Bani de aici, bani de acolo...

Joi, 12 Octombrie 2017, ora 12:15 | Vizualizari: 435
de Carol Popa

Măsurile fiscale din ultimele luni au bulversat bugetele companiilor. Unele acţionează deja cu costuri neevaluate, prin modalitatea de pontaj a angajaţilor, intrată în vigoare de la 1 octombrie. Altele, precum plata defalcată a TVA, sunt în tatonare, adevăratul impact va fi măsurabil abia după primele luni din 2018. Deşi există speranţe ca proiectul „Split TVA” să nu treacă de Parlament, guvernul şi majoritatea parlamentară a PSD + ALDE ne asi­gură că va trece. 

 

Am asistat zilele trecute şi la o declaraţie menită să provoace ilaritate, prin care autoconsumul de ouă produse în gospodărie provoacă o pagubă de 50 de bani la buget pentru fiecare ou din tigaie. Apropo, eu cumpăr ouă de la hipermarket cu 42 de bani pe bucată, voi cei din retail vindeţi ouăle fără taxe??? Ori voi, crescătorii de păsări pentru ouă, aduceţi bani de acasă pentru a avea o fermă? Sau vi se pregătesc nişte taxe noi, iar gura păcătosului adevăr grăieşte? Producătorii locali de ouă trebuie să se simtă foarte fericiţi, este prima dată în istoria postdecembristă când cineva sare în apărarea lor şi loveşte în găina din curte!

 

Constat un asalt al autorităţilor în colectarea banilor. A unor bani de care să dispună discreţionar, pentru că sumele de care au dispus le-au cheltuit deja. La creştere economică stăm încă bine, deci dacă economia câştigă mai mult, de ce să meargă banii în investiţii sau în buzunarele unui antreprenor genial? Nu e mai bine să meargă banii ăştia pe taxe, că doar avem şcoli de reparat, spitale de dotat cu echipamente pe care nu le foloseşte nimeni, borduri şi panseluţe de plantat...

 

Din tot amalgamul acesta în care fiecare ministru vine cu propuneri menite să mai adune o brumă de capital la sacul peticit al bugetului administraţiei centrale, un singur lucru a avut curajul să ridice capul şi să crească fără directive venite din Kiseleff. ROBOR, un biet indice care nu a auzit despre cum merg lucrurile în ţara asta, s-a săturat de lunga perioadă în care a fost prea mic şi a decis să crească mare precum Făt Frumos, într-o zi cât alţii în trei. Dar cum a început să se iţească de după stâlpii gardului BNR, cum au început mai marii zilei să strige, că părinţii lui ROBOR au fost plecaţi de acasă şi l-au lăsat să-şi  facă de cap. Păi se luptă ei şi cu antreprenorii, şi cu multinaţionalele, le mai construiesc câte o piedică de câte ori îşi iau avânt! Dar cum să se lupte cu un indice? De unde trebuie gâtuit să nu mai crească, aşa, cum vrea el?

 

În tot acest timp, investiţiile de capital au scăzut. Investiţiile străine, la fel. Creşterea gradului de absorbţie a fondurilor europene nu mai este o prioritate pentru nimeni. Banii de acolo vin greu şi trebuie proiecte reale pentru  a-i obţine. Banii de aici, de la contribuabil, sunt mai uşor de „absorbit”. Şi sunt mai aproape...

 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii