BusinessPLUS@2018, Club Retail> Răzvan Botezatu, Coca-Cola HBC: “Ceea ce putem să facem noi este să schimbăm regulile jocului în categoria în care funcţionăm”

Joi, 12 Octombrie 2017, ora 18:33 | Vizualizari: 521
de Carol Popa

Răzvan Botezatu, Commercial Excellence Manager la Coca-Cola HBC România, despre modul în care compania  generează şi dezvoltă trenduri pe piaţă:

“În ceea ce priveşte modul în care companiile mari generează trenduri şi dezvoltă trenduri pe piaţă, pot să vă spun că  ceea ce putem să facem noi, din perspectiva mea, este să schimbăm regulile jocului în categoria în care funcţionăm. Primul pas ar fi să ne uităm la date, să identificăm şi să accelerăm noile tendinţe. Cum ajung oamenii să cunoască şi să iubească un produs, astfel încât să devină o tendinţă? Iar aici apare al doilea pas, prin care trebuie să implicăm consumatorul, audienţa, pentru că generaţiile tinere vor să fie implicate, în procesul acesta de creaţie şi în toată partea de marketing. Iar pasul al treilea, pentru că trăim într-o eră digitală, este cum stimulăm creativitatea pe platformele pe care consumatorii îşi petrec o bună parte din timp. Am pornit de la tendinţa de a reduce consumul de zahăr, de a consuma mai puţine calorii. În realitate, produsele cu conţinut mic de zahăr sau fără zahăr, indiferent cât efort face compania, reprezintă sub 10% din totalul vânzărilor. Deşi, declarativ, un procent mult mai mare de consumatori susţine că preferă produsele fără zahăr. Aici vine provocarea noastră, să înţelegem ce se întâmplă şi cum putem să accelerăm acest trend, cum putem să determinăm consumatorul să facă ceea ce gândeşte că ar trebui să facă, adică să consume produse fără zahăr. Sunt două bariere de trecut: prima este legată de gust, consumatorul vrea de la produs acelaşi gust cu cel al produsului clasic, iar a doua barieră este legată de necunoaşterea beneficiilor categoriei de produse fără zahăr. Am îmbunătăţit formula, avem un produs cu zero zahăr, zero calorii, cu un gust foarte apropiat de cel al băuturii clasice. A rămas doar să determinăm consumatorul să iubescă produsul. Am analizat cum putem să comunicăm astfel încât mesajul să fie auzit în tot zgomotul creat de zona de comunicare, atât online cât şi offline. Am apelat la varianta utilizării unor co-creatori de conţinut, aşa cum am apelat şi în cazul ambalajului de Fanta creat de un grup de tineri selecţionaţi într-un centru de creaţie, Fantastic Office,  pentru co-creatori de conţinut. Noi credem foarte mult în această metodă de implicare a tinerilor, mai mulţi producători din piaţă fac asta, iar noi o vom folosi şi mai mult în viitor. Am făcut un samplig, bei produsul şi ghiceşti care din ele este, dacă e cel clasic sau cel fără zahăr. La asta s-au adăugat multe chestii făcute în zona online, cu influenţatori, este un lucru care funcţionează foarte bine. Proiectul “Next Big Vlogger” a fost de foarte mare succes, ajută la penetrarea produsului în rândul tinerilor. Rezultatele se văd şi în cifre.”

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii