Companiile germane Lidl, Rewe şi Hornbach împreună cu AHK România au demarat un proiect de învăţământ dual în domeniul comerţului

Luni, 15 Mai 2017, ora 14:55 | Vizualizari: 258

Camera de Comerţ Româno-Germană (AHK România), împreună cu Lidl, Rewe şi Hornbach, 3 retaileri cu capital german din România, lansează proiectul de învăţământ profesional dual în domeniul comerţului în 5 oraşe din ţară, Timişoara, Sibiu, Braşov, Buftea şi Bucureşti. În fiecare dintre aceste oraşe companiile vor forma împreună o clasă, asta însemnând un total de 120 de elevi implicaţi în proiect.

 
 
 

Concret, un elev, absolvent al clasei a 8-a, poate opta pentru a se şcolariza începând cu anul şcolar 2017-2018 în domeniul comerciant-vânzător, timp de 3 ani. În primul an va face practică la una din companiile partenere, companie pe care el o poate alege, timp de 5 săptămâni, în al doilea an aprox. 2 zile pe săptămână şi în al treilea an, tânărul va merge la practică 3 zile pe săptămână şi 2 zile la şcoală pentru a-şi însuşi conţinuturile teoretice. Înainte însă de a intra la această şcoală, elevul va trece printr-un proces de selecţie al companiilor partenere. Companiile, pe lângă implicare foarte activă în formarea elevilor pe parcursul a celor 3 ani, vor participa şi la examinarea finală şi certificarea acestor tineri. După absolvire elevii vor avea ocazia să fie angajaţi în companiile unde au făcut practică şi să îşi continue construirea carierei în domeniul comerţului, pentru că după absolvirea formării în sistem dual pot să îşi continue studiile, să dea examenul de Bacalaureat şi chiar să urmeze o facultate, dacă îşi doresc acest lucru. Pe perioada şcolarizării elevii beneficiază de o bursă de 400 RON (200 RON din partea statului, 200 RON din partea companiei), transport şi masa de prânz asigurate pe perioada practicii asigurate de companie. 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii