[P] "România reprezintă aproximativ 10% din producţia pieţei de imprimare digitală din Europa de Est", Dr. Paul N Ewing, consultant Smithers Pira

Marti, 08 August 2017, ora 14:43 | Vizualizari: 181

Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est dupa cum apreciaza pentru Print & Sign 2017, Dr Paul N Ewing, Managing Partner Ewing Innovation LLP si consultant Smithers Pira, una dintre cele mai mari autoritati domeniul printului, ambalajelor si hartiei din intreaga lume.

 

“Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est, in conditiile in care luam in calcul inclusiv productia din Turcia, care este cel mai puternic jucator din regiune.” spune Dr Paul N Ewing, consultant Smithers Pira.

 

 

Specializat pe imprimarile cu jet de cerneala, Dr Ewing este o personalitate recunoscuta a industriei de print digital si este unul din vorbitorii conferintei PrintTex 2017, unde a confirmat deja prezenta la cel mai important eveniment de profil care se va desfasura in aceasta toamna la Bucuresti. 

 

Conferinta PrintTex 2017  va avea loc marti, 26 septembrie, in Sala Multimedia din Pavilionul Central Romexpo-Bucuresti. In cadrul evenimentului se va discuta despre noile provocari ale imprimarii digitale. Dedicata printului digital pe textile, conferinta se bucura de prezenta unor speakeri romani si internationali, importanti din domeniu. 

 

 

Mai multe detalii, pe pagina targului de tehnologie si productie in domeniul printului si semnalisticii Print & Sign  2017 sau a conferintei PrintTex, din acest an.

 

 

Interviul in exclusivitate pentru PRINT&SIGN

 

Participarea la PrintTex 2017 va fi primul contact cu Romania? Pana la primirea acestei invitatii, ce stiati despre aceasta tara?

 

Nu am mai vizitat Romania, asa ca sunt incantat sa vizitez aceasta tara pentru prima data. Imi amintesc cate ceva despre istoria Romaniei din perioadele Pactului de la Varsovia si Revolutiei din 1989. Am cativa prieteni care si-au petrecut vacantele in Romania (atat vara, cat si iarna) si au fost impresionati. Turismul este important pentru economie, iar anul acesta Romania este una dintre economiile cu cea mai rapida crestere in UE.

 

Ca iubitor de sport, stiu ca Simona Halep este una dintre cele mai bune jucatoare de tenis din lume, si ca Steaua Bucuresti a fost prima echipa romaneasca de fotbal care a castigat Cupa Campionilor Europeni.

 

Ati mai participat la vreun targ de print digital organizat intr-o tara sud-est europeana? Daca da, ce ne puteti spune despre el?

 

Am participat la mai multe expozitii de print digital, dar aceasta va fi prima mea experienta de acest gen in Europa de Sud-Est.

 

Cat de prezenta este acum tehnologia digitala in industria textilelor si in designul interior?

 

Imprimarea digitala globala reprezinta aproximativ 3% din totalul productiei de textile imprimate. Astfel, tehnologia se afla inca in faza incipienta in ceea ce priveste patrunderea totala pe piata. La ora actuala, imprimarea digitala pe textile are aplicatii in domeniul vestimentar si in semnalistica usoara, dar tehnologia este pregatita pentru o crestere semnificativa in urmatorii ani.

 

Ca organizatori de evenimente, ne-am propus sa transformam PRINT&SIGN intr-un eveniment regional pentru Balcani. Daca luam in calcul studiile de piata la nivel regional, cat de importanta este piata romaneasca de print digital in contextul actual?

 

Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est (care cuprinde inclusiv productia din Turcia, cel mai puternic jucator din regiune).

 

Ce oportunitati de crestere a imprimarii digitale exista pe piata sud-est europeana a industriei de textile?

 

Cererea mondiala de print digital creste puternic, deci piata va creste la nivel global. Mai multe economii din Europa de Sud-Est sunt prognozate sa creasca bine, fiind influentate de cererea consumatorilor, astfel incat exista oportunitati pentru a satisface aceasta cerere cu productia locala. In ceea ce priveste exportul, exista oportunitati la nivelul regiunii: statele UE beneficiaza de acces liber in Uniunea Europeana, iar costurile cu forta de munca in sud-estul Europei raman inferioare mediei UE (desi acestea cresc puternic in tari ca Romania). Cu toate acestea, este nevoie de investitii in tehnologia de imprimare digitala pentru dezvoltarea pietei locale, precum si de personal instruit.

 

Cum credeti ca va arata industria europeana de textile in urmatorii 5 ani? Care sunt tendintele in sud-estul Europei?

 

Estimarile indica o crestere semnificativa a pietei in urmatorii 5 ani, determinata de o serie de factori fundamentali, cum ar fi economia favorabila pe termen scurt a tiparirii digitale versus serigrafie, cresterea e-commerce-ului (si, odata cu el, a capacitatii de reconfigurare a lanturilor de aprovizionare pentru tiparirea la cerere prin intermediul printului digital), imbunatatirea impactului printului digital asupra mediului, comparativ cu imprimarea traditionala etc. Cresterea va afecta pietele de imbracaminte, semnalistica si amenajarile interioare.

 

Sa luam e-commerce-ul ca exemplu: Romania se confrunta la ora actuala cu o crestere puternica a comertului electronic, determinata in mare parte de numarul mare de smartphone-uri, de cresterea salariilor si de scaderea impozitelor. Potrivit sondajului Gpec din 2016 privind comertul online din Romania, sectoarele fashion-beauty si home-deco au fost cele mai semnificative, fiind depasite doar de cel al echipamentelor electronice si IT. Pe masura ce vor creste aceste piete, va creste si potentialul imprimarii digitale.

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii