Sana, laptele bătut și chefirul urcă în topul preferințelor consumatorilor de lactate

Joi, 18 Mai 2017, ora 18:04 | Vizualizari: 359

 

În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile acidofile – sana, chefir (sau kefir), lapte bătut, lapte covăsit, ayran - reprezintă aproximativ 6% (valoric) din total piață, fiind un segment mic față de cel al iaurtului alb – tot un lactat acidofil, dar pe care, luând în considerare dimensiunea sa, îl analizăm de regulă separat, ca pe o categorie de sine stătătoare.

Această subcategorie este însă în creștere, neexistând factori notabili care să frâneze dezvoltarea ei. Cel mai dinamic segment este de departe chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015, potrivit RetailZoom. Sana este însă segmentul dominant, aflat de asemenea pe un trend de creștere, dar într-un ritm inferior chefirului (+14,3 valoric, +13,3 cantitativ).

 

 

Trei mari producători cu vechime pe piața locală a lactatelor dețin mai mult de 50% din piață. Mărcile proprii ale retailerilor sunt cel mai vizibile pe segmentul laptelui bătut (26% ca valoare, 36% ca volum, în IKA), restul subcategoriei fiind împărțit între jucători regionali/locali.

 

 


Liliana Negrescu, Senior Brand Manager, Albalact, a identificat trei pârghii de creștere a segmentului de lactate acidofile: asocierea cu noi ocazii de consum; inovaţie de produs şi de ambalaj; noi canale de distribuţie.

 

”Categoria este în creştere cu două cifre, şi în volum, şi în valoare, iar această creştere este impulsionată, pe de o parte, de percepţia că lactatele tradiţionale fermentate de băut sunt sănătoase şi naturale, percepţie care devine tot mai populară în rândul consumatorilor. Tedința ascendentă este influenţată şi de faptul că această categorie s-a mutat în ambalaje convenabile şi uşor de folosit când eşti în mişcare, de la pahar la PET 330 g sau 900 g. În mod cert, categoria va continua să crească, ţinând cont de modul de viaţă activ, de timpul limitat alocat meselor zilnice, dar şi de oportunităţile de inovare”, argumentează Liliana Negrescu.



 În ediția din luna iunie puteți citi o analiză amplă a pieței lactatelor acidofile.

 


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii