BusinessPLUS@2018, Club Retail> Mircea Isvoranu, Carrefour: “ Cooperativa Carrefour Vărăşti a avut în planul pentru acest an să livreze 5.000 de tone de legume”

Joi, 12 Octombrie 2017, ora 18:43 | Vizualizari: 615
de Carol Popa

Mircea Isvoranu, Manager Achiziţii Legume Fructe Carrefour România, a povestit invitaţilor la conferinţa BusinessPLUS@2018 din cadrul Clubului de Retail cum şi de ce a ajuns un retailer să înfiinţeze o cooperativă agricolă:

“Este o zonă pe care am încercat să inovăm, să fim şi noi în trend cu producătorii, unde se discută mult despre inovare, am încercat să ieşim din tipare, dintr-o paradigmă, dintr-un mod de lucru care există în România de mulţi ani. Am avut discuţii cu producătorii locali dintr-o anumită zonă legumicolă, în urmă cu câţiva ani, şi am încercat permanent să găsim soluţii pentru a asigura prospeţime în categoria de legume-fructe. Am ajuns să ne cunoaştem, să ştrim ce probleme are fiecare, iar azi lucrăm cu peste 400 de producători agricoli locali. Înfiinţarea cooperativei Carrefour Vărăşti în zona legumicolă Vidra, cânva o zonă legumicolă foarte importantă a ţării, a fost pentru noi o provocare, în sensul că ştiam reticenţa producătorilor români în ceea ce priveşte asocierea. Înainte de existenţa cooperativei, ei livrau marfă către Carrefour, noi le vindeam, dar între dânşii şi noi exista permanent un segment de intermediari, de diferite forme, care numai interesul producătorilor nu-l urmăreau. Producătorii ne-au contactat şi ne-au spus ce probleme au cu intermediarii, şi aşa a apărut ideea unei colaborări directe. După un an de încercări, atunci când am înţeles că ei ştiu să producă, nu sunt comercianţi, am iniţiat cooperativa. Am început cu patru membri fondatori plus Carrefour, iar acum lucrăm cu peste 80 de familii, aproape 100, pe aproximativ 60 de hectare. Planul pentru acest an a fost de 5.000 de tone de legume – fructe. Tot ce facem acolo este nou, inovativ, iar traseul, de când este scoasă marfa din pământ, până ajunge pe raft, este de o zi şi jumătate. Avantajul este că marfa ajunge proaspătă pe raft şi este livrată zilnic. Pentru producători, acel plan de producţie pe care îl facem cu ei an de an este principalul avantaj, nu mai riscă să rămână cu producţie nevândută. Preţul este mai bun, este un preţ corect, intermediarii nu mai există între noi şi producători. În multe zone ale ţării, producătorii cultivă haotic, există supraproducţie de vinete şi producţie mai mică de roşii, iar la anul sigur va fi invers. Am fost întrebat de multe ori dacă urmează să deschidem o altă cooperativă. Există planuri, proiecte, dar sincer nu ştiu să răspund acum la această întrebare."

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii