Sana, laptele bătut și chefirul urcă în topul preferințelor consumatorilor de lactate

Joi, 18 Mai 2017, ora 18:04 | Vizualizari: 563

 

În categoria lactate, laptele, brânzeturile și iaurturile rămân produsele de bază pentru consumatori. Băuturile acidofile – sana, chefir (sau kefir), lapte bătut, lapte covăsit, ayran - reprezintă aproximativ 6% (valoric) din total piață, fiind un segment mic față de cel al iaurtului alb – tot un lactat acidofil, dar pe care, luând în considerare dimensiunea sa, îl analizăm de regulă separat, ca pe o categorie de sine stătătoare.

Această subcategorie este însă în creștere, neexistând factori notabili care să frâneze dezvoltarea ei. Cel mai dinamic segment este de departe chefirul, care a crescut în vânzări cu peste 35% în 2016 față de 2015, potrivit RetailZoom. Sana este însă segmentul dominant, aflat de asemenea pe un trend de creștere, dar într-un ritm inferior chefirului (+14,3 valoric, +13,3 cantitativ).

 

 

Trei mari producători cu vechime pe piața locală a lactatelor dețin mai mult de 50% din piață. Mărcile proprii ale retailerilor sunt cel mai vizibile pe segmentul laptelui bătut (26% ca valoare, 36% ca volum, în IKA), restul subcategoriei fiind împărțit între jucători regionali/locali.

 

 


Liliana Negrescu, Senior Brand Manager, Albalact, a identificat trei pârghii de creștere a segmentului de lactate acidofile: asocierea cu noi ocazii de consum; inovaţie de produs şi de ambalaj; noi canale de distribuţie.

 

”Categoria este în creştere cu două cifre, şi în volum, şi în valoare, iar această creştere este impulsionată, pe de o parte, de percepţia că lactatele tradiţionale fermentate de băut sunt sănătoase şi naturale, percepţie care devine tot mai populară în rândul consumatorilor. Tedința ascendentă este influenţată şi de faptul că această categorie s-a mutat în ambalaje convenabile şi uşor de folosit când eşti în mişcare, de la pahar la PET 330 g sau 900 g. În mod cert, categoria va continua să crească, ţinând cont de modul de viaţă activ, de timpul limitat alocat meselor zilnice, dar şi de oportunităţile de inovare”, argumentează Liliana Negrescu.



 În ediția din luna iunie puteți citi o analiză amplă a pieței lactatelor acidofile.

 


 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii