Angajamentele Lactalis pentru preluarea Covalact intră în dezbatere publică, până la 23 iunie

Vineri, 16 Iunie 2017, ora 16:54 | Vizualizari: 445
de Maria Luiza Badescu

Potrivit unui comunicat de presă, Consiliul Concurenţei “pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA. 

În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.

Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către un terţ (societate comercială cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis), corelată cu schimbarea mărcii („re-branding”) de către terţ.

Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.

Conţinutul angajamentelor formulate de grupul Lactalis sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. 

Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de către grupul Lactalis, până la data de 23 iunie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.10, prin email la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la următoarea adresă: Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701, Oficiul Poştal nr. 25 Ghişeul 1.”

 

Aşa cum se ştie, la sfârşitul anului trecut, Lactalis a ajuns la un acord pentru preluarea companiei Covalact (acţionar majoritar la Lactate Harghita), deţinută de fondul de investiţii SygmaBleyzer. La începutul lui 2016, Grupul Lactalis preluase liderul pieţei de lactate, Albalact, după ce în 2008 cumpărase La Dorna. Atât Albalact, cât şi La Dorna şi Covalact au poziţii frunaşe pe piaţa untului, fiind, alături de FrieslandCampina jucătorii care domină această categorie.

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii