Eticheta verde este tot mai vizibila in retail

Marti, 08 August 2017, ora 15:05 | Vizualizari: 153
de Maria Vaschi

Piața BIO în România a început să se contureze abia în urmă cu zece ani, când tot mai mulți români au înțeles cât de important este să faci alegeri sănătoase. Deşi încă relativ mică în valoare, această piaţă este una dintre cele mai dinamice şi mai ofertante.

 

 Foto: Kaufland România

 

Precizăm că termenul folosit în România, conform legislației în vigoare, este de produs ecologic, în timp ce termeni precum „bio”, sau „organic” sunt folosiți în funcție de spațiul lingvistic al fiecărei țări, însă au aceeași semnificație.

 

Numărul operatorilor din sistemul agriculturii ecologice a crescut, ca și numărul de magazine, online si offline, specializate in comercializarea acestor categorii de produse, în timp ce suprafețele de vânzare din hipermarketuri și supermarketuri s-au lărgit. Totodată, crește numărul de consumatori – cel puțin la modul declarativ, pentru că încă persistă confuzia între bio / organic / ecologic și ”natural”, ”tradițional”, ”naturist”, ”de la țară” etc.

 

Consumul de lactate bio câștigă teren 

 

Printre brandurile de lactate care au şi eticheta bio se numără LaDorna, Monor, Olympus sau Napolact, ultimul fiind lansat recent de grupul FrieslandCampina.

 

Datele Euromonitor International arată că vânzările de lactate bio aproape s-au triplat în ultimii 6 ani. La ritmul actual, studiul indică o piață de peste 28 de milioane de lei în 2020, comparativ cu 19,6 milioane de lei in 2015. Iar Tetra Pak® previzionează că piaţa lactatelor organice va continua să crească, atât în segmentul de bază al laptelui bio, cât şi în rândul produselor cu valoare adăugată. Dezvoltarea categoriei este susţinută atât de producătorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei, prezentă iniţial doar prin mărcile private de import, dar şi de către retaileri, care dezvoltă zone separate de plasare a produselor bio în spaţiul de vânzare, foarte bine semnalizate.

 

 Foto: Kaufland România

 

Kaufland România, de exemplu, are un portofoliu activ de peste 500 de articole ecologice, în permanentă extindere. Categoriile de produse bio cu cel mai mare impact în rândul clienților sunt lactate, legume-fructe proaspete, mâncare pentru sugari, urmate de uleiuri, produse de copt, cereale și ceaiuri. Portofoliul bio din Kaufland include și produse din categoriile non-food, precum detergenți bio, dar și articole ce conțin bumbac organic, precum betișoare de urechi sau discuri demachiante. 

 

În ceea ce privește proveniența, o parte importantă din produsele ecologice au originea în România. Regionalitatea face parte din politica de achiziții pentru întregul lanț al retailertului. Dacă nu se găsesc furnizori, cum este în categoria de detergenți de exemplu, sunt importate produse din alte țări, precum Germania - liderul european pe piața eco. 

 

 ---------------------------------------------------------------------------------------------

 

”Suntem interesați să colaborăm cu producători locali care să ofere produse ecologice”

 

​Valer Hancaş, Manager Corporate Affairs şi Comunicare, Kaufland România

 

 

Există potențial de creștere și cerere și ne dorim ca producătorii români să se dezvolte și mai mult în această zonă. Ca retailer, suntem deschiși să colaborăm pentru extinderea sortimentului de produse eco.

 

Oferim clienților numeroase produse care să îi ajute să aibă un stil de viață sănătos și în ultimii ani am făcut tot mai multe demersuri în acest sens, incluzând dezvoltarea sortimentului de produse Bio, Eco și Vegeta­riene, legume și fructe proaspete gata ambalate, dar și prin colaborări extinse cu producători români - care furnizează inclusiv produse proaspete bio.  

 

Produsele care provin din agricultura ecologică în Kaufland România au o performanță pozitivă, în creștere de la an la an. Am identificat preferințe din partea unor categorii variate de consumatori, din toate grupele de vârstă, dar putem spune că se remarcă în special femeile și părinții.

 

Foto: Kaufland România

 

În prezent, oferta locală din partea producătorilor care pot furniza produse ecologice competitive, în standardele pieței, este limitată pentru acest segment, însă sperăm că se va dezvolta în România în perioada următoare. Suntem interesați să colaborăm cu producători locali care să ofere produse ecologice, mai ales din zona de legume-fructe, și ne-am bucura să vedem cât mai mulți producători angrenați în acest tip de agricultură.

 

În același timp, furnizorii de produse bio din România au nevoie de orice tip de susținere pentru a putea dezvolta agricultura ecologică locală sustenabilă.

 

Am lansat în anul 2016 marca proprie K-Bio, care oferă o mare varietate de tipuri de produse food. Marca respectă cerințele stricte ale Directivei Comisiei Europene privind produsele ecologice, dar și pe cele de calitate ridicată pe care noi le impunem acestora. În prezent, sortimentul marcă proprie în Kaufland a ajuns la circa 60 de produse ecologice (sub mărcile K-Bio și selecție articole bio din marca take-it Veggie) și îl extindem permanent. Până la finalul anului, vom adăuga încă 20-30 de articole în sortiment.

 

Pe segmentul produselor bio, performanța promoțiilor este foarte bună, astfel că repetăm cu regularitate ofertele ce includ produse din acest sortiment. 

 

Comunicăm periodic ofertele sau noutățile și pentru produsele bio prin intermediul canalelor Kaufland – revista Kaufland, în magazine prin panourile de signalistică și prin radio, în online – prin canalele de social media, prin newslettere sau pe site, dar și prin comunicate de presă sau proiecte speciale în publicații de specialitate. 

 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii