Marketing în alertă: schimbare totală a regulilor de prelucrare a datelor personale. Risc de amenzi uriaşe pentru nerespectare !

Marti, 31 Octombrie 2017, ora 18:37 | Vizualizari: 1441
de Carol Popa

 

Departamentele de marketing, companiile de cercetare de piaţă, magazinele fizice şi cele online care îşi bazează strategiile de vânzări pe profilul consumatorului, realizat în baza datelor personale ale acestuia, trebuie să obţină acceptul scris pentru fiecare tip de prelucrare a datelor în parte. 

 

 

Solicitări precum  conţinutul celei prezentate mai sus vor fi interzise începând din luna mai 2018! Noul regulament ce va intra în vigoare în 25 mai 2018 interzice acceptul grupat a mai multor operaţiuni de prelucrare a datelor personale. În plus, regulamentul stabileşte ce reprezintă dată personală şi lărgeşte aria acestor date la informaţii sau imagini care până în prezent circulau liber în spaţiul public. De exemplu, companiile nu vor mai avea dreptul ca în cadrul aceleiaşi solicitări să ceară consumatorului acceptul pentru a-i trimite oferte comerciale, pentru a crea un profil de consumator pe baza datelor livrate şi pentru a transmite către terţi aceste date.

 

Au mai rămas mai puţin de şapte luni până pe 25 mai, dată la care intră în vigoare noul Regulament UE 679/2016 privind protectia datelor personale – GDPR (Global Data Protection Regulation). Din acest motiv, departamentele de cercetare a pieţei folosesc la maxim datele colectate până în prezent pentru cercetări pricvind profilul de consumator pentru diverse produse şi servicii. Din 25 mai 2018, acest lucru  nu va mai fi posibil decât prin obţinerea unor noi acorduri de la persoanele ale căror date au fost colectate de-a lungul timpului de operatorii comerciali şi furnizorii de produse şi servicii destinate publicului larg.  Iar informaţiile deţinute de diverse companii despre clienţii lor nu vor mai putea fi prelucrate decât în baza unui acord explicit al acestora, pentru fiecare tip de prelucrare în parte, nu la comun, aşa cum este exemplificat în imaginea de mai sus. Practic, orice bază de date ce conţine şi date personale trebuie actualizată. 

 

 „Timpul rămas este foarte scurt pentru conformare, mai ales că fiecare companie în parte este în sine un procesator de date pentru clienţii săi. Conformarea la prevederile Regulamentului 679/2016 nu implică doar consultanţă, implică existenţa în cadrul fiecărei companii a unui responsabil cu securitatea datelor personale, implică softuri coustomizate pentru fiecare companie în parte, astfel încât responsabilul cu protecţia datelor să poată şti în orice moment cine a accesat, ce date a accesat, în ce scop şi până la ce nivel al bazei de date poate avea acces”, afirmă Tudor Galoş, Senior Consultant la Tudor Galoş Consulting. El spune că cei care se bazează că vor realiza această conformare în ultimele luni vor risca să nu găsească pe piaţă programatori care să implementeze proiectele consultanţilor.

 

Regulamentul 679/2016 privind protecţia datelor personale  a intrat în vigoare pe 24 mai 2016, însă aplicarea lui a fost suspendată pentru o perioadă de 2 ani, pentru a permite procesatorilor de date cu caracter personal să îşi alinieze activitatea la noile standarde. Modificările aduse de regulament au implicaţii deosebite în special pentru sectorul online prin care se ofera servicii B2C, dar şi pentru furnizorii şi retailerii din industrii precum FMCG sau nonFMCG, care utilizează frecvent informaţii despre consumatori în cercetări privind stabilirea obiceiurilor de consum. Din 25 mai 2018, noile reglementări privind protecţia datelor vor acţiona în toate statele membre, iar sancţiunile merg până la amenzi de 20 de milioane de euro sau 4 %din cifra de afaceri anuală. 

 

Revista Piaţa va trata pe larg toate aspectele legate de GDPR ce privesc industria bunurilor de larg consum în ediţia din luna decembrie.

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii