Cât de «shopper friendly» e, cu adevărat, promoţia ta?

Joi, 03 August 2017, ora 13:26 | Vizualizari: 965
de Cristian Badescu

 

Am fost, o săptămână, consumator - jucător îndârjit la promoţiile prezentului. Din interesul profesional de a experimenta condiţia shopperului prin participarea concomitentă la mai multe promoţii – şase, în acest caz -, am îmbinat utilul cu plăcutul şi am consumat bere, pufuleţi, iaurturi şi alte produse, de sezon sau nu, selectând brandurile pe criteriul promoţiei atractive aflate în desfăşurare. Nu mai ştiu câte zeci de sms-uri am trimis, dar ceea ce mi s-a părut a fi o mare provocare a fost stocarea elementelor doveditoare: pungi şi alte tipuri de ambalaje, capsule, capace, cheiţe, etichete, taloane răzuibile, precum şi multe, foarte multe bonuri de casă, în lipsa cărora norocul de a câştiga unul din premiile puse în joc se transformă într-o intensă frustrare. Şi, posibil, într-o aversiune faţă de organizatorul promoţiei şi brandul implicat, deşi nici unul, nici altul nu ar fi cu nimic vinovaţi.

 

Pentru shopper e ok să trimită câteva coduri şi să păstreze câteva bonuri fiscale şi ambalaje doveditoare. Trade marketerii ştiu bine asta şi sunt liniştiţi. Problema shopperului apare când vrea să participe la mai multe promoţii simultan, când are de trimis sms-uri la mai multe destinaţii sau are de accesat mai mute siteuri şi, mai ales, are de păstrat o grămadă de ambalaje şi bonuri fiscale. Atunci s-ar putea să aibă o problemă şi trade marketerii.

 

Dintre toate iniţiativele companiilor către clienţi, promoţiile sunt cele mai mari consumatoare de resurse, îndeosebi financiare, dar nu numai. Foarte multe dau rezultatele scontate, iar altele pe aproape. Sunt multe variabile de care depinde reuşita investiţiilor în promoţii, aşa că orice soluţie pentru controlul uneia sau mai multora dintre aceste variabile pare mai mult decât binevenită.

 

Cum ar fi o soluţie care-l scuteşte pe shopper de stocarea ambalajelor, căpăcelelor, capsulelor etc. şi a bonu­rilor de casă, dându-i, totuşi, garanţia că nu va pierde eventualul premiu şi, în acelaşi timp, oferindu-i organizatorului promoţiei garanţia că produsul înscris în promoţie a fost, într-adevăr, cumpărat? Cum ar fi ca aceeaşi soluţie să-i reamintească shopperului termenul limită pentru înscrierea în promoţie şi cu alte produse pentru majorarea şanselor de câştig? Sau ca aceeaşi soluţie să-i invite la promoţie pe cumpărătorii unor produse complementare aflate, altcândva, într-o promoţie? 

Şi cum ar fi ca această soluţie să integreze într-o singură bază de date toţi participanţii la promoţie indiferent de modul în care aceştia au intrat: prin sms, înscriere pe siteul dedicat al campaniei, prin pagina de facebook sau altfel ? Dar dacă aceeaşi soluţie ar oferi organizatorului, în timp real, date complexe despre desfăşurarea promoţiei: de la numărul de înscrieri şi evoluţia lor pe zile, până la la profilul detaliat al participanţilor cu informaţii despre vârsta, genul, regiunea geografică din care provin etc.?

 

Nu vorbesc despre un proiect, ci despre o soluție completă care deja există şi este funcţională: PROMOAPP.

Trăim vremuri interesante, ştim asta: orice sau aproape orice există în jurul nostru are sau tinde să aibă un corespondent în lumea virtuală, într-un site sau / şi o aplicaţie pentru smartphone. Logic, deci, să existe şi o aplicaţie care să uşureze atât misiunea shopperului, cât şi pe cea a trade marketerului, să reducă mult efortul de participare la promoţie al celui care cumpără produsul şi să-i pună la dispoziţie organizatorului promoţiei date şi instrumente care să-l ajute să optimizeze din mers campania. 

 

 

PROMOAPP este o astfel de soluție, iar mult mai multe detalii despre funcţionalităţile ei, despre cum lucrează pentru shopper şi pentru branduri sunt disponibile pe websiteul propriu www.promoapp.ro, pe conturile de facebook, twitter, youtube, linkedIn, dar şi cercetând aplicaţia în sine download-abilă de pe google play şi app store, desigur. 

 
 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii