Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: ”Când unul dintre producătorii consacraţi face un pas înaine, se declanşează o adevărată isterie colectivă”

Joi, 28 Septembrie 2017, ora 16:09 | Vizualizari: 5574
de Maria Vaschi

În 2014, compania Paco Supermarkets a lansat produsele marcă proprie  DELISAN,  înregistrate la OSIM. Dintre acestea:  două sortimente de balsam de rufe, două sortimente de detergent de vase, detartrant, înălbitor, gel de păr, soluție pentru curățarea  parchetului, șampon &balsam de păr, săpun lichid etc.

Întrebat care a fost strategia de popularizare a produselor marcă proprie și de creștere a vânzărilor pe acest segment, directorul general al companiei, Feliciu Paraschiv, a declarat, pentru Piaţa: ”Folosim toate mecanismele de marketing specifice pentru dinamizarea vânzărilor într-o manieră decentă  şi echidistantă, nu exacerbăm acţiunile promoţionale în direcţia mărcilor noastre proprii, pentru că nu vrem să devenim discounteri, vrem să oferim shopperilor noştri o paletă largă de produse la preţuri excelente, într-un promotion-rotation atractiv, şi  experienţe  de  cumpărare diversificate şi unice în supermarketurile noastre.”

Feliciu Paraschiv a făcut referiri și la modul în care o categorie care stagnează, dar în care există o competiție puternică între branduri, poate lua o cu totul altă direcție la inițiativa unui lider care, prin creativitate și printr-o comunicare inteligentă către consumatorul final îi provoacă și pe ceilalți jucători din piață să iasă din letargie.

Dintr-o fină analiză derulată de noi pe parcursul a peste 20 de ani de activitate, am constatat că,  în general, categoriile stagnează în evoluţie pe perioade destul de lungi de timp la toţi producătorii, uneori rămân blocate în formă, design, calitate, activităţi promo etc. (nu şi preţ!), cu anii. Dar, la un moment dat, când unul dintre producătorii consacraţi face un pas înaine (modifică forma, designul, aroma, gramajul, ambalajul etc. unui produs din categorie) şi iese pe media  (în general "pe sticlă") cu asta, se declanşează o adevărată isterie colectivă printre toţi ceilalţi producători concurenţi, fiecare încercând să epateze şi să exceleze în felul său, în speranţa de a nu pierde cote de piaţă.”

Directorul general al firmei Paco Supermarkets a dat și câteva exemple în acest sens:

*   Piaţa de biscuiţi a fost lăsată "de izbelişte" ani de-a rândul, până au apărut Oreo şi Tuc, care au început să dea o direcţie categoriei, moment în care toţi producătorii au început să se poziţioneze şi să devină vizibili. Lupta continuă...
*   În categoria detergenţi lichizi de rufe şi pastile de detergenţi lichizi a fost nevoie de o scânteie şi piaţa a explodat: în varietate, branduri, modalităţi de ambalare, preţuri etc.
*   Categoria pastile de ţânţari, în schimb, este "înţepenită de peste 10 ani" - aceeaşi formă, aceleaşi produse, aceiaşi producători,  nimic nou, novator.
*   Cidrul,  un produs care-şi  revendică  vechimea originilor într-un conflict declarat cu vinul, cu mult înaintea erei noastre, a apărut cu mare întârziere şi în România, numai că în momentul în care un producător  a ieşit cu el pe piaţă, evident că au apărut imediat  şi replicile concurenţilor. Război în toată regula...

 
O să vă dau un exemplu şi dintr-o categorie neexplorată: bomboanele ambalate individual vrac şi la pachet - categorie  neexplorată şi nefructificată suficient de niciun producător.  Avem totuşi un început timid: bomboanele Roshen (Ucraina), confundate oarecum cu bomboanele Bucuria (din Republica Moldova)  - ceea ce le-a dat un avantaj puternic și nesperat -, încep să se contureze pe piaţă şi să realizeze cifre de neimaginat... Aşteptăm curioşi să vedem cum o să evolueze această piaţă în următorii ani şi cum o să răspundă concurenţa... ( Sfat personal pentru concurență: cu cât răspund mai repede cu atât «mai prind» ceva  cote din categorie...)”, a adăugat Feliciu Paraschiv.

 


Reţeaua vrânceană Paco operează zece supermarketuri - şase în Focşani, două în Odobeşti şi câte unul în comunele Jariştea şi Vidra - şi are o cifră de afaceri anuală de peste 62 de milioane de lei.


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii