Sorin Minea, Romalimenta : “Avem serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în diverse variante, a unor categorii de alimente”

Sambata, 05 August 2017, ora 01:19 | Vizualizari: 201

Într- un comunicat transmis la redacţie de Federația Romalimenta, conducerea asociaţiei patronale şi- a exprimat cele mai serioase rezerve fața de intențiile de supra-taxare, în diverse variante, a unor categorii de alimente, vehiculate în diverse medii și declarând obiective legate de protecția sănătații populaței, sau direct de colectare a unor fonduri suplimentare.

 

Argumentele membrilor Federaţiei sunt bazate în principal pe experiența statelor care au introdus astfel de supra-taxe și unde efectele negative au depășit cu mult beneficiile.

 

În comunicatul semnat de preşedintele Federaţiei, Sorin Minea, se precizează că ar fi cu atât mai greu de înțeles introducerea supra-taxării într-o țară care cu doar 2 ani în urmă a reușit reducerea TVA la alimente, așa cum se practică în majoritatea statelor Uniunii, probând materializarea impactului profund pozitiv, atât asupra populației, cât și a economiei în general, inclusiv în privința încasărilor la buget.

 

“Salutăm, de aceea, abordarea echilibrată a problemei de către autoritățile statului, inclusiv Ministerul Sănătății, și, în primul rând, declarația Primului Ministru Mihai Tudose, care a menționat clar că nu există un plan de suprataxare a alimentelor. Maturitatea cu care, în general, domnia sa analizează aspectele pro si contra ale oricărei propuneri de măsuri cu impact major pe multiple planuri ne dau garanția că la fel se va întâmpla și în cazul ideii supra-taxării alimentelor- proiect care, pe hârtie, poate arăta atractiv la prima vedere, dar a cărui materializare generează efecte precumpănitor negative”, se mai arată în comunicat. 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii