Mărcile proprii de înghețată au ajuns la un nivel record: 50% din volumele vândute în IKA

Marti, 18 Aprilie 2017, ora 19:34 | Vizualizari: 1006
de Maria Vaschi

Vara bate la ușă - cel puțin din punct de vedere calendaristic -, iar în piețele cu sezonalitate ridicată a început agitația. Înghețata nu face excepție, parteneriatele încheiate între furnizori și retaileri urmând să-și facă efectul în scurt timp: vitrine frigorifice amplasate peste tot în drumul cumpărătorului, branduri noi, inovații în materie de rețetă/arome/ambalaje, degustări, promoții și premii apetisante, branduri bine susținute de campanii de imagine in-store și în media.

Potrivit RetailZoom, în IKA*), vânzările de înghețată au crescut în perioada martie 2016 / februarie 2017 cu 9,3% în valoare și cu 3,2% în volum față de martie 2015 / februarie 2016. Ca aromă, vanilia deține cea mai mare cotă de piață (23,1% ca valoare, 21,2% ca volum), însă înghețata cu cacao & vanilie a avut cea mai bună dinamică în perioada menționată (+26,5% ca valoare, +18,3% ca volum).

 

*) Carrefour, Market, Cora, Metro, Mega Image, Shop&Go, Billa, Penny Market, Profi

 

 

Din perspectiva ambalajului, caserola deține prima poziție (44,2% ca valoare, 63,5% ca volum), dar paharul de plastic s-a vândut mai bine în ultimul an (înregistrând +25,5% ca valoare, +33,3% ca volum). Dacă ne uităm la segmentarea în funcție de gramaj, cantitățile mari (1.ooo ml) sunt cele mai solicitate per total categorie, însă au scăzut de la un an la celălalt cu aproximativ 10%.

 

 

 

Piața locală de înghețată este foarte fragmentată  - primii cinci producători deținând o cotă cumulată de 49,3% ca valoare și de numai 38,2% ca volum -, caracterizată printr-o sezonalitate ridicată și o foarte mare vulnerabilitate la starea vremii. Factorul cultural își pune în continuare amprenta asupra evoluției categoriei, mulți români considerând că dacă mănânci îngheţată când e frig te poţi îmbolnăvi. Datele RetailZoom arată că peste 80% din vânzări se realizează în perioada aprilie – septembrie, iar aproape 60%, în cele trei luni calendaristice de vară.

 

 

În 2016, valoarea vânzărilor în promoție a fost de 32% - cu 10 puncte procentuale mai puțin decât în 2015, însă peste media categoriei Total Food, de 26%. Dacă în supermarket cota promo la înghețată a fost de 30%, în hipermarket a ajuns la 40%.

Începând cu septembrie, spațiul la raft scade spectaculos, atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. Un element important în piață îl reprezintă mărcile proprii ale marilor retaileri: 35,1% ca valoare și 50,5% ca volum, nivel atins sau depășit de alte câteva categorii, precum cartofi congelați, prosoape de bucătărie, șervețele de masă, mâncare pentru câini, făină, pastă de tomate.

 

De altfel, produsele din segmentul medium&economy - inclusiv cele ale producătorilor locali, care mizează pe notorietatea brandurilor din portofoliu și pe loialitatea consumatorilor față de acestea - sunt cel mai bine vândute, dezvoltând astfel piaţa din punctul de vedere al volumului.




În ediția din luna mai, revista Piața va publica un Supliment estival dedicat categoriilor de bunuri de larg consum care înregistrează un vârf al vânzărilor în perioada verii: înghețată, băuturi răcoritoare carbonatate și necarbonatate, apă minerală îmbuteliată, bere, ice-tea, băuturi energizante, produse pentru grătar, produse pentru protecție solară.

 


 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii