Companiile germane Lidl, Rewe şi Hornbach împreună cu AHK România au demarat un proiect de învăţământ dual în domeniul comerţului

Luni, 15 Mai 2017, ora 14:55 | Vizualizari: 210

Camera de Comerţ Româno-Germană (AHK România), împreună cu Lidl, Rewe şi Hornbach, 3 retaileri cu capital german din România, lansează proiectul de învăţământ profesional dual în domeniul comerţului în 5 oraşe din ţară, Timişoara, Sibiu, Braşov, Buftea şi Bucureşti. În fiecare dintre aceste oraşe companiile vor forma împreună o clasă, asta însemnând un total de 120 de elevi implicaţi în proiect.

 
 
 

Concret, un elev, absolvent al clasei a 8-a, poate opta pentru a se şcolariza începând cu anul şcolar 2017-2018 în domeniul comerciant-vânzător, timp de 3 ani. În primul an va face practică la una din companiile partenere, companie pe care el o poate alege, timp de 5 săptămâni, în al doilea an aprox. 2 zile pe săptămână şi în al treilea an, tânărul va merge la practică 3 zile pe săptămână şi 2 zile la şcoală pentru a-şi însuşi conţinuturile teoretice. Înainte însă de a intra la această şcoală, elevul va trece printr-un proces de selecţie al companiilor partenere. Companiile, pe lângă implicare foarte activă în formarea elevilor pe parcursul a celor 3 ani, vor participa şi la examinarea finală şi certificarea acestor tineri. După absolvire elevii vor avea ocazia să fie angajaţi în companiile unde au făcut practică şi să îşi continue construirea carierei în domeniul comerţului, pentru că după absolvirea formării în sistem dual pot să îşi continue studiile, să dea examenul de Bacalaureat şi chiar să urmeze o facultate, dacă îşi doresc acest lucru. Pe perioada şcolarizării elevii beneficiază de o bursă de 400 RON (200 RON din partea statului, 200 RON din partea companiei), transport şi masa de prânz asigurate pe perioada practicii asigurate de companie. 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii