Cidrul, „vedeta” pietelor de 5 stele, a explodat in vanzari

Marti, 08 August 2017, ora 13:52 | Vizualizari: 454
de Maria Vaschi

 Foto: Carrefour România

 

Raportat la bere, cidrul reprezintă o piață mult mai mică, însă reprezintă cea mai de succes nișă din ultimii trei ani. Publicul român își dorește să experimenteze produse noi și are în continuare o deschidere destul de mare pentru băuturile ușor alcoolice, de aceea potențialul acestei piețe este încă foarte mare.

 

Adus in România de Heineken, Strongbow a deschis categoria de cidru prin lansarea sa în aprilie 2015, sub sloganul Urban by Nature. Cu o tradiție de peste 125 de ani în producerea cidrului, Strongbow Apple Ciders este o băutură alcoolică fermentată din mere, cu o concentrație de alcool de 4,5%. Anul acesta, celor trei variante (Elderflower, Red Berries si Gold Apple), li s-a adaugat Strongbow Pear, cidru de mere cu note de pere verzi.

 

Se pare că succesul de care s-a bucurat Strongbow a dat avânt și altor producători. Astfel că, pe termen scurt, cea mai mare provocare vine de la  acest segment de piață, care își dublează vânzările de la un an la altul.  

 

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a intrat pe piața românească tot în 2015, cu cidrul Somersby, produs în Bulgaria, iar Ursus Breweries a lansat, în 2016, brandul Kingswood un cidru de mere completat în cadrul rețetei cu suc natural de lămâie, extract din malț de orz și concentrat de șofrănaș. Cele trei companii internaționale dețin aproximativ 80% din vânzări. 

 

 

Compania Zarea, lider pe piața de vinuri spumante, a intrat, la începutul verii trecute, în categoria cidru cu brandul Dacic, din suc de mere românești, în mai multe variante de arome, gândit special pentru retail.

 

Heineken a lansat, anul trecut, și două branduri locale, Cidru Mândru și Livada Secretă, produse din mere românești la fa­brica grupului din Miercurea Ciuc. În plus, Heineken a mai adus, anul trecut, gama Blind Pig, un cidru cu note de băuturi spirtoase.

 

Somersby a înregistrat performanțe importante de când s-a lansat. Doar în prima jumătate a acestui an, volumul de vânzări a crescut cu 94%. Este de menționat că acest lucru s-a întâmplat în ciuda unei vremi capricioase de care am avut parte în prima jumătate a anului.

 

„Similar cu piața berii, consumul de cidru crește considerabil în sezonul estival și, ca atare, poate fi supus unor factori de risc ce țin de capriciile vremii sau de factorii turistici, care la rândul lor sunt factori cu o evoluție dinamică de la un sezon la celălalt”, afirmă Paul Markovits Vice Președinte Marketing, URBB. „La nivel de dezvoltare a consumului de cidru, fiind vorba de o piață relativ nouă, principala contribuție la creșterea consumului constă în inițiativele participanților la această piață.”

 

În prezent, cidrul reprezintă un segment de băuturi alcoolice extrem de dinamic în România, care se remarcă printrun potențial uriaș de creștere pentru următorii ani.

 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii