[P] "România reprezintă aproximativ 10% din producţia pieţei de imprimare digitală din Europa de Est", Dr. Paul N Ewing, consultant Smithers Pira

Marti, 08 August 2017, ora 14:43 | Vizualizari: 433

Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est dupa cum apreciaza pentru Print & Sign 2017, Dr Paul N Ewing, Managing Partner Ewing Innovation LLP si consultant Smithers Pira, una dintre cele mai mari autoritati domeniul printului, ambalajelor si hartiei din intreaga lume.

 

“Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est, in conditiile in care luam in calcul inclusiv productia din Turcia, care este cel mai puternic jucator din regiune.” spune Dr Paul N Ewing, consultant Smithers Pira.

 

 

Specializat pe imprimarile cu jet de cerneala, Dr Ewing este o personalitate recunoscuta a industriei de print digital si este unul din vorbitorii conferintei PrintTex 2017, unde a confirmat deja prezenta la cel mai important eveniment de profil care se va desfasura in aceasta toamna la Bucuresti. 

 

Conferinta PrintTex 2017  va avea loc marti, 26 septembrie, in Sala Multimedia din Pavilionul Central Romexpo-Bucuresti. In cadrul evenimentului se va discuta despre noile provocari ale imprimarii digitale. Dedicata printului digital pe textile, conferinta se bucura de prezenta unor speakeri romani si internationali, importanti din domeniu. 

 

 

Mai multe detalii, pe pagina targului de tehnologie si productie in domeniul printului si semnalisticii Print & Sign  2017 sau a conferintei PrintTex, din acest an.

 

 

Interviul in exclusivitate pentru PRINT&SIGN

 

Participarea la PrintTex 2017 va fi primul contact cu Romania? Pana la primirea acestei invitatii, ce stiati despre aceasta tara?

 

Nu am mai vizitat Romania, asa ca sunt incantat sa vizitez aceasta tara pentru prima data. Imi amintesc cate ceva despre istoria Romaniei din perioadele Pactului de la Varsovia si Revolutiei din 1989. Am cativa prieteni care si-au petrecut vacantele in Romania (atat vara, cat si iarna) si au fost impresionati. Turismul este important pentru economie, iar anul acesta Romania este una dintre economiile cu cea mai rapida crestere in UE.

 

Ca iubitor de sport, stiu ca Simona Halep este una dintre cele mai bune jucatoare de tenis din lume, si ca Steaua Bucuresti a fost prima echipa romaneasca de fotbal care a castigat Cupa Campionilor Europeni.

 

Ati mai participat la vreun targ de print digital organizat intr-o tara sud-est europeana? Daca da, ce ne puteti spune despre el?

 

Am participat la mai multe expozitii de print digital, dar aceasta va fi prima mea experienta de acest gen in Europa de Sud-Est.

 

Cat de prezenta este acum tehnologia digitala in industria textilelor si in designul interior?

 

Imprimarea digitala globala reprezinta aproximativ 3% din totalul productiei de textile imprimate. Astfel, tehnologia se afla inca in faza incipienta in ceea ce priveste patrunderea totala pe piata. La ora actuala, imprimarea digitala pe textile are aplicatii in domeniul vestimentar si in semnalistica usoara, dar tehnologia este pregatita pentru o crestere semnificativa in urmatorii ani.

 

Ca organizatori de evenimente, ne-am propus sa transformam PRINT&SIGN intr-un eveniment regional pentru Balcani. Daca luam in calcul studiile de piata la nivel regional, cat de importanta este piata romaneasca de print digital in contextul actual?

 

Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est (care cuprinde inclusiv productia din Turcia, cel mai puternic jucator din regiune).

 

Ce oportunitati de crestere a imprimarii digitale exista pe piata sud-est europeana a industriei de textile?

 

Cererea mondiala de print digital creste puternic, deci piata va creste la nivel global. Mai multe economii din Europa de Sud-Est sunt prognozate sa creasca bine, fiind influentate de cererea consumatorilor, astfel incat exista oportunitati pentru a satisface aceasta cerere cu productia locala. In ceea ce priveste exportul, exista oportunitati la nivelul regiunii: statele UE beneficiaza de acces liber in Uniunea Europeana, iar costurile cu forta de munca in sud-estul Europei raman inferioare mediei UE (desi acestea cresc puternic in tari ca Romania). Cu toate acestea, este nevoie de investitii in tehnologia de imprimare digitala pentru dezvoltarea pietei locale, precum si de personal instruit.

 

Cum credeti ca va arata industria europeana de textile in urmatorii 5 ani? Care sunt tendintele in sud-estul Europei?

 

Estimarile indica o crestere semnificativa a pietei in urmatorii 5 ani, determinata de o serie de factori fundamentali, cum ar fi economia favorabila pe termen scurt a tiparirii digitale versus serigrafie, cresterea e-commerce-ului (si, odata cu el, a capacitatii de reconfigurare a lanturilor de aprovizionare pentru tiparirea la cerere prin intermediul printului digital), imbunatatirea impactului printului digital asupra mediului, comparativ cu imprimarea traditionala etc. Cresterea va afecta pietele de imbracaminte, semnalistica si amenajarile interioare.

 

Sa luam e-commerce-ul ca exemplu: Romania se confrunta la ora actuala cu o crestere puternica a comertului electronic, determinata in mare parte de numarul mare de smartphone-uri, de cresterea salariilor si de scaderea impozitelor. Potrivit sondajului Gpec din 2016 privind comertul online din Romania, sectoarele fashion-beauty si home-deco au fost cele mai semnificative, fiind depasite doar de cel al echipamentelor electronice si IT. Pe masura ce vor creste aceste piete, va creste si potentialul imprimarii digitale.

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii