Reclamele care captivează prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor

Marti, 16 Mai 2017, ora 10:51 | Vizualizari: 333

Un raport Kantar Millward Brown, intitulat “Make a lasting impression”,  scoate la iveală faptul că mai puţin de una din 7 reclame este concepută cu scopul de a livra un mesaj emoţional puternic pe care consumatorii îl pot recepţiona cu uşurinţă.

Raportul porneşte de la analiza bazei de 160.000 de reclame testate şi arată modul în care reclamele pot deveni eficiente prin înţelegerea factorilor care creează memorabilitate. Reclamele care reuşesc să îi captiveze pe spectatori prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea cotei de piaţă într-un orizont de timp scurt. Kantar Millward Brown a analizat şi vânzările obţinute de mărci în urma a 1.700 de campanii, iar concluziile au susţinut faptul că axarea pe relevanța emoţională şi captarea atenţiei privitorilor într-un mod creativ conduc la creşterea vânzărilor.

La aceleaşi rezultate a condus şi decodificarea expresiilor faciale ale spectatorilor în timpul vizionării de reclame, o abordare neuroștiințifică a Sistemului 1 de gândire care a fost utilizată pentru a evalua reclamele a peste 9.000 de mărci cu vechime pe piaţă. Reclamele care generează cea mai mare expresivitate au o contribuţie mult mai ridicată la creşterea vânzărilor. În acelaşi timp, analiza reclamelor difuzate la TV, a celor din pre-roll-ul Youtube şi a celor de pe reţelele de socializare pe parcursul unei săptămâni a evidenţiat faptul că doar 15% dintre reclame se bazează exclusiv pe transmiterea unui mesaj implicit care poate fi înţeles cu uşurinţă de către privitori.

Daren Poole, Global Brand Director, Creative Development în cadrul Kantar Millward Brown, afirmă în legătură cu aceste observaţii: “Oamenii de marketing ar trebui să se gândească mai departe de mesaj, la impresia pe care vor ca reclama – şi brandul – să o transmită per ansamblu. Acest lucru include ideea creativă, ce se spune în reclamă, modul în care este expusă povestea şi tonul emoţional. Este timpul să ne oprim din vânzarea de caracteristici de produs; această abordare nu funcţionează. Arătaţi; nu vorbiţi.”

 

 

Citește și:5 principii pentru realizarea unei reclame de impact

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii