Cidrul, „vedeta” pietelor de 5 stele, a explodat in vanzari

Marti, 08 August 2017, ora 13:52 | Vizualizari: 370
de Maria Vaschi

 Foto: Carrefour România

 

Raportat la bere, cidrul reprezintă o piață mult mai mică, însă reprezintă cea mai de succes nișă din ultimii trei ani. Publicul român își dorește să experimenteze produse noi și are în continuare o deschidere destul de mare pentru băuturile ușor alcoolice, de aceea potențialul acestei piețe este încă foarte mare.

 

Adus in România de Heineken, Strongbow a deschis categoria de cidru prin lansarea sa în aprilie 2015, sub sloganul Urban by Nature. Cu o tradiție de peste 125 de ani în producerea cidrului, Strongbow Apple Ciders este o băutură alcoolică fermentată din mere, cu o concentrație de alcool de 4,5%. Anul acesta, celor trei variante (Elderflower, Red Berries si Gold Apple), li s-a adaugat Strongbow Pear, cidru de mere cu note de pere verzi.

 

Se pare că succesul de care s-a bucurat Strongbow a dat avânt și altor producători. Astfel că, pe termen scurt, cea mai mare provocare vine de la  acest segment de piață, care își dublează vânzările de la un an la altul.  

 

United Romanian Breweries Bereprod (URBB), a intrat pe piața românească tot în 2015, cu cidrul Somersby, produs în Bulgaria, iar Ursus Breweries a lansat, în 2016, brandul Kingswood un cidru de mere completat în cadrul rețetei cu suc natural de lămâie, extract din malț de orz și concentrat de șofrănaș. Cele trei companii internaționale dețin aproximativ 80% din vânzări. 

 

 

Compania Zarea, lider pe piața de vinuri spumante, a intrat, la începutul verii trecute, în categoria cidru cu brandul Dacic, din suc de mere românești, în mai multe variante de arome, gândit special pentru retail.

 

Heineken a lansat, anul trecut, și două branduri locale, Cidru Mândru și Livada Secretă, produse din mere românești la fa­brica grupului din Miercurea Ciuc. În plus, Heineken a mai adus, anul trecut, gama Blind Pig, un cidru cu note de băuturi spirtoase.

 

Somersby a înregistrat performanțe importante de când s-a lansat. Doar în prima jumătate a acestui an, volumul de vânzări a crescut cu 94%. Este de menționat că acest lucru s-a întâmplat în ciuda unei vremi capricioase de care am avut parte în prima jumătate a anului.

 

„Similar cu piața berii, consumul de cidru crește considerabil în sezonul estival și, ca atare, poate fi supus unor factori de risc ce țin de capriciile vremii sau de factorii turistici, care la rândul lor sunt factori cu o evoluție dinamică de la un sezon la celălalt”, afirmă Paul Markovits Vice Președinte Marketing, URBB. „La nivel de dezvoltare a consumului de cidru, fiind vorba de o piață relativ nouă, principala contribuție la creșterea consumului constă în inițiativele participanților la această piață.”

 

În prezent, cidrul reprezintă un segment de băuturi alcoolice extrem de dinamic în România, care se remarcă printrun potențial uriaș de creștere pentru următorii ani.

 

 

 

Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii