Inovalabel investeşte 5,5 milioane de euro într-o fabrică nouă, cu echipament de ultimă generaţie

Joi, 03 August 2017, ora 12:53 | Vizualizari: 781

Interviu cu Emanuel Constantin, directorul general al Inovalabel


de Cristian Badescu

Se aude că aţi început să construiţi o fabrică nouă. Ce are cea de acum: nu mai încap comenzile în ea?

 

Într-adevăr, fabrica actuală începe să devină neîncăpătoare! Când ne-am mutat aici, în anul 2010, am calculat că spaţiul ne va fi suficient pentru cel puţin 10 ani. Constatăm, însă, cu bucurie, că businessul s-a dezvoltat mai repede decât ne-am aşteptat. În ultimii şapte ani, nivelul afacerii a crescut de vreo patru ori - o dezvoltare ce a fost peste aşteptările noastre, cu toate că am fost optimişti încă din 2010.

 


Pe ce tipuri de etichete şi soluţii de etichetare au crescut mult comenzile în ultimul timp? Ce solicită clienţii cel mai mult?

 

Creşterile nu sunt neapărat pe anumite tipuri de etichete ci vin, în special, din creşterea cotelor de piaţă ale clienţilor noştri, pe pieţele pe care aceştia activează. Viziunea noastră este să suţinem afacerile clienţilor cu soluţii adaptate permanent nevoilor acestora. De-a lungul anilor ne-am lărgit permanent portofoliul, dar avem clienţi cu care lucrăm neîntrerupt de 10-15 ani! Ne mândrim cu faptul că avem clienţi pentru care lucrăm încă de la înfiinţarea companiei noastre, din 1996. Pentru noi, cea mai mare realizare este atunci când privim în urmă şi vedem că cifrele de afaceri ale clienţilor noştri au crescut continuu, an după an. Înseamnă că ceea ce ne am propus, şi anume să oferim clienţilor noştri soluţii care să facă diferenţa la raft, produce rezultate vizibile. Creşterea noastră nu este un scop în sine, ci vine ca o consecinţă a creşterilor afacerilor clienţilor noştri. 

 

Dar, desigur, creşterea se datorează şi atragerii de noi clienţi. Faptul că, permanent, avem clienţi noi, atât în ţară cât şi pe pieţele externe, demonstrează că oferim ceva în plus clienţilor, prin echipa şi tehnologia de care dispunem. Mai mult, cei 21 de ani de experienţă în această piaţă sunt garanţia că oferim cele mai bune soluţii, la oricare din dorinţele clienţilor.      

           

Revenind la noua fabrică: unde este amplasată? Şi când va fi gata?

 

Noua fabrică este o investiţie „green field” ce va fi amplasată în Parcul Industrial Miroslava, cu acces direct la Şoseaua de Centură a oraşului Iaşi. În acest moment suntem în faza de obţinere a autorizaţiilor necesare, urmând ca, până la finalul acestui an, să începem lucrările de construcţie. Estimăm că mutarea sa va produce în maximum un an de la începerea construcţiei, adică până la finalul anu­lui viitor. Mutarea fabricii se va face treptat, utilajele de producţie vor fi mutate pe rând, astfel încât clienţii nu vor simţi absolut nici un disconfort în perioada mutării. Vor simţi însă avantajele unei fabrici mai mari, moderne, cu fluxuri de producţie optimizate, cu tehnologie de ultimă oră şi multe altele, imediat după mutare.

 

De fapt, ce parametri constructivi şi funcţionali va avea noua fabrică? Ce operaţiuni / servicii noi veţi putea efectua acolo?

 

Noua fabrica va avea, din start, o suprafaţă dublă faţă de cea actuală, atât pentru producţie şi depozit, cât şi pentru birouri. Mai mult, terenul de peste 16.000 mp ne va permite extinderi ulterioare cu noi spaţii pentru producţie, depozite şi birouri. Aşa cum arată şi denumirea companiei, inovaţiile reprezintă o preocupare permanentă a echipei noastre. Am dezvoltat permanent şi am oferit clienţilor noştri produse şi servicii noi, care au revoluţionat piaţa şi au constituit avantaje competitive pentru aceştia. Noua fabrică ne va permite dezvoltarea într-un ritm accelerat a unor produse şi servicii noi, dar lăsăm clienţilor noştri plăcerea să le descopere la momentul potrivit. 


Respectând gradul firesc de confidenţialitate în privinţa asta, ne puteţi spune în ce direcţii veţi dezvolta aceste produse şi servicii noi? 

 

Tot ce pot spune este că suntem ancoraţi permanent la cerinţele şi tendinţele pieţei, încercăm să înţelegem repede semnalele pe care le primim de la operatorii din piaţă şi să acţionăm în direcţia indicată de aceste semnale. 

 

Ce sumă veţi investi în noua fabrică?

 

Numai în perioada 2017 - 2018 investiţiile totale în noua fabrică se vor ridica la 5,5 milioane de euro. Am inclus aici atât bugetul pentru construcţia propriu-zisă, cât şi investiţiile deja programate în noi utilaje de producţie. Începând cu anul 2019, vom investi atât cât vor dori clienţii noştri. Sau, cu alte cuvinte, suntem pregătiţi să investim oricât este nevoie, pentru a garanta clienţilor noştri capacităţile şi capabilităţile de producţie necesare susţinerii afacerilor acestora, pe termen lung.

 

Ce provocări aveţi, în prezent, pe piaţa internă? 

 

Provocările sunt nenumărate. Aş aminti doar provocările permanente, ce vin din partea clienţilor noştri, de a găsi soluţii la o gamă extrem de variată de probleme cu care ei se confruntă: cum să facă ambalajul mai atractiv, să se deosebească de competitori, să ofere ceva în plus – fie o informaţie, fie un premiu, fie o utilitate dată etichetei sau ambalajului. În felul acesta apar multe din inovaţiile noastre, pornind de la o simplă cerere sau dorinţă a clientului. Acestea sunt preluate de echipa noastră şi transformate în realitate. De multe ori, plecăm de la o simplă idee, o dezvoltăm  împreună cu clientul şi ajungem, în final, la soluţii ingenioase, la care nu ne-am fi gândit vreodată. Îmi vine în minte, spre exemplu, cazul unui client care dorea să realizeze o promoţie atractivă, cu ajutorul unor neck-hangere, ce existau pe piaţă sub forma unor cartonaşe ce se agaţă de gâtul sticlelor sau bidoanelor. Problema clientului era că, deşi promoţia promitea să fie atractivă pentru consumatori, nu exista decât varianta aplicării manuale a acestor neck-hangere pe bidoane. Şi atunci, am venit cu o soluţie mult mai intersantă pentru client, de realizare a acestor neck-hangere pe material autocolant, ceea ce permitea aplicarea lor automată pe bidoane sau sticle, eli­minând astfel dezavantajele asociate aplicării manuale. A rezultat, astfel, o promoţie atractivă pentru consumatori, cu o productivitate şi precizie de aplicare pe bidoane foarte ridicate pentru clientul nostru. 

 

Aici aş menţiona şi faptul că nu numai piaţa internă ne oferă provocări. Avem, deja, în portofoliul nostru, clienţi importanţi din Elveţia, Germania, Franţa, Olanda, ca să enumăr doar câteva dintre pieţele externe în care activăm. Clienţii din aceste ţări sunt obişnuiţi cu un anumit standard de calitate a produselor şi serviciilor. Ca urmare, ne-am adaptat acestui nivel de calitate, lucru deloc simplu, şi oferim acelaşi nivel şi clienţilor din România. Mai mult, pe pieţele din vestul Europei luăm contact cu cele mai noi tendinţe în domeniul etichetării, primim permanent ­cereri noi, pentru produse şi servicii care încă nu există pe piaţa din România şi pe care trebuie să le dezvoltăm, pen­tru a răspunde cerinţelor clienţilor din acele ţări. Acesta este un alt avantaj pe care îl oferim clienţilor noştri - produse şi servicii noi, dezvoltate pentru clienţii din alte pieţe, dar de care beneficiază şi clienţii din România. 

  

Ce tendinţe se manifestă în pieţele din vestul Europei şi care ar putea ajunge în curând şi aici?

 

Nu pot da foarte multe detalii despre tendinţele din pieţele vestice, dar ceea ce constatăm din relaţia noastră cu clienţii externi este rigoarea cu care aceştia evaluează capabilitatea noastră de a le deveni furnizor, incluzând aici şi auditurile în fabrica noastră din Iaşi. Nu de puţine ori, în urma unor astfel de audituri, implementăm schimbări ale proceselor noastre tehnologice, astfel încât să răspundem cerinţelor clienţilor, care sunt superioare oricăror standarde în domeniul calităţii. La Inovalabel tratăm toate aceste cerinţe ca pe noi provocări, care ne ajută să fim şi mai competitivi pe piaţa internă. 

 

Sunt ţări în care folosirea cernelurilor cu migrare redusă la fabricarea etichetei şi ambalajului constituie un factor diferenţiator puternic în cazul produselor alimentare. Aveţi posibilitatea de a folosi în România acest tip de cerneală?

 

Bineînţeles. Toate materiile prime pe care le folosim sunt materii prime de calitate premium, achiziţionate de la producători externi de top. Ca urmare, avem acces şi la cerneala „low migration”, care se foloseşte pe scară largă în Europa, pentru industria alimentară. Însă, doar folo­sirea cernelurilor „low migration” nu garantează o migraţie scăzută; este important şi procesul de producţie, care are nişte cerinţe speciale pentru asigurarea protecţiei împotriva migrării cernelei spre aliment. Îmi aduc aminte că primele discuţii cu clienţii noştri din domeniul alimentar pe tema cernelei „low migration” le-am avut pe la finalul anului 2010. Pe atunci, nu prea ştia nimeni despre această cerneală, însă acum este un subiect la ordinea zilei.

 

Din cauza modificărilor din legislaţie, unii dintre clienţi au constatat că au nevoie de consultanţă pentru inscripţio­narea pe etichetă, în mod corect, a simbolurilor pentru tipurile de materiale folosite la ambalare şi etichetare. Aţi dezvoltat o „linie” de servicii de consultanţă în domeniu?

 

Colegii din departamentul de vânzări sunt consultanţi permanenţi pentru clienţii noştri, inclusiv pentru inscripţionarea corectă pe etichete a simbolurilor amintite. Nu este o „linie” specială de servicii, este doar o parte firească a consultanţei pe care o punem permanent la dispoziţia clienţilor. Echipa pe care o avem, experienţa de peste 20 de ani pe piaţa etichetelor şi a soluţiilor pentru etichetare şi know how-ul acumulat în tot acest timp, constituie avantaje pe care le oferim clienţilor noştri, atât sub formă de produse şi servicii inovative, cât şi sub formă de consultanţă în domeniu. Clienţii noştri au înţeles că, dacă  unele etichete pot fi produse de (aproape) oricine, diferenţa este dată de alegerea corectă a soluţiei pentru aplicaţia clientului, ceea ce duce la evitarea capcanelor de orice fel, inclusiv a celor legislative. Aceasta înseamnă consultanţă completă şi este un serviciu oferit gratuit clienţilor noştri.

  

E destul de limpede că evoluţia cererii de etichete e un indicator al pieţei FMCG, pentru că exprimă şi anticipează evoluţia vânzărilor de produse. Din acest punct de vedere, cum se vede viitorul apropiat în comparaţie cu perioada similară din 2016?

 

Din punctul nostru de vedere, nu există schimbări spectaculoase într-un sens sau altul. Consumul populaţiei este în creştere, dar aceste creşteri se bazează şi pe produse provenite din afara ţării. Odată cu pătrunderea acestora şi cu creşterea veniturilor populaţiei, gusturile consumatorilor devin tot mai sofisticate. De aceea, constatăm la producătorii locali o tendinţă spre diversificarea gamei de produse. Cu alte cuvinte, apar tot mai multe sortimente cu care se încearcă pătrunderea pe diverse nişe de piaţă.

   

Tot prin prisma evoluţiei comenzilor primite, ce puteţi spune despre tendinţele consumului de produse poziţionate premium (deci şi cu etichete din aceeaşi categorie)? Dar despre numărul promoţiilor din 2017 faţă de anii anteriori?

 

Nici în privinţa produselor premium nu observăm modificări semnificative. Ceea ce observăm însă, în mod clar, este preocuparea tot mai accentuată pentru îmbunătăţirea imaginii brandului. La nivel de etichetă, aceasta se traduce printr-o complexitate tot mai înaltă a etichetei, cu elemente decorative din ce în ce mai interesante, mai noi, mai atrăgătoare.

Nu la fel stau lucrurile în privinţa promoţiilor; sunt destul de puţine branduri care îşi permit o etichetare specială sau la un nivel mai sofisticat şi, implicit, mai atractiv pentru shopper. Ca urmare, evoluţia promoţiilor faţă de anii anteriori, cel puţin a celor realizate cu ajutorul etichetelor dedicate, nu este chiar una spectaculoasă. 

Vă mulţumesc!

 

 
 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii