Ghidul privind conformarea cu regulile de concurenţă - pus în consultare publică

Luni, 19 Iunie 2017, ora 22:40 | Vizualizari: 790

Consiliul Concurenţei lansează în consultare publică Ghidul privind conformarea cu regulile de concurenţă cu scopul de a explica modalitatea în care companiile pot realiza şi implementa efectiv un program de conformare cu regulile de concurenţă 

Un program de conformare este un set de reguli, aprobate de conducerea unei companii, pe care angajaţii unei companii (nu doar persoane cu funcţii de conducere) şi orice alte persoane însărcinate cu reprezentarea intereselor acestora, trebuie să le respecte pentru a nu încălca legislaţia în domeniul concurenţei. 

Ghidul vine în sprijinul mediului de afaceri prin evidenţierea beneficiilor unui astfel de program de conformare precum şi a riscurilor încălcării legislaţiei concurenţei, adresându-se tuturor companiilor: corporaţii multinaţionale sau întreprinderi mici ori mijlocii.

 

O atenţie deosebită este acordată IMM-urilor, întrucât acestea deţin mai puţine resurse ce pot fi folosite în scopul achiziţionării de servicii de consultanţă pentru realizarea unor programe de conformare.

 

Materialul este structurat în şase capitole care prezintă atât aspecte de ordin general privind concurenţa (ex.: rolul concurenţei, cadrul de reglementare, costuri ale neconformării), cât şi elemente referitoare la crearea şi implementarea efectivă a unui program de conformare. 

 

Astfel, identificarea şi evaluarea riscurilor de implicare în practici anticoncurenţiale reprezintă primul pas în organizarea unui plan de conformare. Ghidul nu stabileşte un set unic de criterii şi nu impune un model limitativ pentru programul de conformare. Fiecare companie trebuie să aibă în vedere factori precum prezenţa geografică, obiectul de activitate, nivelul lanţului comercial unde activează, natura produsului/serviciului, condiţiile de piaţă, intensitatea interacţiunii cu ceilalţi concurenţi, relaţiile contractuale cu terţii sau specificul organizaţional.  

 

Un program efectiv de conformare cuprinde atât elemente informative (manual de conformare, sesiuni de instruire/evaluare), cât şi proceduri specifice şi angajamente ferme, cu rolul de a impune norme de conduită menite să diminueze riscurile de angajare în practici anticoncurenţiale.

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii