Sana, laptele bătut și chefirul urcă în topul preferințelor consumatorilor de lactate

Joi, 18 Mai 2017, ora 18:04 | Vizualizari: 470

 

În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile acidofile – sana, chefir (sau kefir), lapte bătut, lapte covăsit, ayran - reprezintă aproximativ 6% (valoric) din total piață, fiind un segment mic față de cel al iaurtului alb – tot un lactat acidofil, dar pe care, luând în considerare dimensiunea sa, îl analizăm de regulă separat, ca pe o categorie de sine stătătoare.

Această subcategorie este însă în creștere, neexistând factori notabili care să frâneze dezvoltarea ei. Cel mai dinamic segment este de departe chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015, potrivit RetailZoom. Sana este însă segmentul dominant, aflat de asemenea pe un trend de creștere, dar într-un ritm inferior chefirului (+14,3 valoric, +13,3 cantitativ).

 

 

Trei mari producători cu vechime pe piața locală a lactatelor dețin mai mult de 50% din piață. Mărcile proprii ale retailerilor sunt cel mai vizibile pe segmentul laptelui bătut (26% ca valoare, 36% ca volum, în IKA), restul subcategoriei fiind împărțit între jucători regionali/locali.

 

 


Liliana Negrescu, Senior Brand Manager, Albalact, a identificat trei pârghii de creștere a segmentului de lactate acidofile: asocierea cu noi ocazii de consum; inovaţie de produs şi de ambalaj; noi canale de distribuţie.

 

”Categoria este în creştere cu două cifre, şi în volum, şi în valoare, iar această creştere este impulsionată, pe de o parte, de percepţia că lactatele tradiţionale fermentate de băut sunt sănătoase şi naturale, percepţie care devine tot mai populară în rândul consumatorilor. Tedința ascendentă este influenţată şi de faptul că această categorie s-a mutat în ambalaje convenabile şi uşor de folosit când eşti în mişcare, de la pahar la PET 330 g sau 900 g. În mod cert, categoria va continua să crească, ţinând cont de modul de viaţă activ, de timpul limitat alocat meselor zilnice, dar şi de oportunităţile de inovare”, argumentează Liliana Negrescu.



 În ediția din luna iunie puteți citi o analiză amplă a pieței lactatelor acidofile.

 


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii