Mărcile proprii de înghețată au ajuns la un nivel record: 50% din volumele vândute în IKA

Marti, 18 Aprilie 2017, ora 19:34 | Vizualizari: 1722
de Maria Vaschi

Vara bate la ușă - cel puțin din punct de vedere calendaristic -, iar în piețele cu sezonalitate ridicată a început agitația. Înghețata nu face excepție, parteneriatele încheiate între furnizori și retaileri urmând să-și facă efectul în scurt timp: vitrine frigorifice amplasate peste tot în drumul cumpărătorului, branduri noi, inovații în materie de rețetă/arome/ambalaje, degustări, promoții și premii apetisante, branduri bine susținute de campanii de imagine in-store și în media.

Potrivit RetailZoom, în IKA*), vânzările de înghețată au crescut în perioada martie 2016 / februarie 2017 cu 9,3% în valoare și cu 3,2% în volum față de martie 2015 / februarie 2016. Ca aromă, vanilia deține cea mai mare cotă de piață (23,1% ca valoare, 21,2% ca volum), însă înghețata cu cacao & vanilie a avut cea mai bună dinamică în perioada menționată (+26,5% ca valoare, +18,3% ca volum).

 

*) Carrefour, Market, Cora, Metro, Mega Image, Shop&Go, Billa, Penny Market, Profi

 

 

Din perspectiva ambalajului, caserola deține prima poziție (44,2% ca valoare, 63,5% ca volum), dar paharul de plastic s-a vândut mai bine în ultimul an (înregistrând +25,5% ca valoare, +33,3% ca volum). Dacă ne uităm la segmentarea în funcție de gramaj, cantitățile mari (1.ooo ml) sunt cele mai solicitate per total categorie, însă au scăzut de la un an la celălalt cu aproximativ 10%.

 

 

 

Piața locală de înghețată este foarte fragmentată  - primii cinci producători deținând o cotă cumulată de 49,3% ca valoare și de numai 38,2% ca volum -, caracterizată printr-o sezonalitate ridicată și o foarte mare vulnerabilitate la starea vremii. Factorul cultural își pune în continuare amprenta asupra evoluției categoriei, mulți români considerând că dacă mănânci îngheţată când e frig te poţi îmbolnăvi. Datele RetailZoom arată că peste 80% din vânzări se realizează în perioada aprilie – septembrie, iar aproape 60%, în cele trei luni calendaristice de vară.

 

 

În 2016, valoarea vânzărilor în promoție a fost de 32% - cu 10 puncte procentuale mai puțin decât în 2015, însă peste media categoriei Total Food, de 26%. Dacă în supermarket cota promo la înghețată a fost de 30%, în hipermarket a ajuns la 40%.

Începând cu septembrie, spațiul la raft scade spectaculos, atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. Un element important în piață îl reprezintă mărcile proprii ale marilor retaileri: 35,1% ca valoare și 50,5% ca volum, nivel atins sau depășit de alte câteva categorii, precum cartofi congelați, prosoape de bucătărie, șervețele de masă, mâncare pentru câini, făină, pastă de tomate.

 

De altfel, produsele din segmentul medium&economy - inclusiv cele ale producătorilor locali, care mizează pe notorietatea brandurilor din portofoliu și pe loialitatea consumatorilor față de acestea - sunt cel mai bine vândute, dezvoltând astfel piaţa din punctul de vedere al volumului.




În ediția din luna mai, revista Piața va publica un Supliment estival dedicat categoriilor de bunuri de larg consum care înregistrează un vârf al vânzărilor în perioada verii: înghețată, băuturi răcoritoare carbonatate și necarbonatate, apă minerală îmbuteliată, bere, ice-tea, băuturi energizante, produse pentru grătar, produse pentru protecție solară.

 


 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii