Marketing în alertă – GDPR schimbă obiceiurile şi în parteneriatele B2B

Joi, 09 Noiembrie 2017, ora 19:41 | Vizualizari: 1158
de Carol Popa

Regulamentul UE 2016/679 cu privire la protecţia datelor personale, ce va intra în vigoare la 25 mai 2018, modifică substanţial relaţiile dintre partenerii de afaceri. Dacă în relaţiile Business to Consumer protecţia datelor personale şi modul în care acestea puteau fi prelucrate ridica probleme de moralitate din partea vânzătorilor către consumatori, în relaţia Business to Business aplicarea normelor poate aduce, într-o primă fază, perturbări în parteneriatele de afaceri.

Despre impactul GDPR aasupra activităţilor de marketing revista Piaţa a mai scris aici:

Marketing în alertă: schimbare totală a regulilor de prelucrare a datelor personale. Risc de amenzi uriaşe pentru nerespectare!

 

  „Regulamentul 2016/679 cu privire la protecţia datelor personale priveşte orice prelucrare de date ale unei persoane fizice. Având în vedere că reprezentanţii companiilor sunt persoane fizice, principiile Regulamentului trebuie respectate şi cu privire la aceste prelucrări”, spune Roxana Guiman (Drilea) - Avocat Senior, Coordonator al Practicii de IP, IT&C şi Data Potection la casa de avovatură Biriş Goran, într-un interviu ce va fi publicat integral în ediţia din luna decembrie a revistei Piaţa, în cadrul unui articol amplu privind impactul GDPR asupra industriei FMCG.

 

„Să luăm drept exemplu adresa de e-mail de birou. Dacă pornim de la definiţia noţiunii de dată cu caracter personal, concluzionăm că în măsura în care o adresă de e-mail conţine elemente ce pot duce la identificarea destinatarului (ex. prenume sau iniţială + nume), aceasta constituie dată cu caracter personal. Nu este însă şi cazul adreselor de e-mail alocate generic unui grup de persoane sau care nu indică o persoana anume (ex. office@companie.ro, marketing@companie.ro)”, a mai precizat Roxana Guiman (Drilea).

 

Cu alte cuvinte, dacă în cadrul firmei transmiteţi prin email unor vechi colaboratori oferte pentru proiecte viitoare, după 25 mai 2018 veţi putea face acest lucru doar dacă obţineţi acceptul acestor persoane pentru a le transmite prin intermediul emailului respectiv, care conţine numele lui, astfel de oferte. Dacă persoana respectivă îşi schimbă jobul şi dumneavoastră doriţi să îi trimiteţi în continuare oferte cu proiectele, atunci trebuie să îi solicitaţi mai întâi modificarea datelor personale din accept, pentru că, deşi aveţi acceptul persoanei, adresa de email s-a modificat cu terminaţia noului loc de muncă.

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii