Reclamele care captivează prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor

Marti, 16 Mai 2017, ora 10:51 | Vizualizari: 309

Un raport Kantar Millward Brown, intitulat “Make a lasting impression”,  scoate la iveală faptul că mai puţin de una din 7 reclame este concepută cu scopul de a livra un mesaj emoţional puternic pe care consumatorii îl pot recepţiona cu uşurinţă.

Raportul porneşte de la analiza bazei de 160.000 de reclame testate şi arată modul în care reclamele pot deveni eficiente prin înţelegerea factorilor care creează memorabilitate. Reclamele care reuşesc să îi captiveze pe spectatori prin intermediul emoţiei contribuie semnificativ la creşterea cotei de piaţă într-un orizont de timp scurt. Kantar Millward Brown a analizat şi vânzările obţinute de mărci în urma a 1.700 de campanii, iar concluziile au susţinut faptul că axarea pe relevanța emoţională şi captarea atenţiei privitorilor într-un mod creativ conduc la creşterea vânzărilor.

La aceleaşi rezultate a condus şi decodificarea expresiilor faciale ale spectatorilor în timpul vizionării de reclame, o abordare neuroștiințifică a Sistemului 1 de gândire care a fost utilizată pentru a evalua reclamele a peste 9.000 de mărci cu vechime pe piaţă. Reclamele care generează cea mai mare expresivitate au o contribuţie mult mai ridicată la creşterea vânzărilor. În acelaşi timp, analiza reclamelor difuzate la TV, a celor din pre-roll-ul Youtube şi a celor de pe reţelele de socializare pe parcursul unei săptămâni a evidenţiat faptul că doar 15% dintre reclame se bazează exclusiv pe transmiterea unui mesaj implicit care poate fi înţeles cu uşurinţă de către privitori.

Daren Poole, Global Brand Director, Creative Development în cadrul Kantar Millward Brown, afirmă în legătură cu aceste observaţii: “Oamenii de marketing ar trebui să se gândească mai departe de mesaj, la impresia pe care vor ca reclama – şi brandul – să o transmită per ansamblu. Acest lucru include ideea creativă, ce se spune în reclamă, modul în care este expusă povestea şi tonul emoţional. Este timpul să ne oprim din vânzarea de caracteristici de produs; această abordare nu funcţionează. Arătaţi; nu vorbiţi.”

 

 

Citește și:5 principii pentru realizarea unei reclame de impact

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii