Feliciu Paraschiv, Paco Supermarkets: ”Când unul dintre producătorii consacraţi face un pas înaine, se declanşează o adevărată isterie colectivă”

Joi, 28 Septembrie 2017, ora 16:09 | Vizualizari: 5393
de Maria Vaschi

În 2014, compania Paco Supermarkets a lansat produsele marcă proprie  DELISAN,  înregistrate la OSIM. Dintre acestea:  două sortimente de balsam de rufe, două sortimente de detergent de vase, detartrant, înălbitor, gel de păr, soluție pentru curățarea  parchetului, șampon &balsam de păr, săpun lichid etc.

Întrebat care a fost strategia de popularizare a produselor marcă proprie și de creștere a vânzărilor pe acest segment, directorul general al companiei, Feliciu Paraschiv, a declarat, pentru Piaţa: ”Folosim toate mecanismele de marketing specifice pentru dinamizarea vânzărilor într-o manieră decentă  şi echidistantă, nu exacerbăm acţiunile promoţionale în direcţia mărcilor noastre proprii, pentru că nu vrem să devenim discounteri, vrem să oferim shopperilor noştri o paletă largă de produse la preţuri excelente, într-un promotion-rotation atractiv, şi  experienţe  de  cumpărare diversificate şi unice în supermarketurile noastre.”

Feliciu Paraschiv a făcut referiri și la modul în care o categorie care stagnează, dar în care există o competiție puternică între branduri, poate lua o cu totul altă direcție la inițiativa unui lider care, prin creativitate și printr-o comunicare inteligentă către consumatorul final îi provoacă și pe ceilalți jucători din piață să iasă din letargie.

Dintr-o fină analiză derulată de noi pe parcursul a peste 20 de ani de activitate, am constatat că,  în general, categoriile stagnează în evoluţie pe perioade destul de lungi de timp la toţi producătorii, uneori rămân blocate în formă, design, calitate, activităţi promo etc. (nu şi preţ!), cu anii. Dar, la un moment dat, când unul dintre producătorii consacraţi face un pas înaine (modifică forma, designul, aroma, gramajul, ambalajul etc. unui produs din categorie) şi iese pe media  (în general "pe sticlă") cu asta, se declanşează o adevărată isterie colectivă printre toţi ceilalţi producători concurenţi, fiecare încercând să epateze şi să exceleze în felul său, în speranţa de a nu pierde cote de piaţă.”

Directorul general al firmei Paco Supermarkets a dat și câteva exemple în acest sens:

*   Piaţa de biscuiţi a fost lăsată "de izbelişte" ani de-a rândul, până au apărut Oreo şi Tuc, care au început să dea o direcţie categoriei, moment în care toţi producătorii au început să se poziţioneze şi să devină vizibili. Lupta continuă...
*   În categoria detergenţi lichizi de rufe şi pastile de detergenţi lichizi a fost nevoie de o scânteie şi piaţa a explodat: în varietate, branduri, modalităţi de ambalare, preţuri etc.
*   Categoria pastile de ţânţari, în schimb, este "înţepenită de peste 10 ani" - aceeaşi formă, aceleaşi produse, aceiaşi producători,  nimic nou, novator.
*   Cidrul,  un produs care-şi  revendică  vechimea originilor într-un conflict declarat cu vinul, cu mult înaintea erei noastre, a apărut cu mare întârziere şi în România, numai că în momentul în care un producător  a ieşit cu el pe piaţă, evident că au apărut imediat  şi replicile concurenţilor. Război în toată regula...

 
O să vă dau un exemplu şi dintr-o categorie neexplorată: bomboanele ambalate individual vrac şi la pachet - categorie  neexplorată şi nefructificată suficient de niciun producător.  Avem totuşi un început timid: bomboanele Roshen (Ucraina), confundate oarecum cu bomboanele Bucuria (din Republica Moldova)  - ceea ce le-a dat un avantaj puternic și nesperat -, încep să se contureze pe piaţă şi să realizeze cifre de neimaginat... Aşteptăm curioşi să vedem cum o să evolueze această piaţă în următorii ani şi cum o să răspundă concurenţa... ( Sfat personal pentru concurență: cu cât răspund mai repede cu atât «mai prind» ceva  cote din categorie...)”, a adăugat Feliciu Paraschiv.

 


Reţeaua vrânceană Paco operează zece supermarketuri - şase în Focşani, două în Odobeşti şi câte unul în comunele Jariştea şi Vidra - şi are o cifră de afaceri anuală de peste 62 de milioane de lei.


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii