Răzvan Rusu, „Dulceaţa lu′ Răzvan”: «Pentru un mic producător norocul e important!»

Luni, 24 Aprilie 2017, ora 09:32 | Vizualizari: 610
de Maria Vaschi

Răzvan Rusu, tânărul din Reghin care stă în spatele brandului ”Dulceața luʹ Răzvan”, este absolvent al Facultății de Științe Economice din cadrul Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca, specializarea Economie Agroalimentară. În timpul studenției s-a implicat într-o cercetare în vederea înființării unui centru de colectare de fructe de pădure. Așa a ajuns la Idicel Pădure, un sat din județul Mureș.

 

 

Sursa foto: Cătălin Georgescu


”M-au inspirat cireșii din sat și m-am hotărât să cumpăr fructele și să fac un proiect pentru oamenii din zonă. Așa am ajuns ca în luna iunie (anul 2012 - n.a.) să pun afișe, chemând localnicii să vină la mine cu cireșe, folosind în schimb economiile mele și banii obținuți din vânzarea telefonului. Bunăvoința, răbdarea și înțelepciunea lu’ tanti Veronica Gavrilaş, localnică din Idicel Padure, mi-au fost ingredientele principale atunci când am început alături de ea să fac dulceață”, povestește Răzvan pe blogul său.

 

În 2013, când a demarat afacerea, avea 24 de ani


”Dulceața luʹ Răzvan” este un produs 100% natural, făcut la foc de lemne, după cum a știut mai bine Doamna Veronica a lui Gavrilaș din Idicel Pădure - este cartea de vizită a brandului postată pe facebook.

 

Prezentăm în cele ce urmează discuția purtată cu Răzvan Rusu despre dificultățile și despre bucuriile unui astfel de business.
 

Care sunt, pentru micii întreprinzători, principalele probleme în conjunctura economică actuală - începând cu asigurarea materiei prime până la dificultatea listării în marile lanţuri de retail?
   

Unui mic producător, care are acces cu greu la surse de finanţare pentru producţiile anuale, îi este destul de dificil să îşi negocieze preţurile de achiziţie pentru produsele sale. Pe de altă parte, în retailul modern totul se negociază până la nivel de un ban. Pentru toate acestea ai nevoie, în primul rând, de o prognoză bună referitor la ce vrei să faci în anul respectiv şi de noroc. Pentru un mic producător norocul e important!

Din cealaltă perspectivă, care sunt atuurile unui astfel de business?


Pentru mine este un stil de viaţă, mai mult decât un business, sunt foarte multe lucruri pe care le înveţi pe parcusul dezvoltării afacerii şi asta te maturizează. Atuurile stau în procesele de producţie, în povestea din spatele produsului şi în dorinţa de ridicare a barierelor de zi cu zi.

Prin ce se diferenţiază „Dulceaţa lu′ Răzvan” în multitudinea de branduri prezente la raft?
 
”Dulceaţa lu′ Răzvan” e un brand autentic, care o are în centru pe Veronica din Idicel Pădure (foto - n.a.), alături de care Răzvan face dulceaţă şi zacuscă, iar toate acestea fac ca acest brand să fie validat de oameni.

 

Cât de diversificat este portofoliul de produse?

Având în vedere că lucrăm în mare parte cu retailul modern, nu ne permitem o gamă foarte diversificată, ne focusăm pe resursele locale şi pe cerinţele pieţei. Facem dulceţuri de fructe de pădure și zacuscă. Produsele se găsesc la partenerii Mega Image - alături de care am construit şi o parte din gama Gusturi Româneşti, am fost chiar pionier -, şi în Hypermarket Carrefour, care au fost foarte deschişi la portofoliul meu de produse. Sunt două parteneriate care se completează și pe care le tratez cu mare seriozitate şi atenţie.

 

 

Planurile pe termen scurt sunt legate de organizarea internă a producţiei şi de achiziţiile din sezonul nou; pe termen mediu îmi produc o parte din fructe şi legume cu ajutorul comunităţii de acolo, iar pe termen lung am în plan să promovez munca noastră şi din punct de vedere turistic. Zona Idicel Pădure are un patrimoniu natural deosebit, iar oamenii din zonă fac acest loc să fie cu totul special, de aceea cred că merită ca şi alţi oameni să vină să trăiască la Idicel Pădure.

Ați derulat proiecte speciale cu marii retaileri pe segmentul dulceţurilor?

 
Până acum prea puţin, nu ne-am focusat pe aşa ceva.

Există în prezent vreo problemă legată de business greu de gestionat?

Problemele sunt în cea mai mare măsură de natură internă. Singura chestie care mi se pare foarte gravă este cea legată de taxa de mediu de 2lei pe kg - este foarte mare, mai ales pentru noi, care folosim borcane de sticlă.

 

 

Clădirea care găzduieşte făbricuţa de dulcețuri este construită în stilul caselor tradiţionale din Idicel Pădure, cu geamuri joase, cu târnaţ, exact ca o casă ţărănească.


Citește și:

Conserve de fructe: Cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii