Capsulele, principalul motor de crestere a categoriei cafea

Marti, 08 August 2017, ora 13:31 | Vizualizari: 163
de Maria Vaschi

Deși segmentul capsule deține o pondere mică în categoria cafea (2% ca volum, 7% ca valoare, potri­vit RetailZoom*), înregistrează cea mai bună dinamică: o creștere, în volum, de 14% în 2016 față de 2015 și de 32% în primul semestru din 2017 față de aceeași perioadă din 2016. Ca valoare, cifrele sunt ceva mai mari față de cele menționate. 

 

IKA*) Carrefour, Market, Cora, Metro, Mega Image, Shop&Go, Billa, Penny Market, Profi

 

Apariția capsulelor pe piața cafelei este privită ca o inovație la care consumatorii au reacționat pozitiv, fiind foarte atrași de noul trend. Producătorii au descoperit potențialul acestui segment și au dezvoltat game de produse, care de la lansare și până acum, au cunoscut o creștere accelerată comparativ cu celelalte segmente. Piața este dominată de branduri precum Tassimo (Jacobs Douwe Egberts), Nescafé Dolce Gusto (Nestlé),  Tchibo Cafissimo (Tchibo), Inspresso (Julius Meinl), dar regăsim la raft și alte nume, importuri din diferite colțuri ale lumii. 

 

Targetul sistemului de aparate cu capsule Tchibo Cafissimo este format din persoane care doresc să treacă de la modalitățile tradiționale de preparare a cafelei la ceva mai comod în folosire, precum și din persoane din generația mai tânără care tocmai au început să consume cafea şi consi­deră această metodă mai modernă, o soluție eficientă pentru obținerea licorii printr-o simplă apăsare a unui buton. 

 

„Ne așteptăm ca în următorii ani acest segment să se dezvolte. Prin urmare, vedem potenţialul de creștere prin atragerea de consumatori noi, datorită avantajelor acestui sistem cu capsule: calitatea premium, gama largă de tipuri de cafea, eleganţa aparatelor, prepara­rea rapidă a cafelei”, argumentează Noémi Varga, Head of Marketing Hungary & ­România, Tchibo Brands SRL.

 

 

Anul acesta, Tchibo a lansat o nouă colecție de aparate pe bază de capsule - Tchibo Cafissimo MINI. Este o gamă modernă, tinerească și trendy, disponibilă în 6 culori intense, dedicată persoanelor tinere, inovatoare, mereu în trend, după cum precizează Noémi Varga. Pentru a creşte notorietatea şi încercarea noului aparat lansat, compania a derulat o importantă campanie PR, Digital și acțiuni BTL. În cadrul acestora din urmă, fiecare consumator, pe lângă posibilitatea de a degusta gama de produse Cafissimo și de a experimenta aparatele Tchibo Cafissimo MINI, a putut să interacționeze cu un display interactiv pentru a descoperi ce culoare se potrivește cel mai bine persona­lității sale. 

 

Promoții targetate în retail

 

În magazinul Cora Lujerului, în primul semestru din acest an, vânzările de capsule de cafea au crescut cu 2 digiti față de aceeași perioadă a anului trecut, cele mai solicitate sortimente fiind Classic şi Latte. Iniţial, gradul de penetrare a fost redus şi s-a adresat mai degrabă categoriei premium, după care, odată cu accelararea vânzărilor de aparate, creşterii notorietăţii produsului şi lansărilor noi, targetul s-a extins şi către clientul cu venituri medii, devenind accesibil tuturor. Împreună cu furnizorii, Cora Lujerului a realizat promoții targetate și a avut oferte speciale cu pachete conținând aparate și capsule.

 

 

 OPINIA RETAILERULUI

 

Claudia Badea, director magazin Cora Lujerului & Cora Drive, Cora România

 

„Vedem un potenţial de creştere important şi reacţionăm periodic la raft prin dimensionarea spaţiului; urmărim și vânzarea aparatelor, care sunt în strânsă legătură cu capsulele de cafea. Un grad de penetrare mai mare al aparatelor și un marketing orientat către consum ar putea accelera dezvoltarea pieței pe acest segment. La acestea, se adaugă stilulde viaţă care evoluează şi care are ca şi caracteristici nevoia de a câştiga timp, simplificare şi noi experienţe senzoriale.˝

 

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------

 

”Segmentul capsule de cafea cunoaşte cea mai accelerată dezvoltare în ultimii ani”

Răzvan Tucaliuc, Marketing Manager, Julius Meinl România 

 

Categoria cafea are un ritm temperat de creştere, caracte­ristic unei industrii mature: capsulele, însă, se poziţionează la polul opus, cu salturi de peste 10 - 15% an de an. Potenţialul acestei categorii este foarte mare dacă luăm în calcul avantajele aduse de acest tip de ambalare: calitatea cafelei din fiecare ceaşcă şi uşurinţa preparării.

 

Dezvoltarea acestui segment este accelerată şi se menţine aşa în ultimii 5-6 ani. Ce va continua acest ritm, după părea mea, este rata de inovaţie în categorie (noi blenduri, origini sau subcategorii apar în fiecare an) şi concurența în creştere (toţi producătorii mari de cafea vor intra în acest segment).

 

Una dintre barierele către această categorie inovatoare o reprezintă în continuare preţul, astfel că puterea de cumpărare reprezintă un factor care poate afecta dinamica segmentului. Alături de acest aspect, putem lua în consi­derare, însă cu bătaie mai lungă, eforturile producătorilor de aparate de cafea cu măcinătura pe loc - „grind on demand” - şi care au acelaşi obiectiv de a aduce în casa oamenilor calitatea espresso din Horeca. Principalul lor dezavantaj pentru moment îl reprezintă costul ridicat al acestor aparate. 

 

Ca orice produs inovator, provocările pieţei vin din diferite direcţii. Una dintre acestea o reprezintă sustenabi­litatea. Cu toţii suntem conştienţi de mediul înconjurător şi ne dorim să lăsăm o amprentă cât mai mică în spatele nos­tru. Din acest motiv, se fac eforturi şi investiţii considerabile în această direcţie.

 

Datorită poziţionării în segmentul premium al cafelelor, capsulele sunt o sursă generatoare de venit şi pentru retai­leri. În ţările din vest deja observăm secţiuni întregi dedicate doar acestui tip de produs. Găsim plasări secundare şi la categoria electro, unde se vând aparatele de cafea. Cu siguranţă şi în România această categorie va deveni din ce în ce mai vizibilă la raft, este doar o chestiune de timp.

 

În dorinţa de a oferi consumatorilor săi un espresso perfect în confortul propiei case, Julius Meinl propune capsulele Inspresso în 4 variante: ristretto, espresso, café lungo şi espresso decofeinizat. Cu acest produs ne adresăm iubitorilor de cafea espresso pentru care gustul, corpolența, crema sau aciditatea sunt cuvinte uzuale în vocabularul lor. Sunt tineri profesionişti pentru care timpul şi eficiența sunt esenţiale. Sunt deschişi către noi experienţe, iar calitatea, chiar dacă poartă un cost în plus, este obligatorie. Cele 4 tipuri de capsule Julius Meinl oferă experienţe olfactive şi gustative care te poartă către toate zonele fierbinţi ale cafelelor: Brazilia, Nicaragua, Honduras sau Africa de Est. Aceste blenduri de cafea Arabica şi Robusta trădează cu fiecare ceaşcă măiestria unuia dintre primii prăjitori de cafea europeni, exponentul culturii cafenelei vieneze, Julius Meinl. Aceste capsule fac parte din Segmentul Pre­mium al cafelelor şi sunt compatibile cu aparatele Nespresso.

 

Capsulele Inspresso Julius Meinl au fost lansate de curând în retailul modern, astfel încât proiectele speciale încă nu şi-au făcut apariția. Suntem prezenţi de la începutul anului în reţelele Auchan, Carrefour, Cora şi Selgross şi vom pregăti un pachet special pentru iubitorii de cafea spre finalul anului.

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii