Angajamentele Lactalis pentru preluarea Covalact intră în dezbatere publică, până la 23 iunie

Vineri, 16 Iunie 2017, ora 16:54 | Vizualizari: 996
de Maria Luiza Badescu

Potrivit unui comunicat de presă, Consiliul Concurenţei “pune în dezbatere publică angajamentele formulate de grupul Lactalis pentru a elimina preocupările legate de concurenţă identificate în contextul achiziţiei societăţilor Covalact SA şi Lactate Harghita SA. 

În urma analizei, autoritatea de concurenţă a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional. Consiliul Concurenţei şi-a exprimat îngrijorările de ordin concurenţial pe această piaţă cu privire la reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor.

Angajamentele propuse de grupul Lactalis constau în licenţierea mărcii de unt „La Dorna” pentru o anumită perioadă de timp către un terţ (societate comercială cu competenţă industrială relevantă, independentă de grupul Lactalis), corelată cu schimbarea mărcii („re-branding”) de către terţ.

Ulterior acestei perioade, marca de unt „La Dorna”se va reîntoarce în portofoliul grupului Lactalis, care se va abţine de la folosirea respectivei mărci pentru unt,  pentru o operioadă de timp suficientă ca terţul să poată beneficia de creşterea cotei sale de piaţă.

Conţinutul angajamentelor formulate de grupul Lactalis sunt publicate pe pagina de internet a autorităţii de concurenţă, la adresa: http://www.consiliulconcurentei.ro.

După analiza observaţiilor formulate de către terţi, Consiliul Concurenţei poate solicita părţilor modificarea propunerilor şi poate decide acceptarea sau respingerea angajamentelor. 

Autoritatea de concurenţă va verifica îndeplinirea angajamentelor de către grupul Lactalis.

Consiliul Concurenţei invită persoanele fizice sau juridice interesate să trimită observaţii cu privire la angajamentele propuse de către grupul Lactalis, până la data de 23 iunie 2017, prin fax la nr. 021.405.45.10, prin email la adresa bunuri.consum@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă la următoarea adresă: Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701, Oficiul Poştal nr. 25 Ghişeul 1.”

 

Aşa cum se ştie, la sfârşitul anului trecut, Lactalis a ajuns la un acord pentru preluarea companiei Covalact (acţionar majoritar la Lactate Harghita), deţinută de fondul de investiţii SygmaBleyzer. La începutul lui 2016, Grupul Lactalis preluase liderul pieţei de lactate, Albalact, după ce în 2008 cumpărase La Dorna. Atât Albalact, cât şi La Dorna şi Covalact au poziţii frunaşe pe piaţa untului, fiind, alături de FrieslandCampina jucătorii care domină această categorie.

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii