Coloranți de păr: aglomerație la raftul cu produse fără amoniac

Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:48 | Vizualizari: 554
de Maria Vaschi

Producătorii inovează permanent categoria, astfel încât utilizatoarele să beneficieze de rezultate profesionale, ca la salon, dar în confortul propriei case


Categoria coloranților de păr este destul de aglomerată, cu multe mărci, game şi nevoi adresate. Se observă o tendinţă accentuată de creştere a segmentelor premium şi de nişă, care aduc beneficii superioare, distinctive faţă de cele care oferă doar o colorare clasică. De altfel, pe aceste segmente s-au înregistrat cele mai multe lansări în 2016 și 2017.

 

 

În acest context, există o multitudine de criterii în funcție de care utilizatoarele își aleg produsul, pe lângă cel al beneficiilor funcționale imediate, cum ar fi acoperirea firelor albe sau nevoia de schimbare.

Raportul calitate-preț cât mai bun este unul dintre ele, asta însemnând așteptări mari legate de o performanţă de colorare superioară la un preţ competitiv.

De asemenea, se remarcă o oarecare schimbare a atitudinii faţă de mărci – nu mai este suficient doar să se comunice beneficii, produs, ele trebuie să livreze adevărate experienţe, interacţiuni relevante între brand şi consumator, trebuie să facă parte din viaţa consumatorilor într-un mod natural, astfel încât să se creeeze legături emoţionale de durată.

Nu trebuie subestimată nici puterea obişnuinţei de a folosi un anumit produs. Odată ce acesta a confirmat şi răspunde nevoilor utilizatoarei, rămân în top 2 produse considerate la fiecare cumpărare.

„Un criteriu ceva mai nou pe care l-am observat este nevoia de inovaţie, de ingrediente care să ofere îngrijire părului, de metode de vopsire ceva «mai blânde» asupra părului şi a scalpului. Toate acestea contribuie în mare măsură la o experienţă mai plăcută de vopsire a părului acasă, de recreerea unui setting emoţional relaxat, mai aproape de experienţa de salon, însă fără dezavantajele acesteia”, subliniază Cătălina Serafini, Marketing ­Manager, Papillon Laboratoires Cosmetiques.


Potrivit  Corinei Podaru, Brand Manager Hair Coloring & Oral Care, Henkel Beauty Care, elementul ce determină creşterea categoriei produselor pentru colo­rarea părului este reprezentat de inovaţii. De regulă, inovaţiile urmează cele mai recente trenduri, iar utilizatoarele sunt receptive la acestea şi le adoptă uşor. De altfel, şi nevoile din ce în ce mai sofisticate şi predilecţia către produse care oferă un plus de îngrijire determină producătorii să dezvolte inovaţii care au la bază tehnologii profesionale.

Cea mai recentă inovație pe care Henkel & Schwarzkopf a adus-o în piaţa din România este gama de coloranţi Color Expert cu Omegaplex®, cel mai nou trend în colorarea şi îngrijirea părului. O altă noutate este gama Syoss Root Retoucher, care se poziționeză în segmentul de colorare instantă, dintr-o singură aplicare, a rădăcinilor crescute.

Gama se adaptează perfect stilului şi ritmului actual de viaţă, în care timpul a devenit din ce în ce mai preţios, în special pentru persoanelor ocupate, active, cu un ritm de viaţă agitat”, menționează Corina Podaru.

Henkel este unul dintre cei mai importanţi jucători în categoria de coloranţi pentru păr - al doilea după L´Oréal -, care de-a lungul timpului şi-a construit şi diversificat portofoliul urmând cele mai recente trenduri.

Sub umbrela Schwarzkopf, compania pune la dispoziţia consumatorilor trei game distincte de coloranţi pentru păr, sub mărcile Palette – Intensive Color Crème (34 de nuanțe) , De Luxe (15 nuanțe), Perfect Care Color (15 nuanțe) -, Color Expert şi Live.

Un alt brand important este Syoss, cu patru game: cea de bază este Syoss Color cu tehnologia Salonplex, un colorant permanent pe bază de amoniac (20 de nuanţe); Syoss Oleo Intense este prima vopsea permanentă pe bază de ulei, fără amoniac, poziţionată pe segmentul superior de preţ; gama Syoss Gloss Sensation, un colorant fără amoniac, se adresează utilizatoarelor tinere; Syoss Root Retoucher este ultima inovaţie în cadrul brandului Syoss și conține cinci nuanţe diferite, de la blond des­chis până la negru intens.


În Top 5 producători, Papillon Laboratoires Cosme­tiques ocupă poziția a treia, dar brandul pe care-l deține, Loncolor, se află pe locul doi ca valoare a vânzărilor, respectiv pe primul loc, ca volum, conform datelor mo­nitorizate de RetailZoom în IKA*).


În momentul de faţă, în portofoliul companiei se regăsesc mai multe game de vopsea, fiecare adresând nevoi diferite ale părului: Loncolor Ultra - gama cu cel mai mare succes, cu o istorie de peste 12 de ani pe piaţa românească;  Loncolor Natura; Loncolor Expert AOE-TechTM cu amoniac încapsulat, una din noutăţile anului 2016, o inovaţie absolută în ceea ce înseamnă colo­rarea părului acasă.

Loncolor are în portofoliu şi o gamă fără amoniac, Loncolor Expert Oil Fusion, care a fost votată de către consumatorii români Produsul Anului 2017 în categoria vopsea pentru păr – unul dintre criteriile luate în considerare fiind inovația adusă de produs.

Pentru consumatoarele care îşi doresc o schimbare temporară, a fost creată o vopsea de păr semi-permanentă, Loncolor Trendy Colors, fără oxidant şi fără amoniac. Tot în 2016 s-a lansat gama de nuanţe Loncolor Trendy Crazy Colors, cu 5 nuanţe tinereşti.

„Relaţia Loncolor – utilizatoare poate fi definită ca o relaţie de lungă durată, bazată pe loialitate, pe încredere şi pe respect reciproc. Aproape ca o căsnicie. Altfel cum s-ar putea explica modul în care «cutiuţa roz», care este Loncolor Ultra, a reuşit să intre în casele a mai bine de 1,2 milioane de românce? A reuşit nu numai să livreze la nivel de produs, ci să creeze o legătură frumoasă, bazată pe emoţii pozitive”, relatează Cătălina Serafini, ­Marketing Manager, Papillon Laboratoires Cosmetiques.

Compania românească Gerocossen  a relansat gama Gerocossen Color Plus, care are în target femei cu vârsta cuprinsă între 25 şi 54 de ani, cu un  nivel  al educaţiei mai ridicat şi venituri peste medie. Formula nouă Gerocossen Color Plus Silk&Shine are 24 de nuanţe şi  conţine  ulei de argan, proteine de mătase şi keratină. 

Primele 5 luni din 2017 au adus o creştere a vânzărilor gamei Color Plus Silk&Shine  cu aproximativ 15% faţă de acceași perioadă a anului trecut. Rămâne să vedem dacă trendul se păstrează şi în toamnă şi în apropierea sărbătorilor de iarnă, ţinând cont de faptul că această categorie are vârfuri de vânzare primăvara, toamna după concedii şi înaintea  sărbătorilor”, afirmă Irina Adam, Marketing Manager, Gerocossen.

ACTIVĂRI IN-STORE

Am derulat şi vom derula în continuare atât campanii clasice de promoţii la raft, cât şi reduceri de preţ şi pachete promo. Promoţiile de preţ încă deţin o mare parte din piaţa autohtonă. Consumatorul răspunde mai rapid la un discount şi  la oferta de tip «2+1» și «2  la preţ de 1».  Chiar dacă discount-urile de tipul celor de mai sus sunt încă la mare căutare, consumatorii au început să fie interesaţi de experienţe in-store şi de inovaţie”, adaugă Irina Adam.

Papillon Laboratoires Cosmetiques pregătește multe surprize pentru utilizatorii Loncolor, una dintre ele fiind campania națională care se desfășoară în fiecare an în ambele formate de retail, prin care recompensează utilizatorii brandului cu numeroase premii.

Ne focalizăm pe consumator, prin urmare, toate eforturile noastre au fost concentrate pe acţiuni de promovare la raft. Suntem printre puţinele companii ce au angajat proprii promoteri de care ne ocupăm îndeaproape, investim în pregătirea lor, ei fiind de  multe ori interfaţa între produsele noastre şi consumatori. Numărul lor creşte de la an la an - de la 45 în 2015, la 60 în 2016 - şi pregătim acum chiar şi un plan de carieră pentru ei, de la nivelul de junior până la consultant în colorare, astfel încât să fie capabili să le ofere utilizatoarelor informaţii bine documentare”, precizează Cătălina Serafini.

În perioada care urmează, Henkel va desfăşura o campanie umbrelă dedicată tehnologiei Omegaplex®, cu scopul de a comunica intens şi de a scoate în evidenţă beneficiile acestei tehnologii revoluţionare în fața consumatorilor. Mecanismul de participare este interesant şi relevant pentru consumatori şi pune la dispoziţie premii atractive. În acelaşi timp, împreună cu reailerii din comerţul mo­dern analizează frecvent categoria şi optimizează vizibilitatea in-store.

Ne dorim în permanenţă să întărim relaţiile de parteneriat cu retailerii, dar mai ales să menţinem o interacţiunea permanentă cu shopperii şi să-i ţinem aproape de brandurile noastre. Dezvoltăm programe relevante de trade marketing, campanii promoţionale în magazine cu scopul de a genera plus valoare atât categoriei în care activăm, cât şi cumpărătorilor. Schwarzkopf & Henkel are o expertiză vastă, pe care o împărtăşim şi partenerilor noştri, şi împreună desfăşuram cele mai valoroase proiecte pentru consumatorii finali”, relatează Corina Podaru.

OPINIA SPECIALISTULUI

Status 2017 și trenduri de consumator anunțate pentru 2018

Cătălina Serafini, Marketing Manager, Papillon Laboratoires Cosmetiques

Piața produselor de colorare a părului este una extrem de dinamică, în ciuda faptului că puterea este consolidată în mâna 4 a jucători și nu se întrevăd companii care să provoace acest statu-quo. În 2016, s-a înregistrat o evoluție pozitivă a vanzărilor, determinată în special de segmentul premium care a avut o creștere frumoasă de peste 25%, ajungând să aibă o importanță de aproape 15% din total categorie. 

Totuși, raportat la numărul de femei în segmentul 15-65 ani, categoria rămane mică, în special din cauza frecvenței relativ scăzută de colorare a părului (de 3-4 ori pe an în mediul urban, de 2 ori în mediul rural). Pe viitor, creșterea va veni atât din mărirea acestei frecvențe, cât și din atragerea mai multor cumpărători în categorie și din orientarea acestora spre produse de valoare mai mare.

Faptul că există un interes tot mai mare pentru ingredientele ­folosite și pentru impactul lor asupra sănătății părului obligă producătorii să descopere noi tehnologii, cum sunt, spre exemplu, vopsirea fără amoniac, cu ­ingrediente vegetale sau pe bază de uleiuri. 

Mai mult, trendurile internaționale vorbesc despre o delimitare din ce în ce mai dificil de făcut între ingredientele comestibile și cele care intră într-o rutină de îngrijire a pielii și a părului. Practic, tot ce se consideră a avea beneficii pentru sănătate odată consumat poate deveni un ingredient extrem de valorizat în produsele de îngrijire a părului (vezi uleiul de măsline, proteinele din lapte etc.). Iar acest lucru începe încet-încet să devină un must și în zona coloranților de păr, tocmai datorită nevoii de a avea pe piață produse cu o acțiune multiplă, nu doar de colorare, ci și de îngrijire și de protejare a firului de păr. Specialiștii de la Peclers Paris (un institut important în studierea trendurilor din beauty) numesc acest trend simplexity – ceva complex provenit însă din ingrediente la îndemâna oricui. 

Un alt trend care devine din ce în ce mai vizibil și în România este cel de valorizare a imperfecțiunilor. Firele de păr alb/grizonat purtate cu mândrie, rădăcinile crescute, pistruii și zonele depigmentate ale pielii nu mai repre­zintă un motiv de îngrijorare, ele devin semne de unicitate, prin urmare producătorii din acest segment au responsabilitatea de a propune produse care să sublinieze aceste „imperfecţiuni” și nu unele care să le mascheze.

 

Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii