Angajamentele Lactalis pentru preluarea Covalact intră în dezbatere publică, până la 23 iunie

Vineri, 16 Iunie 2017, ora 16:54 | Vizualizari: 939
de Maria Luiza Badescu

Potrivit unui comunicat de presă, Consiliul Concurenţei “pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA. 

În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.

Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către un terţ (societate comercială cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis), corelată cu schimbarea mărcii („re-branding”) de către terţ.

Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.

Conţinutul angajamentelor formulate de grupul Lactalis sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. 

Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de către grupul Lactalis, până la data de 23 iunie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.10, prin email la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la următoarea adresă: Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701, Oficiul Poştal nr. 25 Ghişeul 1.”

 

Aşa cum se ştie, la sfârşitul anului trecut, Lactalis a ajuns la un acord pentru preluarea companiei Covalact (acţionar majoritar la Lactate Harghita), deţinută de fondul de investiţii SygmaBleyzer. La începutul lui 2016, Grupul Lactalis preluase liderul pieţei de lactate, Albalact, după ce în 2008 cumpărase La Dorna. Atât Albalact, cât şi La Dorna şi Covalact au poziţii frunaşe pe piaţa untului, fiind, alături de FrieslandCampina jucătorii care domină această categorie.

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii