BusinessPLUS@2018, Club Retail> Mircea Isvoranu, Carrefour: “ Cooperativa Carrefour Vărăşti a avut în planul pentru acest an să livreze 5.000 de tone de legume”

Joi, 12 Octombrie 2017, ora 18:43 | Vizualizari: 512
de Carol Popa

Mircea Isvoranu, Manager Achiziţii Legume Fructe Carrefour România, a povestit invitaţilor la conferinţa BusinessPLUS@2018 din cadrul Clubului de Retail cum şi de ce a ajuns un retailer să înfiinţeze o cooperativă agricolă:

“Este o zonă pe care am încercat să inovăm, să fim şi noi în trend cu producătorii, unde se discută mult despre inovare, am încercat să ieşim din tipare, dintr-o paradigmă, dintr-un mod de lucru care există în România de mulţi ani. Am avut discuţii cu producătorii locali dintr-o anumită zonă legumicolă, în urmă cu câţiva ani, şi am încercat permanent să găsim soluţii pentru a asigura prospeţime în categoria de legume-fructe. Am ajuns să ne cunoaştem, să ştrim ce probleme are fiecare, iar azi lucrăm cu peste 400 de producători agricoli locali. Înfiinţarea cooperativei Carrefour Vărăşti în zona legumicolă Vidra, cânva o zonă legumicolă foarte importantă a ţării, a fost pentru noi o provocare, în sensul că ştiam reticenţa producătorilor români în ceea ce priveşte asocierea. Înainte de existenţa cooperativei, ei livrau marfă către Carrefour, noi le vindeam, dar între dânşii şi noi exista permanent un segment de intermediari, de diferite forme, care numai interesul producătorilor nu-l urmăreau. Producătorii ne-au contactat şi ne-au spus ce probleme au cu intermediarii, şi aşa a apărut ideea unei colaborări directe. După un an de încercări, atunci când am înţeles că ei ştiu să producă, nu sunt comercianţi, am iniţiat cooperativa. Am început cu patru membri fondatori plus Carrefour, iar acum lucrăm cu peste 80 de familii, aproape 100, pe aproximativ 60 de hectare. Planul pentru acest an a fost de 5.000 de tone de legume – fructe. Tot ce facem acolo este nou, inovativ, iar traseul, de când este scoasă marfa din pământ, până ajunge pe raft, este de o zi şi jumătate. Avantajul este că marfa ajunge proaspătă pe raft şi este livrată zilnic. Pentru producători, acel plan de producţie pe care îl facem cu ei an de an este principalul avantaj, nu mai riscă să rămână cu producţie nevândută. Preţul este mai bun, este un preţ corect, intermediarii nu mai există între noi şi producători. În multe zone ale ţării, producătorii cultivă haotic, există supraproducţie de vinete şi producţie mai mică de roşii, iar la anul sigur va fi invers. Am fost întrebat de multe ori dacă urmează să deschidem o altă cooperativă. Există planuri, proiecte, dar sincer nu ştiu să răspund acum la această întrebare."

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii