Întârzierea transpunerii Directivei Europene a Tutunului afectează prețurile țigărilor British American Tobacco România

Miercuri, 17 Mai 2017, ora 13:41 | Vizualizari: 197

British American Tobacco România a publicat astăzi, conform legii, noua listă de prețuri a produselor aflate în oferta sa, actualizarea fiind menită să compenseze costurile conformării la prevederile Directivei Europene a Tutunului, astfel cum a fost transpusă în legislația națională. 

 

”În loc de un an, cât prevedea Directiva Europeană a Tutunului, producătorii de tutun au avut la dispoziţie doar şase luni pentru a se asigura că pe piață vor mai rămâne doar pachete conforme cu legea de transpunere a Directivei. British American Tobacco a făcut eforturi logistice și financiare mari pentru a curăța piața de produsele fabricate conform legislației anterioare și a limita, astfel, pierderile atât pentru companie, cât și pentru stat, care va fi nevoit să restituie accizele încasate pentru produsele care nu vor mai putea fi vândute”, a declarat Gemma Webb, CEO al British American Tobacco România

 

Transpunerea Directivei Europene a Tutunului a presupus investiții în adaptarea liniilor de producție, noi ambalaje și eforturi suplimentare ale BAT pentru ca pe 20 mai 2017 niciunul dintre pachetele care nu respectă cerințele noii legislații să nu se mai regăsească pe piață. 

 

”Din păcate, nota de plată a Directivei Europene nu este finală, pentru că nici măcar acum legislația națională nu este completă. În primul rând, nu a fost armonizată legislația secundară națională cu cea europeană, ceea ce afectează competitivitatea fabricii din România în raport cu alte fabrici din Europa și din lume. În al doilea rând, și mai îngrijorător, România nu are încă o poziție clară asupra sistemului de trasabilitate a produselor care va trebui implementat în mai puțin de doi ani la nivelul Uniunii Europene. Și asta deși impactul acestui sistem se va face simțit la nivelul întregului lanț logistic, de la linia de producție până la primul punct de vânzare cu amănuntul. Costurile care vor însoți toate aceste transformări atât din partea industriei, cât și din partea statelor naționale vor depinde într-o foarte mare măsură de capacitatea de negociere a fiecărui stat membru. De aceea, reiterăm deschiderea British American Tobacco de a coopera cu autoritățile din România pentru o abordare proactivă și constructivă în fața provocărilor viitoare”, a adăugat Gemma Webb

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 aprilie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii