Top 30 retaileri: creşterea încetineşte, profiturile urcă

Joi, 08 Iunie 2017, ora 19:03 | Vizualizari: 1809
de Cristian Badescu

Anul 2016 a fost bun pentru aproape toţi cei mai mari 30 de retaileri din România, însă dinamica anuală a cifrei de afaceri a fost, de regulă, mai mică decât în anul 2015, ceea ce indică o încetinire a creşterii. Excepţiile sunt Profi, Selgros, Cora, Unicarm şi dm Drogerie Markt ale căror încasări au crescut în 2016 mai mult decât crescuseră în 2015 raportat la anul anterior, dar cea mai impresionantă dinamică o raportează Oncos: aproape dublarea cifrei de afaceri (practic, încasările Oncos revin la nivelul din 2013, după ce în 2014 scăzuseră brusc).

 

Kaufland, Carrefour şi Lidl rămân cei mai mari retaileri şi îşi păstrează ordinea în top. Auchan urcă o poziţie, trecând peste Metro, în timp ce Profi culege roadele expansiunii formidabile sărind două trepte, peste Selgros şi Penny. De asemenea, reţelele locale Bertis, Zanfir şi Dacia urcă fiecare câte o poziţie. De altfel, Bertis a avut o dinamică anuală accentuată,  cea mai ridicată după Profi (exceptând Oncos) !

 

 

Per ansamblu, profitul cumulat al primilor 30 în 2016 a fost în creştere faţă de rezultatul net  din 2015, cu peste 200 de milioane lei, valoare la care aportul primilor 11 (reţelele internaţionale) a fost de 174 de milioane. Cele mai mari creşteri ale profitului (în sumă netă, nu procentual !) au fost obţinute de Profi, Metro (în ciuda scăderii cifrei de afaceri!), Lidl, Carrefour şi Cora.

 

Auchan a avut încă un an groaznic, înregistrând o pierdere netă de aproape 24 de milioane lei, un rezultat cu peste 76 de milioane mai slab decât în 2015, când reuşise, în sfârşit, să termine pe plus. Cora reuşeşte o reducere substanţială a pierderii comparativ cu 2015, în timp ce Columbus / Billa a trecut de la profit la pierdere, lucru explicabil prin tulburările şi reaşezările businessului în anul în care s-a făcut transferul de proprietate.

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii