Întârzierea transpunerii Directivei Europene a Tutunului afectează prețurile țigărilor British American Tobacco România

Miercuri, 17 Mai 2017, ora 13:41 | Vizualizari: 303

British American Tobacco România a publicat astăzi, conform legii, noua listă de prețuri a produselor aflate în oferta sa, actualizarea fiind menită să compenseze costurile conformării la prevederile Directivei Europene a Tutunului, astfel cum a fost transpusă în legislația națională. 

 

”În loc de un an, cât prevedea Directiva Europeană a Tutunului, producătorii de tutun au avut la dispoziţie doar şase luni pentru a se asigura că pe piață vor mai rămâne doar pachete conforme cu legea de transpunere a Directivei. British American Tobacco a făcut eforturi logistice și financiare mari pentru a curăța piața de produsele fabricate conform legislației anterioare și a limita, astfel, pierderile atât pentru companie, cât și pentru stat, care va fi nevoit să restituie accizele încasate pentru produsele care nu vor mai putea fi vândute”, a declarat Gemma Webb, CEO al British American Tobacco România

 

Transpunerea Directivei Europene a Tutunului a presupus investiții în adaptarea liniilor de producție, noi ambalaje și eforturi suplimentare ale BAT pentru ca pe 20 mai 2017 niciunul dintre pachetele care nu respectă cerințele noii legislații să nu se mai regăsească pe piață. 

 

”Din păcate, nota de plată a Directivei Europene nu este finală, pentru că nici măcar acum legislația națională nu este completă. În primul rând, nu a fost armonizată legislația secundară națională cu cea europeană, ceea ce afectează competitivitatea fabricii din România în raport cu alte fabrici din Europa și din lume. În al doilea rând, și mai îngrijorător, România nu are încă o poziție clară asupra sistemului de trasabilitate a produselor care va trebui implementat în mai puțin de doi ani la nivelul Uniunii Europene. Și asta deși impactul acestui sistem se va face simțit la nivelul întregului lanț logistic, de la linia de producție până la primul punct de vânzare cu amănuntul. Costurile care vor însoți toate aceste transformări atât din partea industriei, cât și din partea statelor naționale vor depinde într-o foarte mare măsură de capacitatea de negociere a fiecărui stat membru. De aceea, reiterăm deschiderea British American Tobacco de a coopera cu autoritățile din România pentru o abordare proactivă și constructivă în fața provocărilor viitoare”, a adăugat Gemma Webb

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii