Furnizorii de băuturi, cosmetice și produse de toaletă se califică în Top 5 advertiseri cu cele mai mari investiții în online

Joi, 08 Iunie 2017, ora 18:40 | Vizualizari: 650

Valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România, pentru întreg anul 2016 a fost de aproximativ 41 de milioane euro, înregistrând o creştere de 22% faţă de anul anterior (like for like) – cea mai pronunțată creștere din Europa -, conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România.


Pe fondul unei creşteri economice robuste la nivel de ţară, alimentată de consum, piaţa publicităţii online din România a înregistrat o creştere puternică anul trecut, confirmând potenţialul foarte mare al acestui segment, despre care se vorbeşte de multă vreme, însă care nu s-a concretizat în anii anteriori. Pentru a capitaliza însă această evoluţie favorabilă, publisherii trebuie însă să vină cu conţinut de calitate, care să satisfacă nevoia companiilor de a targeta diferite nişe de piaţă”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România. 

Tendinţe si evoluţii manifestate în anul 2016:


●    Primele 5 industrii realizează 45% din totalul investițiilor în publicitatea online. Chiar dacă ordinea s-a schimbat, industriile care conduc în topul investițiilor in publicitatea digitală rămân aceleași. Liderul incontestabil de 7 ani  - industria Telecom (6 milioane de Euro), urmată anul acesta de Finanțe (3,5 milioane de Euro - în urcare de pe pozitia a 4-a în 2015), Cosmetice şi produse de toaletă (3,4 milioane de Euro - în urcare de pe pozitia a 5-a), Băuturi (3 milioane de Euro - a scăzut o poziție faţă de anul trecut) şi Online Retail ( 2,9 milioane Euro - care anul trecut ocupa poziția a 2-a).  

●    Formatele de tip Embed rămân in top in ceea ce privește formatele de publicitate preferate (10 milioane de euro), urmate la o distanţă semnificativă de  Interruptive formats (aproximativ 4 milioane de euro), Content (3 milioane de euro)  și Mobile (aproximativ 3,4 milioane de euro). Estimarea IAB ca tendință pentru anul viitor este ca formatele interuptive sa fie surclasate de Content Sponsorship. Video advertising (pre-roll, mid-roll si post-roll) acumulează aproximativ 1,4 milioane de Euro, în creștere constantă de la un semestru la altul.


●    Conform cifrelor raportate de agențiile de media, din punct de vedere al alocării bugetelor pe diferite canale digitale, advertiserii preferă să investească în primul rând în rețelele sociale și motoarele de căutare, abia apoi în piața locală de publishing.

●    Începând cu anul 2016, studiul ROADS a inclus intre tipurile de formate măsurate si achiziția de media de tip programmatic, procentajul bugetelor de media digitale tranzacționate astfel atingând 17% din total în primul an de măsurare.


●    In ceea ce priveşte evoluția pieței europene, România are rata de creștere cea mai pronunțată (36,9%  - procent calculat like for like și la valoarea brută), fiind in concordanță cu dinamica zonei CEE - regiune cu un potențial mare de dezvoltare.


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii