Sana, laptele bătut și chefirul urcă în topul preferințelor consumatorilor de lactate

Joi, 18 Mai 2017, ora 18:04 | Vizualizari: 238

 

În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile acidofile – sana, chefir (sau kefir), lapte bătut, lapte covăsit, ayran - reprezintă aproximativ 6% (valoric) din total piață, fiind un segment mic față de cel al iaurtului alb – tot un lactat acidofil, dar pe care, luând în considerare dimensiunea sa, îl analizăm de regulă separat, ca pe o categorie de sine stătătoare.

Această subcategorie este însă în creștere, neexistând factori notabili care să frâneze dezvoltarea ei. Cel mai dinamic segment este de departe chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015, potrivit RetailZoom. Sana este însă segmentul dominant, aflat de asemenea pe un trend de creștere, dar într-un ritm inferior chefirului (+14,3 valoric, +13,3 cantitativ).

 

 

Trei mari producători cu vechime pe piața locală a lactatelor dețin mai mult de 50% din piață. Mărcile proprii ale retailerilor sunt cel mai vizibile pe segmentul laptelui bătut (26% ca valoare, 36% ca volum, în IKA), restul subcategoriei fiind împărțit între jucători regionali/locali.

 

 


Liliana Negrescu, Senior Brand Manager, Albalact, a identificat trei pârghii de creștere a segmentului de lactate acidofile: asocierea cu noi ocazii de consum; inovaţie de produs şi de ambalaj; noi canale de distribuţie.

 

”Categoria este în creştere cu două cifre, şi în volum, şi în valoare, iar această creştere este impulsionată, pe de o parte, de percepţia că lactatele tradiţionale fermentate de băut sunt sănătoase şi naturale, percepţie care devine tot mai populară în rândul consumatorilor. Tedința ascendentă este influenţată şi de faptul că această categorie s-a mutat în ambalaje convenabile şi uşor de folosit când eşti în mişcare, de la pahar la PET 330 g sau 900 g. În mod cert, categoria va continua să crească, ţinând cont de modul de viaţă activ, de timpul limitat alocat meselor zilnice, dar şi de oportunităţile de inovare”, argumentează Liliana Negrescu.



 În ediția din luna iunie puteți citi o analiză amplă a pieței lactatelor acidofile.

 


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 aprilie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii