Cât de «shopper friendly» e, cu adevărat, promoţia ta?

Joi, 03 August 2017, ora 13:26 | Vizualizari: 722
de Cristian Badescu

 

Am fost, o săptămână, consumator - jucător îndârjit la promoţiile prezentului. Din interesul profesional de a experimenta condiţia shopperului prin participarea concomitentă la mai multe promoţii – şase, în acest caz -, am îmbinat utilul cu plăcutul şi am consumat bere, pufuleţi, iaurturi şi alte produse, de sezon sau nu, selectând brandurile pe criteriul promoţiei atractive aflate în desfăşurare. Nu mai ştiu câte zeci de sms-uri am trimis, dar ceea ce mi s-a părut a fi o mare provocare a fost stocarea elementelor doveditoare: pungi şi alte tipuri de ambalaje, capsule, capace, cheiţe, etichete, taloane răzuibile, precum şi multe, foarte multe bonuri de casă, în lipsa cărora norocul de a câştiga unul din premiile puse în joc se transformă într-o intensă frustrare. Şi, posibil, într-o aversiune faţă de organizatorul promoţiei şi brandul implicat, deşi nici unul, nici altul nu ar fi cu nimic vinovaţi.

 

Pentru shopper e ok să trimită câteva coduri şi să păstreze câteva bonuri fiscale şi ambalaje doveditoare. Trade marketerii ştiu bine asta şi sunt liniştiţi. Problema shopperului apare când vrea să participe la mai multe promoţii simultan, când are de trimis sms-uri la mai multe destinaţii sau are de accesat mai mute siteuri şi, mai ales, are de păstrat o grămadă de ambalaje şi bonuri fiscale. Atunci s-ar putea să aibă o problemă şi trade marketerii.

 

Dintre toate iniţiativele companiilor către clienţi, promoţiile sunt cele mai mari consumatoare de resurse, îndeosebi financiare, dar nu numai. Foarte multe dau rezultatele scontate, iar altele pe aproape. Sunt multe variabile de care depinde reuşita investiţiilor în promoţii, aşa că orice soluţie pentru controlul uneia sau mai multora dintre aceste variabile pare mai mult decât binevenită.

 

Cum ar fi o soluţie care-l scuteşte pe shopper de stocarea ambalajelor, căpăcelelor, capsulelor etc. şi a bonu­rilor de casă, dându-i, totuşi, garanţia că nu va pierde eventualul premiu şi, în acelaşi timp, oferindu-i organizatorului promoţiei garanţia că produsul înscris în promoţie a fost, într-adevăr, cumpărat? Cum ar fi ca aceeaşi soluţie să-i reamintească shopperului termenul limită pentru înscrierea în promoţie şi cu alte produse pentru majorarea şanselor de câştig? Sau ca aceeaşi soluţie să-i invite la promoţie pe cumpărătorii unor produse complementare aflate, altcândva, într-o promoţie? 

Şi cum ar fi ca această soluţie să integreze într-o singură bază de date toţi participanţii la promoţie indiferent de modul în care aceştia au intrat: prin sms, înscriere pe siteul dedicat al campaniei, prin pagina de facebook sau altfel ? Dar dacă aceeaşi soluţie ar oferi organizatorului, în timp real, date complexe despre desfăşurarea promoţiei: de la numărul de înscrieri şi evoluţia lor pe zile, până la la profilul detaliat al participanţilor cu informaţii despre vârsta, genul, regiunea geografică din care provin etc.?

 

Nu vorbesc despre un proiect, ci despre o soluție completă care deja există şi este funcţională: PROMOAPP.

Trăim vremuri interesante, ştim asta: orice sau aproape orice există în jurul nostru are sau tinde să aibă un corespondent în lumea virtuală, într-un site sau / şi o aplicaţie pentru smartphone. Logic, deci, să existe şi o aplicaţie care să uşureze atât misiunea shopperului, cât şi pe cea a trade marketerului, să reducă mult efortul de participare la promoţie al celui care cumpără produsul şi să-i pună la dispoziţie organizatorului promoţiei date şi instrumente care să-l ajute să optimizeze din mers campania. 

 

 

PROMOAPP este o astfel de soluție, iar mult mai multe detalii despre funcţionalităţile ei, despre cum lucrează pentru shopper şi pentru branduri sunt disponibile pe websiteul propriu www.promoapp.ro, pe conturile de facebook, twitter, youtube, linkedIn, dar şi cercetând aplicaţia în sine download-abilă de pe google play şi app store, desigur. 

 
 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii