Șampon și balsam de păr - noutatea în categorie o reprezintă produsele de tip tratament

Miercuri, 10 Mai 2017, ora 16:36 | Vizualizari: 519
de Maria Vaschi

Pentru a rămâne relevanţi pentru consumatori, producătorii reinventează constant portofoliul, propunând și alte soluții de îngrijire a părului.

 

Potrivit Nielsen*), vânzările de șampon au crescut în 2016 cu 6% în valoare și cu 4% în volum față de 2015, iar cele de balsam cu 6% în valoare și cu 7% în volum. Analizând cele două segmente ca o categorie de sine stătătoare, observăm că șampoanelor le revine o cotă de piață de 87% în valoare și 89% în volum, net superioară balsamurilor. Șamponul antimătreață deține cea mai mare pondere în vânzările valorice și cantitative, însă cel destinat părului deteriorat a înregistrat cea mai bună dinamică în intervalul analizat (17% ca valoare, 18% ca volum). Retailul modern este responsabil pentru aproximativ 60% din vânzările categoriei, potrivit datelor Nielsen. 

 

*) Conform datelor de Retail Audit Nielsen pentru Total România, categoria Șampon și Balsam de păr, din perioada ian. 2015 – dec. 2016 (Copyright © 2017, The Nielsen Company). 

 

Farmec are în portofoliu o varietate mare de produse poziţionate în funcţie de targetul fiecarei game. Gerovital Tratament Expert include 10 sku-uri, Gerovital H3 Derma+ conține 5 tipuri de șampoane, în timp ce gama Farmec oferă 8 astfel de produse, Argan Plus 3, iar Gerovital Plant 1. 

 

Pentru că au constatat că nevoile de îngrijire ale bărbaților diferă de cele ale femeilor, specialiștii Farmec au conceput o gamă dedicată domnilor, care le pune acestora la dispoziție 5 tipuri de șampoane potrivite caracteristicilor părului și pielii lor. Vorbim despre șampoane cu proprietăți degresante, regenerante, hidratante și antimătreață. În ceea ce privește balsamurile, există în portofoliu trei variante – Gerovital Tratament Expert, Farmec și Gerovital Plant. 

 

„Ne-am axat pe dezvoltarea altor soluții de îngrijire a părului, cum ar fi serurile sau uleiurile și tratamentele specializate, pentru că există un interes în continuă creștere pentru aceste variante”, precizează Ioana Borza, Director de Marketing în cadrul companiei Farmec

 

Referindu-se la profilul utilizatorului român, comparativ cu cel al utilizatorilor din celelalte piețe ale UE, Ioana Borza face următorul comentariu: ” În ceea ce privește nevoile de îngrijire nu există diferențe, însă românii dispun de venituri mai mici decât consumatorii din alte țări, raportul preț-cali­tate fiind deosebit de important în cazul lor și cântărind foarte mult în alegerea produselor. În ultimii ani, am constatat, însă, că sunt din ce în ce mai interesați de soluții complexe de îngrijire a părului. De asemenea, sunt tot mai atenți ca produsul achiziționat să fie potrivit pentru tipul lor de păr și pentru diferitele sale particularități. Citesc ingredientele și caută formule noi, inovatoare, interesul pentru așa zisele «șampoane obișnuite» devenind tot mai redus.”

 

Inovaţiile joacă un rol extrem de important în această categorie. Trendurile în segmentul de îngrijire a  părului se schimbă anual – apar noi tendinţe şi nevoi diverse ale utilizatorilor. Jucătorii din piață reinventează constant produsele, pentru a rămâne relevanţi în categorie şi a satisfice aceste nevoi. 

 

„Piaţa  produselor de îngrijire a părului este foarte fragmentată, existând multiple segmente de consumatori ce trebuie adresate. Fragmentarea apare ca o consecinţă a diverselor nevoi  pe care consumatorii le identifică pentru ca părul lor  să aibă imaginea dorită”, afirmă Monica Frumosu, Customer Marketing Manager, Unilever South Central Europe

 

Unilever este prezent pe piaţa de îngrijire a părului prin brandurile Clear, Dove şi Dove Men+Care, venind constant cu inovaţii. Pentru varianta antimătreață, soluţia pe care compania o propune utilizatorilor este brandul Clear – cu o formulă specială atât în segmentul dedicat bărbaţilor, cât şi în cel destinat femeilor. Brandul Dove oferă soluţii diversificate pentru îngrijirea părului prezent în două subgame - una destinată îngrijirii zilnice şi gama Advanced Hair Series, de la produsele clasice precum şampon şi balsam, până la tratamente inovative precum serum pentru păr degradat şi tratament cremă pentru păr devitalizat.

 

Şampoanele Dove Men+Care reprezintă cel mai nou membru în familia produselor Unilever pentru îngrijirea părului. Acestea le oferă bărbaţilor un păr puternic şi fortificat, cu beneficii adiţionale specifice.

 

În anul 2016, piața locală a șampoanelor de păr a atins pragul cantitativ de 10,7 milioane de litri și pragul valoric de 381 de milioane de lei.

 

Observăm creșterea și diversificarea segmentelor de produse pentru îngrijirea părului deteriorat, precum și extinderea cotei de piață a segmentului de șampoane pentru bărbați. De asemenea, categoria șampoanelor uscate cunoaște o dezvoltare importantă.  Așa cum am mai menționat, piața produselor pentru ingrijirea părului se dezvoltă și în afara categoriilor clasice de șampon & balsam, prin produsele tip tratament (mască, ulei, serum). 

 

Piața balsamurilor este mai mică decât cea a șampoanelor – aceasta din urmă fiind una dintre categoriile de produse cosmetice cu cea mai ridicată penetrare în România -, însă dinamică și cu multe inovații în ultima perioadă. Spre exemplu, cea mai recentă gamă de îngrijire a părului din gama Nivea, aparținând Beiersdorf, conține un balsam de păr leave in, o nouă categorie de produse care va atrage noi consumatori în căutarea unui spray cu formulă lejeră, ce nu încarcă părul.

 

Beiersdorf oferă o gamă completă de șampoane și balsamuri, pornind de la nevoia de bază, până la produse adaptate structurii firului de păr. Spre exemplu, pentru părul normal cu tendință de îngrășare regăsim în portofoliu Balanced & Fresh Care; pentru părul vopsit și fără strălucire există gama Color Care & Protect, iar pentru părul uscat și degradat sunt produsele Hairmilk lansate recent: primele șampoane și balsamuri din portofoliul companiei cu proteine naturale din lapte, inspirate de ritualul de îngrijire ale Cleopatrei. Și pentru că Nivea este un brand de familie, nu putem uita de alte două segmente care cresc: produsele pentru bebeluși și cele pentru bărbați, unde Beiersdorf activează cu brandurile Nivea Baby și Nivea Men.

 

Portofoliul Henkel România în categoria de șampoane & balsamuri de păr acoperă toate nevoile consumatorilor și toate segmentele de preț: Syoss aduce experiența și beneficiile produselor din saloanele de beauty în retail;  Gliss este brandul specialist în repara­rea părului; Schauma este un brand ce acoperă ne­voile de îngrijire pentru întreaga familie; Essence Ultime, creat în colaborare cu Claudia Schiffer, un simbol al frumuseții pe plan internațional, oferă produse care satisfac cele mai exigente cerințe în materie de îngrijire a părului.  De asemenea, portofoliul Henkel include acum și o gamă de șampoane creată special pentru bărbați, Schwarzkopf Men.  

 

„Pe o piață atât de dinamică precum este cea a produselor pentru îngrijirea părului și în contextul în care consumatorii sunt mereu în căutare de soluții noi și eficiente de îngrijire și înfrumusețare, inovația joacă un rol extrem de important”, evidențiază Ana Maria Lăscuț, Brand Manager, Henkel Beauty Care.

 

La începutul acestui an, Henkel România a lansat o serie de produse cu Omegaplex®, tehnologia inovatoare din saloanele de frumusețe, care acum este disponibilă și în retail. Această tehnologie se regăsește acum în gama Gliss Fiber Therapy ce reconstruiește fibra capilară și protejează părul față de procedurile ulterioare care îl vor agresa (utilizarea frecventă a produselor de styling, a plăcii sau a feonului). Tehnologia Omegaplex® este disponibilă și în Color Expert, cel mai nou brand de vopsea de păr din portofoliul Schwarzkopf.  

 

Pe lângă acestea, consumatorii pot găsi la raft și noua gamă Syoss SALONPLEX cu tehnologia SALONPLEX, ce repară firele de păr degradate și reface structura interioară a firului de păr. Tot la începutul acestui an, a lansat Schauma Nature Moments, ce conține 4 tipuri de șampoane și 3 tipuri de balsamuri. 

 


 

 

Campanii derulate în retail

 

În acest moment Henkel derulează campanii promoționale in-store pentru produsele nou lansate, dar și pentru gamele consacrate. 

 

„Activările in-store se desfășoară pe parcursul între­gului an, fiind foarte important pentru noi să fim aproape de consumatori, acolo unde se ia decizia de cumpărare”, relatează Ana Maria Lăscuț. „Ne concentrăm pe campanii cu obiectiv de a încuraja o îngrijire completă a părului, însemnând utilizarea șamponului, a balsamului, dar și a produselor de tip tratament, adresându-ne tuturor ne­voilor prin ofertele de preț, dar și prin campanii cu premii atractive. În același timp, suntem foarte activi în ceea ce privește derularea campaniilor cross-categories, în dorința de a oferi consumatorului soluții complete.”

 

 

Produsele destinate îngrijirii părului din portofoliul Unilever sunt parte integrantă a fiecărei acţiuni pe care compania o desfășoară în magazine. 

 

„Fie că vorbim de activări destinate produselor de îngrijire pentru bărbaţi – unde promovăm Clear Men şi Dove Men + Care - sau de activări mai ample în care includem toate brandurile Unilever, cum este cea din sezonul estival sau din luna femeii, venim în întâmpinarea nevoilor consumatorilor cu soluţii complete şi diversificate, pe care le promovăm prin intermediul unor concepte de activare atrac­tive menite să fidelizeze consumatorii, dar şi să atragă noi utilizatori”, accentuează Monica Frumosu.  

 

 

În ceea ce privește Farmec, în funcţie de campaniile pe care retailerii le desfășoară în magazin, compania vine cu soluţii optime adresate consumatorilor. Câteva exemple în acest sens ar fi promoţiile de preţ, promoţii cu gratuităţi, precum şi plasări sau poziţionări speciale.

 

 

 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii