Companiile germane Lidl, Rewe şi Hornbach împreună cu AHK România au demarat un proiect de învăţământ dual în domeniul comerţului

Luni, 15 Mai 2017, ora 14:55 | Vizualizari: 176

Camera de Comerţ Româno-Germană (AHK România), împreună cu Lidl, Rewe şi Hornbach, 3 retaileri cu capital german din România, lansează proiectul de învăţământ profesional dual în domeniul comerţului în 5 oraşe din ţară, Timişoara, Sibiu, Braşov, Buftea şi Bucureşti. În fiecare dintre aceste oraşe companiile vor forma împreună o clasă, asta însemnând un total de 120 de elevi implicaţi în proiect.

 
 
 

Concret, un elev, absolvent al clasei a 8-a, poate opta pentru a se şcolariza începând cu anul şcolar 2017-2018 în domeniul comerciant-vânzător, timp de 3 ani. În primul an va face practică la una din companiile partenere, companie pe care el o poate alege, timp de 5 săptămâni, în al doilea an aprox. 2 zile pe săptămână şi în al treilea an, tânărul va merge la practică 3 zile pe săptămână şi 2 zile la şcoală pentru a-şi însuşi conţinuturile teoretice. Înainte însă de a intra la această şcoală, elevul va trece printr-un proces de selecţie al companiilor partenere. Companiile, pe lângă implicare foarte activă în formarea elevilor pe parcursul a celor 3 ani, vor participa şi la examinarea finală şi certificarea acestor tineri. După absolvire elevii vor avea ocazia să fie angajaţi în companiile unde au făcut practică şi să îşi continue construirea carierei în domeniul comerţului, pentru că după absolvirea formării în sistem dual pot să îşi continue studiile, să dea examenul de Bacalaureat şi chiar să urmeze o facultate, dacă îşi doresc acest lucru. Pe perioada şcolarizării elevii beneficiază de o bursă de 400 RON (200 RON din partea statului, 200 RON din partea companiei), transport şi masa de prânz asigurate pe perioada practicii asigurate de companie. 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 aprilie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii