BusinessPLUS@2018, Club Retail: Ambalajul - key driver in FMCG

Luni, 09 Octombrie 2017, ora 14:41 | Vizualizari: 314

A doua zi a Conferinţei BusinessPLUS@2018 din cadrul celei de a cincea ediţii a Clubului de Retail a lansat o provocare pentru industria bunurilor de larg consum, prin abordarea problemelor de mediu pe care le ridică deşeurile din ambalaje, dar şi a soluţiilor ce pot conduce la diminuarea acestor efecte. 

 

 

Deoarece România are mari restanţe în ceea ce priveşte colectarea selectivă a deşeurilor, din care o mare parte sunt deşeuri provenite din ambalajele puse pe piaţă de industria bunurilor de larg consum, autorităţile iau în calcul diverse soluţii pentru îmbunătăţirea mecanismelor de colectare selectivă, dar şi pentru limitarea cantităţii de deşeuri nereciclabile, care ajung la gropile de gunoi. 

 

Constantin Damov, Co-fondator al companiilor ce fac parte din Green Group, a afirmat  că eticheta face parte din ambalaj, iar atunci când producătorii duc în piaţă un produs, au responsabilitatea unui ambalaj. Dacă eticheta şi ambalajul sunt diferite, vorbim deja despre un mix de materiale în ambalaj. Ambalajul de PET e imposibil de separat de eticheta de PVC, a mai spus co-fondatorul Green Group. Constantin Damov a precizat că se vorbeşte foarte mult despre ecodesign, un termen ce face parte din planul de reducere a generării de deşeuri.

 

Pe de altă parte, Cornel Brezuică, Preşedintele Administrației Fondului pentru Mediu, a precizat că România este în război cu deşeurile, dar în ceea ce privește industria FMCG, o mare majoritate din operatori sunt responsabili. Cu ajutorul lor, România și-a atins țintele în anii precedenţi. Cornel Brezuică a mai spus că Ministerul Mediului pregăteşte un pachet legislativ prin care să responsabilizeze autorităţile locale în ceea ce priveşte acţiunile de colectare selectivă a deşeurilor, pachet legislativ ce va conţine criterii de măsurare şi monitorizare exacte. De asemenea, autorităţile de mediu locrează la o nouă lege, modificată total, pentru funcţionarea OTR-urilor. Proiectele celor două legi ar urma să fie finalizate până la sfârşitul acestui an.

 

În acelaşi timp, autorităţile iau în calcul şi o formulă de taxare suplimentară a deşeurilor care utilizează combinaţii de materiale ce nu put fi reciclate, dar o astfel de măsură este doar în atenţia Ministerului Mediului. Cornel Brezuică spune că nu este cazul ca operatorii din industria bunurilor de larg consum să interpreteze această posibilitate ca fiind o informaţie certă, ea fiind doar o chestiune de perspectivă, prin care să fie puse bariere suplimentare pentru cei ale căror ambalaje nu pot fi reciclate.Noile legi ar fi în măsură să asigure îndeplinirea obiectivelor asumate de România în colectarea şi reciclarea deşeurilor de ambalaje, precum şi materia primă necesară reciclatorilor, care, aşa cum a precizat Constantin Damov, în prezent aduc materie primă, respectiv deşeuri, din import, pentru reciclare. 

 

Emanuel Constantin, Director General la  Inovalabel, a spus că eticheta şi ambalajul trebuie să răspundă unor provocări din ce în ce mai mari, având în vedere că eticheta trebuie să furnizeze tot mai multe informaţii des­pre produs. Directorul Inovalabel a precizat că 80% din deșeurile rezultate din etichetare cad în sarcina deținătorului brandului de produs și a prezentat două soluții: una referitoare la preluarea de către Inovalabel a deșeurilor rezultate din etichetare (liner-ul) și una referitoare la reducerea gramajului etichetei și, implicit, a cantității de deșeuri.


Un exemplu de bune practici în colectare a dat ­Georgiana Brehuescu, Responsabil CSR la Carrefour România, care a spus că magazinele Carrefour au par­teneriate pentru colectare şi reciclare pentru anvelope, baterii, tonnere, ambalaje de hârtie, peturi etc. Georgiana Brehulescu a afirmat că parteneriatul cu Green Group pentru platformele Sigurec Prime, Sigurec IN și Sigurec Public vine în sprijinul ­Carrefour pentru colectarea selectivă și în sprijinul eforturilor Carrefour pentru educarea consumatorilor în spiritul colectării selective. 


Dan Benţa, IT Project Manager la Beck et al. Services România, a propus utilizarea unei aplicaţii ce poate executa un raport asupra ambalajelor pe baza datelor colectate permanent in companie. Reducerea timpului de lucru pe o analiza într-o organizaţie este de la cateva ore la cateva minute.

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii