minute

- la exact prețul din magazin, deci e ca şi cum clientul ar merge în magazinul ales

- 7 din 7, de luni până duminica inclusiv 

- posibilitatea de a comanda zilnic într-un orar extins, de la 09.00 la 21.00

- magazine cu diferite profile de activitate : de la hypermarketuri, supermarketuri, la farmacii, magazine de niţă ( petfood, florării, patiserii , delicatese culinare etc).

- asigură un contact permanent între client şi cel care livrează. Cu alte cuvinte Bringo nu face un curierat clasic, ci asigura o asistenţă la cumpărare, un “personal shopper”, care se bazează pe o relație ce se dezvolta treptat între client şi acesta din urmă, şi în care produsele sunt alese ca pentru propria familie. 

 

Ceea ce îl face diferit pe Bringo faţă de restul pieței sunt chiar oamenii din Bringo. Aceştia sunt recrutați şi formați după 3 criterii simple dar extrem de valoaroase pentru companie : proclient 100%, independență şi autonomie. Însă cel mai bine vorbesc despre Bringo clienţii săi : dacă ne uităm la ratingul acordat serviciului în pagina sa de facebook,  precum şi fiecărui livrator în parte, ratingul este unul excelent, ceea ce ne spune ca am reușit sa creăm un serviciu dezirabil, aş îndrăzni chiar să spun, un serviciu care crează dependenţă şi este deja iubit de cei care îl folosesc. 

 

Ce planuri de extindere a livrărilor de acest tip aveţi? 

 

În 2017 Bringo activează în 4 oraşe : București, Iaşi, Cluj şi Constanţa. Pentru 2018-2019 luăm în calcul o expansiune în mai multe oraşe ale țării. O expansiune care sperăm să fie pe cât de accelerată, pe atât de bine făcută pentru a păstra şi îmbunătăți calitatea serviciilor pe care le oferim astăzi, totul sub umbrela devizei de a face cumpărăturile într-un mod plăcut şi simplu în egală măsură. 

Totodată, echipa Bringo ia în considerare în următorii 2 ani şi o testare a modelului de business la nivel international. Nu avem un plan clar, avem însă dorința şi  curajul de a testa şi alte piețe. Vom vedea cu care începem. Acum studiem : ce piețe, cine e acolo, ce legislație există etc ...

 

Care este portretul robot al clientului Brigo? Ce valoare medie are bonul de casă? În ce categorii de vârstă se încadrează?

 

Am depistat câteva profile de client : mămicile cu copii mici sau  femeile însărcinate, oameni de afaceri cu timp liber limitat, persoane care nu găsesc o placere în a merge la cumpărături, persoane cu dizabilități, rezidenții unor zone fără magazine în proximitate sau care prefera game mai largi de produse, pe care nu le găsesc în apropiere. 

Clienţii Bringo sunt de toate vârstele, de la studenți ( de exemplu în Iaşi şi Cluj avem foarte mulţi studenţi ca şi clienţi , noua generație atrasă de această experiență în digital), la persoane  între 25-60 de ani, dar chiar şi persoane aflate la pensie, cu acces la tehnologie, care nu vor să se deplaseze şi care se descurca cu un telefon sau o tabletă. Pentru că o comandă în Bringo este extrem de simplu de făcut pentru oricine. 

Bonul de casa are o valoare medie extrem de interesantă, vă pot spune că este mai mult decât dublul faţă de ceea ce vinde un magazin în mediul offline. 

 

 Clasificaţi cele mai comercializate 10 sku-uri  prin Bringo.

 

Un semn extrem de bun referitor la tot ceea ce am expus mai devreme vis-a-vis de încrederea clienților în acest serviciu se regăsește şi în categoriile / sku-urile comandate de aceștia : în top se află produsele proaspete ( legume fructe) - la care bringerii sunt extrem de atenți la calitate, urmate de iaurturi, brânzeturi, produse lactate şi carne (măcelărie şi peşte) - categorii pentru care acordăm o atenție deosebită termenelor de valabilitate, urmate de cosmetice, detergenți, produse de băcănie, apă, produse pentru animale din magazinele de tip pet,  jucării şi electronice. 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii