BusinessPLUS@2018, Club Retail: Inovare si implicare in comunitate - New way in retail

Luni, 09 Octombrie 2017, ora 18:06 | Vizualizari: 326

Despre inovare, ca principal atu al competitivităţii în FMCG, au vorbit în sesiunea a doua a conferinţei BusinessPLUS@2018 reprezentanţii unor importanţi producători de pe piaţa locală, în timp ce retailerii au arătat că implicarea în comunitatea locală şi dezvoltarea sortimentaţiei constituie avantaje ce vor face diferenţa în 2018. 

 

Radu Timiș Jr., Director comercial al  producătorului de mezeluri Cris-Tim, a spus că New Way în retail înseamnă globalizare, iar cine ştie să se urce pe val va reuşi să menţină trendul. Radu Timiș Jr. a precizat că în actuala conjunctură, cuvântul cheie este adaptarea. El consideră că sănătatea este cel mai important trend al momentului, de aceea prin conceptul “Eticheta curată” Cris-Tim poate spune că are mezeluri curate. 

 

Carmen Gavrilescu, Director marketing la Agricola Bacău, a prezentat cele două inovaţii ale companiei Avicola Lumina, parte din grupul Agricola – ouăle ochioase, cu un conţinut îmbogăţit de luteină, şi ouăle inimoase, cu un conţinut îmbogăţit în omega 3. Carmen Gavrilescu a spus că marketerii şi brandurile românești trebuie să facă eforturi suplimentare pentru a convinge consumatorii că le oferă produse sănătoase. 

 

Pentru marile lanţuri de retail, viitorul începe chiar acum, în tot ceea ce înseamnă viziune, reînnoirea magazinelor, a sortimentaţiei. Aşa consideră Valer Hancaş, Manager Corporate Affairs & Communication, Kaufland România, care a spus că New Way în retail sau Fresh în retail este ceva asemănător. Baza acestor afirmaţii stă în existenţa unor trenduri care în ultimii ani fac referire la un nou stil de viaţă. Valer Hancaş spune că  în baza unui cumul de informaţii şi idei în aceasta directive, Kaufland şi-a  reînnoit imaginea şi a adresat consumatorilor aceeaşi invitaţie: Noul tu trăieşte fresh! Această reînnoire costă aproximativ 100 de milioane de euro pe an, cheltuială pe care Kaufland o bugetează, pentru a asigura o  schimbare continuă. În paralel, retailerul a început modificarea galeriilor comerciale ale magazinelor Kaufland, raportat la noile tendiţe. 

 

Daniel Badea, Director marketing la Selgros Cash & Carry, şi Ionuț Roman, Director relaţii clienţi la aceeaşi companie, au arătat că dezvoltarea sortimentaţiei şi implicarea pe anumite segmente, aşa cum a dezvoltat Selgros relaţia comercială pe segmentul HoReCa, pot fi de asemenea puncte tari în competiţia puternică ce se anunţă pentru anul viitor. Selgros a ales să dezvolte foarte mult zona de gastronomie şi să o susţină cu campanii diverse - Arena Bucatarilor, demonstrații culinare în magazine. De asemenea, retailerul a început să dezvolte magazine în format mic, de 3.000 - 4.000 de metri pătraţi. Ionuț Roman a precizat că Selgros va aduce în România brandurile TransGourmet Economy şi Quality. 

 

Un tânăr antreprenor local, Cezar Verziu, Managing partner la  Fabrica de Sandwichuri, a arătat cum o idee poate susţine dezvoltarea unei companii pentru un produs cât se poate de obişnuit – sandwich-ul. Cezar Verziu susţine că  au reuşit să  devină jucători importanţi pe piaţă prin calitatea produsului şi seriozitatea faţă de parteneri, iar ca linii de dezvoltare a văzut o oportunitate într-un concept nou - street food.

 

 

Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii