Companiile germane Lidl, Rewe şi Hornbach împreună cu AHK România au demarat un proiect de învăţământ dual în domeniul comerţului

Luni, 15 Mai 2017, ora 14:55 | Vizualizari: 312

Camera de Comerţ Româno-Germană (AHK România), împreună cu Lidl, Rewe şi Hornbach, 3 retaileri cu capital german din România, lansează proiectul de învăţământ profesional dual în domeniul comerţului în 5 oraşe din ţară, Timişoara, Sibiu, Braşov, Buftea şi Bucureşti. În fiecare dintre aceste oraşe companiile vor forma împreună o clasă, asta însemnând un total de 120 de elevi implicaţi în proiect.

 
 
 

Concret, un elev, absolvent al clasei a 8-a, poate opta pentru a se şcolariza începând cu anul şcolar 2017-2018 în domeniul comerciant-vânzător, timp de 3 ani. În primul an va face practică la una din companiile partenere, companie pe care el o poate alege, timp de 5 săptămâni, în al doilea an aprox. 2 zile pe săptămână şi în al treilea an, tânărul va merge la practică 3 zile pe săptămână şi 2 zile la şcoală pentru a-şi însuşi conţinuturile teoretice. Înainte însă de a intra la această şcoală, elevul va trece printr-un proces de selecţie al companiilor partenere. Companiile, pe lângă implicare foarte activă în formarea elevilor pe parcursul a celor 3 ani, vor participa şi la examinarea finală şi certificarea acestor tineri. După absolvire elevii vor avea ocazia să fie angajaţi în companiile unde au făcut practică şi să îşi continue construirea carierei în domeniul comerţului, pentru că după absolvirea formării în sistem dual pot să îşi continue studiile, să dea examenul de Bacalaureat şi chiar să urmeze o facultate, dacă îşi doresc acest lucru. Pe perioada şcolarizării elevii beneficiază de o bursă de 400 RON (200 RON din partea statului, 200 RON din partea companiei), transport şi masa de prânz asigurate pe perioada practicii asigurate de companie. 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii