Dispare brandul La Dorna în categoria unt. Temporar

Miercuri, 12 Iulie 2017, ora 15:08 | Vizualizari: 554
de Carol Popa

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea companiilor Covalact şi Lactate Harghita de către compania franceză Lactalis cu anumite condiţii 

 

„În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul reducerii posibilităţilor de alegere ale consumatorilor. În această situaţie, ar fi existat posibilitatea ca tranzacţia să conducă la creşterea preţului untului”, se arată în comunicatul transmis de Consiliul Concurenţei. 

 

Ca urmare, tranzacţia a fost autorizată cu condiţia respectării unor angajamente asumate voluntar de către grupul Lactalis. Astfel, grupul Lactalis şi-a luat angajamentul de a cesiona marca de unt La Dorna pentru o anumită perioa­dă de timp către o companie cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis, a mai precizat Consiliul Concurenţei. De asemenea, această companie trebuie să schimbe marca, deci va comercializa untul sub altă denumire. Ulterior, Lactalis va reintra în posesia brandului. Grupul Lactalis va avea obligaţia să pună la dispoziţia Consiliului Concurenţei informaţii referitoare la companiile care vor să preia marca de unt şi să obţină acordul prealabil al autorităţii de concurenţă.

 

Analiza Consiliului Concurenţei a condus la concluzia că, în urma angajamentelor asumate de părţile implicate, realizarea operaţiunii de concentrare economică nu mai ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective, în special ca urmare a creării sau consolidării unei poziţii dominante pe pieţele relevante identificate.

Grupul francez Lactalis a preluat anul trecut compania Albalact, iar la finalul anului, în decembrie, a anunţat şi achiziţia producătorului Covalact, consolidându-şi astfel poziţia de lider pe piaţa lactatelor din România. Prin aceste tranzacţii, Lactalis ar fi deţinut o cotă de peste 50% din piaţa untului prin brandurile De Albalact, Covalact de Țară, La Dorna şi President. Lactalis este lider la nivel mondial în industria procesării laptelui, deţinând multe branduri internaţionale, precum President, Parmalat, Galbani.

 

Piaţa de unt a reprezentat aproximativ 60 de milioane de euro în 2016 și este estimată la 15.000 de tone. Procentual, din total piaţă de lactate, această categorie reprezintă 2,4% în volum şi 6,5% în valoare, conform datelor de piaţă. România are un consum de unt per capita, anual, de 0,6 – 0,7 kg, mult sub media din UE, de 4,5 kg.  

Potrivit RetailZoom, în IKA*, vânzările de unt au crescut cu 12% în valoare și cu 13,2% în volum. Acest lucru s-a datorat, în mare parte, diminuării preţurilor de vânzare la raft, diminuare indusă atât de reducerea TVA la 9%, cât şi de scăderea istorică a preţului untului din import.

 
 

Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii