Home storage: Mărcile proprii, aproape la egalitate cu brandurile de producător

Miercuri, 18 Octombrie 2017, ora 15:22 | Vizualizari: 418
de Maria Vaschi

Datorită promoțiilor din magazine, utilizatorii sunt tentați să încerce produse din toate segmentele de preț



În lanțurile internaționale de retail, cea mai bună dinamică a vânzărilor din punct de vedere valoric s-a înregistrat pe segmentul set găleată&mop rotativ&storcător, cu o creștere de 62,4%. Urmează subcategoriile lavete din fibră abrazivă, cu un plus de 36,6%, lavetele uscate – cu 13,6% - și sacii menajeri – cu 12,4%. (Sursa: RetailZoom*), perioadele comparate fiind septembrie 2016 – august 2017 vs. septembrie 20015 - august 2016).

 

 

 „Comparativ cu pieţele europene, consumatorul din România  încă are nevoie de informare privind utilitatea produselor home storage”, este de părere Maria Ștefan, Director de Marketing, Grande Gloria - companie pre­zentă pe piața locală în categoria bureți de vase cu brandurile Perfetta, Hillox și Expertto, simpli sau cu canelură, ambalaţi individual sau în seturi pornind de la 2 bucăți, până la 15+3. „În schimb, se înregistează creşteri de consum la nivelul Europei de Vest, Germania  fiind o piaţă foarte atractivă pentru această categorie. Cel mai bine vândut produs fabricat de noi, pentru un lanţ de magazine hard discount din Germania, este setul cu 18 bureţi de vase simpli (fără canelură). În România, tendința este  de achiziție a unui număr mic de bureți/set. Sunt pieţe diferite, care evoluează diferit, în funcţie de puterea de cumpărare şi nivelul de trai, de mentalitate şi de factorii sociali”, adaugă Maria Ștefan, menționând totodată că Grande Gloria realizează mărci proprii din categoria bureţilor de vase pentru o parte din marii retaileri.

 

Mărcile proprii tind să devină jucători importanţi şi în categoria de home care, iar consumatorii vor fi în conti­nuare tentaţi să încerce produse din aceste game, mai ales prin prisma votului de încredere creat de retaileri, acesta fiind un nou mod de fidelizare. Pe de altă parte, şi produsele de marcă vor continua să fie în topul alegerilor, deoarece, pe lângă calitate premium, majoritatea respectă mesajele promovate în campaniile de comunicare.

 

„Categoria home care nu este sezonieră, curăţenia este universală. Chiar dacă timidă, este clară tendinţa consumatorilor de a investi în produse de calitate premium, în ciuda prețului ridicat”, afirmă Alina Dumitru, Senior Marketing Coordinator, Consumer Business,  3M România. 

 

Bureţii şi lavetele Scotch-Brite® au fost printre primele produse de marcă apărute în România după 1989. Compania 3M inovează în categoria home care de aproape 60 de ani. Scotch-Brite® a inventat primul burete cu caneluri laterale pentru protecţia unghiilor, care în prezent reprezintă produsul cu cea mai mare vânzare la nivel global în categorie. Compania investește permanent în cercetare pentru a oferi ceea ce îşi doresc şi au nevoie consumatorii: mai puţin timp alocat menajului şi mai mult timp pentru ceea ce aduce adevărată valoare vieţii cotidiene.

 

Pe lângă bureţi de vase, sub umbrela Scotch-Brite® regăsim şi lavete, produse pentru îngrijirea podelei, covoare premium pentru intrare, mănuşi, soluţii de curăţare suprafeţe, role de scame.

 

 

Un alt jucător împortant în piața home storage este grupul de companii Global Plast, cu gama Zorex – un brand înregistrat la nivelul UE –, care propune produse pe toate cele trei nivele de specificaţii – economic, medium şi high. Portofoliul acoperă segmentele: saci menajeri, pungi alimentare din polietilenă şi de hârtie, folii alimentare din alumi­niu, hârtie de copt, mopuri, articole de menaj şi curăţenie etc. În IKA, potrivit RetailZoom, Global Plast se regăsește în categoria floor care (produse pentru curățenie) atât cu brandul Zorex (locul 4 în topul în volum), cât și cu Global Plast (locul 4 în topul în valoare).

 

„Inovaţiile în acest domeniu ţin de soluţii cât mai facile - formă, manevrabilitate - şi de atenţia către consumuri cât mai mici de materiale, din punct de vedere al rezistenţei şi durabilităţii, compensate prin folosire de aditivi care să ajute în aceste direcţii - economia de materiale răspunde cerinţei de economisire care merge atât în direcţia protecţiei mediului, cât şi în direcţia controlului costurilor. O altă tendinţă este dezvoltarea de tehnologii care să ajute la folosirea pe scară cât mai largă a materialelor reciclate”, relatează Vasile Stoian, Purchasing Manager, Global Plast.

Ca număr de puncte de vânzare, grupul are peste 8.000 de parteneri în România, atât în lanţurile moderne de magazine, cât şi în retailul clasic. Categoria a crescut de la an la an cu peste 20%. Sacii menajeri și mănuşile sunt segmentele care înregistrează cea mai bună dinamică, în timp ce pungile pentru gheață reprezintă o subcategorie în scădere.

 

„Piaţa de home storage din România şi-a menţinut trendul de creștere, atât valoric, cât şi cantitativ, cererea de produse diversificându-se”, observă Lucia Dincă, Marketing Manager, Oti Group. „Este de notat faptul că inovaţia şi beneficiile funcţionale ale produselor au devenit de asemenea factori diferenţiatori, estompând uşor unicul aspect care primează în categorie: preţul. Desigur, bugetul alocat acestor produse în coşul zilnic de cumpărături a rămas în continuare limitat şi destul de inelastic, însă Oti a ştiut, încă de la înfiinţare, să răspundă eficient nevoilor specifice pe care shopperul român le are. Este important să rămâi aproape de client, adaptabil la nevoile sale şi, totodată, competitiv într-o piaţă locală aglomerată.”

Oti are toate gamele de produse rebranduite, cu ambalaje prietenoase, utile şi descriptive la nivelul informaţiilor transmise consumatorului, facilitându-i astfel decizia de achiziţie la raft, în cunoştinţă de cauză.

Portofoliul companiei s-a mărit cu o nouă gamă, Smart Cleaning, care cuprinde sisteme şi mopuri de curăţenie cu numeroase avantaje inovative ce ţin de funcţionalitatea acestuia, ajutând clientul în treburile sale casnice. Vorbim aici despre Mopul Spray cu două feţe, cu pulverizator încorporat, nemaifiind nevoie de găleată, despre mopul Vortex, cu sistemul de centrifu­gare inovativ, care spală şi stoarce, pe două nivele, dar pe un singur ax etc.

 


Întrucât cerinţele consumatorilor sunt din ce în ce mai specifice, Fino, brand aparținând grupului Sarantis, îşi dă upgrade în mod constant pe produsele actuale. De exemplu, la folia de acoperire a rolei de saci s-a aplicat un fermoar pentru ca ruperea acesteia să se facă fără a sacrifica primul sac din rolă, aşa cum se întâmpla până acum.

„Acest upgrade s-a realizat pe linia Easy Pack, urmând ca anul viitor să cuprindă toate liniile de saci, reintoducerea cuţitului pentru tăiere la hârtia de copt şi folia de plastic. Pentru anul viitor, începând cu primul trimestru, Fino a pregătit câteva inovații, în special în categoria pungi alimentare şi bureţi de bucătărie”, relatează Adriana Ilioiu, Brand Manager Houhold Products, Sarantis România.

Fino activează în segmentele: folii de aluminiu și de plastic, hârtie și pungi pentru copt, pungi alimentare & saci menajeri, bureţi şi lavete, mopuri, mături pămătuf pentru praf.

„Piaţa modern trade din România a crescut cu 11% în perioada iunie-august 2017. În ţările unde Sarantis Group acţionează - Polonia, Cehia, Ungaria, Bulgaria, Serbia, Bosnia, Grecia, Macedonia -, piaţa a crescut cu 7%. Se poate spune, așadar, că trendul pieţei actuale este mai accentuat decât în celelalte ţări. Pe piaţa locală, vorbind de brandul Fino, se poate spune că în comerțul modern creşte cu 16%, iar în cel tradițional cu 21%. Per total, Fino are în intervalul menționat un trend ascendent de 17%”, subliniază reprezentanta Sarantis.


La Sano, categoria home storage are o gamă amplă sub umbrela brandului Sano Sushi, începând cu lavete şi până la mănuşi şi bureţi. Din categoria lavetelor menţionăm Lavetele Profesionale din Microfibră, pachetele profesionale conţinând produse cu destinaţii diferite,  pornind de la curăţenie generală, până la ştergerea geamurilor şi ecranelor. O noutate pe piață sunt lavetele Sano Sushi Lavetă în Rolă, cu 40 de bucăți. Categoria de mănuşi Sano Sushi se deosebeşte prin seturile cu Aloe Vera, iar cea a accesoriilor pentru depozitare, prin gama Sano Sushi Saci Vacuum XXL.

Când vorbim de inovaţie, vedeta Sano este Sano Sushi Lavete Reutilizabile – Jumbo (75 de bucăți). Este o lavetă profesională pentru utilizare repetată, realizată dintr-un material unic, care nu se dezintegrează în apă, este extrem de absorbantă și rezistentă la stoarcere repetată.

CUM SUNT COMUNICATE PRODUSELE

„Ne-am propus să comunicăm această categorie prin canalele clasice, prin prezentarea utilizării lor practice. Fie că vorbim de materiale video sau mood board-uri cu planuri de curăţenie săptămânale, ne dorim să arătăm consumatorului că folosind produse profesionale de curăţenie acasă, eşti mult mai eficient atât cu timpul personal cât şi din punct de vedere financiar”, evidențiază Denisa Oană, Marketing Manager, Sano România. 

Potrivit Mariei Ștefan (Grande Gloria), creşterea categoriei se bazează pe lansările de noi produse, acţiuni in-store, promoţii, promovare  TV şi îmbunătăţirea permanentă a formulelor de curăţare. Promovarea pe social media este un bun instrument, având vizibilitate şi impact din ce în ce mai mari.

La rândul său, Alina Dumitru, precizează: „Ajungem la inima utilizatorilor și pe lista lor de cumpărături prin campanii integrate de comunicare. Suntem în continuă legătură cu ei atât online, prin pagina de facebook, unde ne bucurăm de fidelitatea a peste 40.000 de fani activi, cât şi offline, prin campanii TV, campanii de afişe stradale, evenimente şi prezențe în revistele retailerilor.”

Întrebat care sunt pârghiile de creștere a pieței și dacă există riscuri de scădere a acesteia, Vasile Stoian (Global Plast) a făcut următorul comentariu: „În primul rând, schimbarea comportamentului de consum duce la dezvoltarea categoriei. Oamenii sunt din ce în ce mai educaţi din acest punct de vedere, mai sofisticaţi în alegerile lor şi în acelaşi timp preferă soluţiile care îi ajută să câştige timp, respectiv să diminueze timpul alocat curățeniei. Cât despre riscuri, producătorii sunt foarte afectaţi de evoluţiile impredictibile ale materiilor prime, ale materialelor consumabile şi energiei şi de lipsa de forţei de muncă.”

Începând cu a doua parte a lunii octombrie, furnizorii sunt deja prezenți în retail cu noutăți și promoții specifice perioadei de curățenie ce precede sărbătorile de iarnă. Utilizatorii sunt așteptați să descopere atât la raft, cât și în magazinele online, ofertele speciale și surprizele pregătite, pentru sărbători lipsite de griji, cel puțin de cele legate de curățenie.

 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii