Dispare brandul La Dorna în categoria unt. Temporar

Miercuri, 12 Iulie 2017, ora 15:08 | Vizualizari: 762
de Carol Popa

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea companiilor Covalact şi Lactate Harghita de către compania franceză Lactalis cu anumite condiţii 

 

„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenţei. 

 

Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis. Astfel, grupul Lactalis şi-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt La Dorna pentru o anumită perioa­dă de timp către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis, a mai precizat Consiliul Concurenţei. De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca, deci va comercializa untul sub altă denumire. Ulterior, Lactalis va reintra în posesia brandului. Grupul Lactalis va avea obligaţia să pună la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la companiile care vor să preia marca de unt şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă.

 

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate de părţile implicate, realizarea operaţiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe pieţele relevante identificate.

Grupul francez Lactalis a preluat anul trecut compania Albalact, iar la finalul anului, în decembrie, a anunţat şi achiziţia producătorului Covalact, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe piaţa lactatelor din România. Prin aceste tranzacţii, Lactalis ar fi deţinut o cotă de peste 50% din piaţa untului prin brandurile De Albalact, Covalact de Țară, La Dorna şi President. Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deţinând multe branduri internaţionale, precum President, Parmalat, Galbani.

 

Piaţa de unt a reprezentat aproximativ 60 de milioane de euro în 2016 și este estimată la 15.000 de tone. Procentual, din total piaţă de lactate, această categorie reprezintă 2,4% în volum şi 6,5% în valoare, conform datelor de piaţă. România are un consum de unt per capita, anual, de 0,6 – 0,7 kg, mult sub media din UE, de 4,5 kg.  

Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de unt au crescut cu 12% în valoare și cu 13,2% în volum. Acest lucru s-a datorat, în mare parte, diminuării preţurilor de vânzare la raft, diminuare indusă atât de reducerea TVA la 9%, cât şi de scăderea istorică a preţului untului din import.

 
 

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii