Cidrul, „vedeta” pietelor de 5 stele, a explodat in vanzari

Marti, 08 August 2017, ora 13:52 | Vizualizari: 154
de Maria Vaschi

 Foto: Carrefour România

 

Raportat la bere, cidrul reprezintă o piață mult mai mică, însă reprezintă cea mai de succes nișă din ultimii trei ani. Publicul român își dorește să experimenteze produse noi și are în continuare o deschidere destul de mare pentru băuturile ușor alcoolice, de aceea potențialul acestei piețe este încă foarte mare.

 

Adus in România de Heineken, Strongbow a deschis categoria de cidru prin lansarea sa în aprilie 2015, sub sloganul Urban by Nature. Cu o tradiție de peste 125 de ani în producerea cidrului, Strongbow Apple Ciders este o băutură alcoolică fermentată din mere, cu o concentrație de alcool de 4,5%. Anul acesta, celor trei variante (Elderflower, Red Berries si Gold Apple), li s-a adaugat Strongbow Pear, cidru de mere cu note de pere verzi.

 

Se pare că succesul de care s-a bucurat Strongbow a dat avânt și altor producători. Astfel că, pe termen scurt, cea mai mare provocare vine de la  acest segment de piață, care își dublează vânzările de la un an la altul.  

 

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a intrat pe piața românească tot în 2015, cu cidrul Somersby, produs în Bulgaria, iar Ursus Breweries a lansat, în 2016, brandul Kingswood un cidru de mere completat în cadrul rețetei cu suc natural de lămâie, extract din malț de orz și concentrat de șofrănaș. Cele trei companii internaționale dețin aproximativ 80% din vânzări. 

 

 

Compania Zarea, lider pe piața de vinuri spumante, a intrat, la începutul verii trecute, în categoria cidru cu brandul Dacic, din suc de mere românești, în mai multe variante de arome, gândit special pentru retail.

 

Heineken a lansat, anul trecut, și două branduri locale, Cidru Mândru și Livada Secretă, produse din mere românești la fa­brica grupului din Miercurea Ciuc. În plus, Heineken a mai adus, anul trecut, gama Blind Pig, un cidru cu note de băuturi spirtoase.

 

Somersby a înregistrat performanțe importante de când s-a lansat. Doar în prima jumătate a acestui an, volumul de vânzări a crescut cu 94%. Este de menționat că acest lucru s-a întâmplat în ciuda unei vremi capricioase de care am avut parte în prima jumătate a anului.

 

„Similar cu piața berii, consumul de cidru crește considerabil în sezonul estival și, ca atare, poate fi supus unor factori de risc ce țin de capriciile vremii sau de factorii turistici, care la rândul lor sunt factori cu o evoluție dinamică de la un sezon la celălalt”, afirmă Paul Markovits Vice Președinte Marketing, URBB. „La nivel de dezvoltare a consumului de cidru, fiind vorba de o piață relativ nouă, principala contribuție la creșterea consumului constă în inițiativele participanților la această piață.”

 

În prezent, cidrul reprezintă un segment de băuturi alcoolice extrem de dinamic în România, care se remarcă printrun potențial uriaș de creștere pentru următorii ani.

 

 

 

Adauga un comentariu



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii