Furnizorii de băuturi, cosmetice și produse de toaletă se califică în Top 5 advertiseri cu cele mai mari investiții în online

Joi, 08 Iunie 2017, ora 18:40 | Vizualizari: 768

Valoarea totală raportată a pieţei de publicitate online din România, pentru întreg anul 2016 a fost de aproximativ 41 de milioane euro, înregistrând o creştere de 22% faţă de anul anterior (like for like) – cea mai pronunțată creștere din Europa -, conform celei mai recente ediţii a studiului ROADS, derulat de IAB România cu sprijinul PwC România.


Pe fondul unei creşteri economice robuste la nivel de ţară, alimentată de consum, piaţa publicităţii online din România a înregistrat o creştere puternică anul trecut, confirmând potenţialul foarte mare al acestui segment, despre care se vorbeşte de multă vreme, însă care nu s-a concretizat în anii anteriori. Pentru a capitaliza însă această evoluţie favorabilă, publisherii trebuie însă să vină cu conţinut de calitate, care să satisfacă nevoia companiilor de a targeta diferite nişe de piaţă”, a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanţă pentru Management, PwC România. 

Tendinţe si evoluţii manifestate în anul 2016:


●    Primele 5 industrii realizează 45% din totalul investițiilor în publicitatea online. Chiar dacă ordinea s-a schimbat, industriile care conduc în topul investițiilor in publicitatea digitală rămân aceleași. Liderul incontestabil de 7 ani  - industria Telecom (6 milioane de Euro), urmată anul acesta de Finanțe (3,5 milioane de Euro - în urcare de pe pozitia a 4-a în 2015), Cosmetice şi produse de toaletă (3,4 milioane de Euro - în urcare de pe pozitia a 5-a), Băuturi (3 milioane de Euro - a scăzut o poziție faţă de anul trecut) şi Online Retail ( 2,9 milioane Euro - care anul trecut ocupa poziția a 2-a).  

●    Formatele de tip Embed rămân in top in ceea ce privește formatele de publicitate preferate (10 milioane de euro), urmate la o distanţă semnificativă de  Interruptive formats (aproximativ 4 milioane de euro), Content (3 milioane de euro)  și Mobile (aproximativ 3,4 milioane de euro). Estimarea IAB ca tendință pentru anul viitor este ca formatele interuptive sa fie surclasate de Content Sponsorship. Video advertising (pre-roll, mid-roll si post-roll) acumulează aproximativ 1,4 milioane de Euro, în creștere constantă de la un semestru la altul.


●    Conform cifrelor raportate de agențiile de media, din punct de vedere al alocării bugetelor pe diferite canale digitale, advertiserii preferă să investească în primul rând în rețelele sociale și motoarele de căutare, abia apoi în piața locală de publishing.

●    Începând cu anul 2016, studiul ROADS a inclus intre tipurile de formate măsurate si achiziția de media de tip programmatic, procentajul bugetelor de media digitale tranzacționate astfel atingând 17% din total în primul an de măsurare.


●    In ceea ce priveşte evoluția pieței europene, România are rata de creștere cea mai pronunțată (36,9%  - procent calculat like for like și la valoarea brută), fiind in concordanță cu dinamica zonei CEE - regiune cu un potențial mare de dezvoltare.


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii