[P] "România reprezintă aproximativ 10% din producţia pieţei de imprimare digitală din Europa de Est", Dr. Paul N Ewing, consultant Smithers Pira

Marti, 08 August 2017, ora 14:43 | Vizualizari: 375

Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est dupa cum apreciaza pentru Print & Sign 2017, Dr Paul N Ewing, Managing Partner Ewing Innovation LLP si consultant Smithers Pira, una dintre cele mai mari autoritati domeniul printului, ambalajelor si hartiei din intreaga lume.

 

“Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est, in conditiile in care luam in calcul inclusiv productia din Turcia, care este cel mai puternic jucator din regiune.” spune Dr Paul N Ewing, consultant Smithers Pira.

 

 

Specializat pe imprimarile cu jet de cerneala, Dr Ewing este o personalitate recunoscuta a industriei de print digital si este unul din vorbitorii conferintei PrintTex 2017, unde a confirmat deja prezenta la cel mai important eveniment de profil care se va desfasura in aceasta toamna la Bucuresti. 

 

Conferinta PrintTex 2017  va avea loc marti, 26 septembrie, in Sala Multimedia din Pavilionul Central Romexpo-Bucuresti. In cadrul evenimentului se va discuta despre noile provocari ale imprimarii digitale. Dedicata printului digital pe textile, conferinta se bucura de prezenta unor speakeri romani si internationali, importanti din domeniu. 

 

 

Mai multe detalii, pe pagina targului de tehnologie si productie in domeniul printului si semnalisticii Print & Sign  2017 sau a conferintei PrintTex, din acest an.

 

 

Interviul in exclusivitate pentru PRINT&SIGN

 

Participarea la PrintTex 2017 va fi primul contact cu Romania? Pana la primirea acestei invitatii, ce stiati despre aceasta tara?

 

Nu am mai vizitat Romania, asa ca sunt incantat sa vizitez aceasta tara pentru prima data. Imi amintesc cate ceva despre istoria Romaniei din perioadele Pactului de la Varsovia si Revolutiei din 1989. Am cativa prieteni care si-au petrecut vacantele in Romania (atat vara, cat si iarna) si au fost impresionati. Turismul este important pentru economie, iar anul acesta Romania este una dintre economiile cu cea mai rapida crestere in UE.

 

Ca iubitor de sport, stiu ca Simona Halep este una dintre cele mai bune jucatoare de tenis din lume, si ca Steaua Bucuresti a fost prima echipa romaneasca de fotbal care a castigat Cupa Campionilor Europeni.

 

Ati mai participat la vreun targ de print digital organizat intr-o tara sud-est europeana? Daca da, ce ne puteti spune despre el?

 

Am participat la mai multe expozitii de print digital, dar aceasta va fi prima mea experienta de acest gen in Europa de Sud-Est.

 

Cat de prezenta este acum tehnologia digitala in industria textilelor si in designul interior?

 

Imprimarea digitala globala reprezinta aproximativ 3% din totalul productiei de textile imprimate. Astfel, tehnologia se afla inca in faza incipienta in ceea ce priveste patrunderea totala pe piata. La ora actuala, imprimarea digitala pe textile are aplicatii in domeniul vestimentar si in semnalistica usoara, dar tehnologia este pregatita pentru o crestere semnificativa in urmatorii ani.

 

Ca organizatori de evenimente, ne-am propus sa transformam PRINT&SIGN intr-un eveniment regional pentru Balcani. Daca luam in calcul studiile de piata la nivel regional, cat de importanta este piata romaneasca de print digital in contextul actual?

 

Smithers Pira estimeaza ca Romania reprezinta aproximativ 10% din productia pietei de imprimare digitala din Europa de Est (care cuprinde inclusiv productia din Turcia, cel mai puternic jucator din regiune).

 

Ce oportunitati de crestere a imprimarii digitale exista pe piata sud-est europeana a industriei de textile?

 

Cererea mondiala de print digital creste puternic, deci piata va creste la nivel global. Mai multe economii din Europa de Sud-Est sunt prognozate sa creasca bine, fiind influentate de cererea consumatorilor, astfel incat exista oportunitati pentru a satisface aceasta cerere cu productia locala. In ceea ce priveste exportul, exista oportunitati la nivelul regiunii: statele UE beneficiaza de acces liber in Uniunea Europeana, iar costurile cu forta de munca in sud-estul Europei raman inferioare mediei UE (desi acestea cresc puternic in tari ca Romania). Cu toate acestea, este nevoie de investitii in tehnologia de imprimare digitala pentru dezvoltarea pietei locale, precum si de personal instruit.

 

Cum credeti ca va arata industria europeana de textile in urmatorii 5 ani? Care sunt tendintele in sud-estul Europei?

 

Estimarile indica o crestere semnificativa a pietei in urmatorii 5 ani, determinata de o serie de factori fundamentali, cum ar fi economia favorabila pe termen scurt a tiparirii digitale versus serigrafie, cresterea e-commerce-ului (si, odata cu el, a capacitatii de reconfigurare a lanturilor de aprovizionare pentru tiparirea la cerere prin intermediul printului digital), imbunatatirea impactului printului digital asupra mediului, comparativ cu imprimarea traditionala etc. Cresterea va afecta pietele de imbracaminte, semnalistica si amenajarile interioare.

 

Sa luam e-commerce-ul ca exemplu: Romania se confrunta la ora actuala cu o crestere puternica a comertului electronic, determinata in mare parte de numarul mare de smartphone-uri, de cresterea salariilor si de scaderea impozitelor. Potrivit sondajului Gpec din 2016 privind comertul online din Romania, sectoarele fashion-beauty si home-deco au fost cele mai semnificative, fiind depasite doar de cel al echipamentelor electronice si IT. Pe masura ce vor creste aceste piete, va creste si potentialul imprimarii digitale.

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii