Dispare brandul La Dorna în categoria unt. Temporar

Miercuri, 12 Iulie 2017, ora 15:08 | Vizualizari: 306
de Carol Popa

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea companiilor Covalact şi Lactate Harghita de către compania franceză Lactalis cu anumite condiţii 

 

„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenţei. 

 

Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis. Astfel, grupul Lactalis şi-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt La Dorna pentru o anumită perioa­dă de timp către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis, a mai precizat Consiliul Concurenţei. De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca, deci va comercializa untul sub altă denumire. Ulterior, Lactalis va reintra în posesia brandului. Grupul Lactalis va avea obligaţia să pună la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la companiile care vor să preia marca de unt şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă.

 

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate de părţile implicate, realizarea operaţiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe pieţele relevante identificate.

Grupul francez Lactalis a preluat anul trecut compania Albalact, iar la finalul anului, în decembrie, a anunţat şi achiziţia producătorului Covalact, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe piaţa lactatelor din România. Prin aceste tranzacţii, Lactalis ar fi deţinut o cotă de peste 50% din piaţa untului prin brandurile De Albalact, Covalact de Țară, La Dorna şi President. Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deţinând multe branduri internaţionale, precum President, Parmalat, Galbani.

 

Piaţa de unt a reprezentat aproximativ 60 de milioane de euro în 2016 și este estimată la 15.000 de tone. Procentual, din total piaţă de lactate, această categorie reprezintă 2,4% în volum şi 6,5% în valoare, conform datelor de piaţă. România are un consum de unt per capita, anual, de 0,6 – 0,7 kg, mult sub media din UE, de 4,5 kg.  

Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de unt au crescut cu 12% în valoare și cu 13,2% în volum. Acest lucru s-a datorat, în mare parte, diminuării preţurilor de vânzare la raft, diminuare indusă atât de reducerea TVA la 9%, cât şi de scăderea istorică a preţului untului din import.

 
 

Adauga un comentariu



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii