Reclamele care captivează prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor

Marti, 16 Mai 2017, ora 10:51 | Vizualizari: 192

Un raport Kantar Millward Brown, intitulat “Make a lasting impression”,  scoate la iveală faptul că mai puţin de una din 7 reclame este concepută cu scopul de a livra un mesaj emoţional puternic pe care consumatorii îl pot recepţiona cu uşurinţă.

Raportul porneşte de la analiza bazei de 160.000 de reclame testate şi arată modul în care reclamele pot deveni eficiente prin înţelegerea factorilor care creează memorabilitate. Reclamele care reuşesc să îi captiveze pe spectatori prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea cotei de piaţă într-un orizont de timp scurt. Kantar Millward Brown a analizat şi vânzările obţinute de mărci în urma a 1.700 de campanii, iar concluziile au susţinut faptul că axarea pe relevanța emoţională şi captarea atenţiei privitorilor într-un mod creativ conduc la creşterea vânzărilor.

La aceleaşi rezultate a condus şi decodificarea expresiilor faciale ale spectatorilor în timpul vizionării de reclame, o abordare neuroștiințifică a Sistemului 1 de gândire care a fost utilizată pentru a evalua reclamele a peste 9.000 de mărci cu vechime pe piaţă. Reclamele care generează cea mai mare expresivitate au o contribuţie mult mai ridicată la creşterea vânzărilor. În acelaşi timp, analiza reclamelor difuzate la TV, a celor din pre-roll-ul Youtube şi a celor de pe reţelele de socializare pe parcursul unei săptămâni a evidenţiat faptul că doar 15% dintre reclame se bazează exclusiv pe transmiterea unui mesaj implicit care poate fi înţeles cu uşurinţă de către privitori.

Daren Poole, Global Brand Director, Creative Development în cadrul Kantar Millward Brown, afirmă în legătură cu aceste observaţii: “Oamenii de marketing ar trebui să se gândească mai departe de mesaj, la impresia pe care vor ca reclama – şi brandul – să o transmită per ansamblu. Acest lucru include ideea creativă, ce se spune în reclamă, modul în care este expusă povestea şi tonul emoţional. Este timpul să ne oprim din vânzarea de caracteristici de produs; această abordare nu funcţionează. Arătaţi; nu vorbiţi.”

 

 

Citește și:5 principii pentru realizarea unei reclame de impact

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 aprilie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii