5 principii pentru realizarea unei reclame de impact

Marti, 16 Mai 2017, ora 10:59 | Vizualizari: 188
de Maria Vaschi

Raportul “Make a lasting impression”, realizat de Kantar Millward Brown, evidenţiază 5 aspecte importante pentru realizarea unei reclame cu impact, printre care:

1.    Lăsaţi o impresie relevantă
Experienţa de câteva zeci de ani a Kantar Millward Brown în monitorizarea şi diagnosticarea performanţei mărcilor scoate la iveală cât de important este pentru o marcă să fie relevantă şi diferită. Reclama trebuie să dramatizeze misiunea unei mărci, ce anume reprezintă marca respectivă, punctul său de vedere şi valorile sale. Campanii ca #likeagirl de la Always nu oferă doar un conţinut captivant, ci lasă în urmă şi impresii care vor susţine marca pe termen lung.


2.    Ţineţi cont de modul în care funcţionează mintea umană, altfel spus, ”work with the brain, not against it”
Reclamele care atrag atenţia şi ţin consumatorii “în priză” într-un mod creativ şi emoţional funcţionează mai bine decât cele care livrează un mesaj explicit şi pe care spectatorii tind să le evite. A ţine cont de modul în care funcţionează creierul înseamnă şi a limita numărul de mesaje-cheie transmise. Analiza a peste 1.000 de reclame duce la concluzia că, în cazul reclamelor care intenţionează să transmită un singur mesaj, el va fi recepţionat de circa 30% din privitori; în timp ce, în cazul celor care intenţionează să transmită 3 mesaje, doar 14% dintre spectatori vor reţine mesajul principal.

3.    O poveste bine spusă lasă o impresie
Poveştile sunt o strategie foarte importantă pentru captivarea consumatorilor, însă sunt folosite de prea puţine mărci. O cercetare efectuată de Kantar Millward Brown în 14 ţări a identificat Kenya, Statele Unite şi India drept ţările cu cele mai multe poveşti în advertising, acolo unde peste 50% dintre reclame conţin elemente de poveste. Totuşi, mai mult de jumătate dintre reclamele cu poveste includeau şi mesaje specifice de produs sau serviciu.

4.    Nu putem lăsa o impresie, dacă privitorii nu asociază reclama cu marca noastră
Chiar şi reclamele care captează atenţia prin emoţiile transmise trebuie să fie uşor de asociat cu marca. Acest lucru nu trebuie uitat în mediul digital, în care formatele care pot fi evitate au la dispoziţie doar câteva secunde pentru a crea un impact în rândul consumatorilor.
Datele analizate de Kantar Millward Brown în ultimii 25 de ani certifică faptul că reclamele care sunt asociate uşor cu marca tind să aibă un efect puternic asupra vânzărilor – 68% dintre ele aduc o creştere vizibilă la scurt timp după difuzare, comparativ cu cele mai slab asociate cu marca,  dintre care doar 53% au un impact în vânzări.

5.    Alegeţi canalul media în mod corect
Alegerea corectă a canalului media presupune mai mult decât identificarea canalului în care consumatorii vizionează conţinut. Ea presupune şi identificarea locurilor în care consumatorii sunt mai receptivi şi utilizarea formatelor către care sunt mai deschişi. Studiul AdReaction: Cum captăm interesul generaţiilor X, Y şi Z? efectuat de Kantar Millward Brown a scos la iveală faptul că, deşi consumatorii mai tineri se uită mai puţin la TV, ei sunt mai receptivi la reclamele din acest mediu în comparaţie cu reclamele digitale.
 

 

Citeste si: Reclamele care captivează prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor

 

 

 

 

 

Adauga un comentariu



Special

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 aprilie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii