Mărcile proprii de înghețată au ajuns la un nivel record: 50% din volumele vândute în IKA

Marti, 18 Aprilie 2017, ora 19:34 | Vizualizari: 526
de Maria Vaschi

Vara bate la ușă - cel puțin din punct de vedere calendaristic -, iar în piețele cu sezonalitate ridicată a început agitația. Înghețata nu face excepție, parteneriatele încheiate între furnizori și retaileri urmând să-și facă efectul în scurt timp: vitrine frigorifice amplasate peste tot în drumul cumpărătorului, branduri noi, inovații în materie de rețetă/arome/ambalaje, degustări, promoții și premii apetisante, branduri bine susținute de campanii de imagine in-store și în media.

Potrivit RetailZoom, în IKA*), vânzările de înghețată au crescut în perioada martie 2016 / februarie 2017 cu 9,3% în valoare și cu 3,2% în volum față de martie 2015 / februarie 2016. Ca aromă, vanilia deține cea mai mare cotă de piață (23,1% ca valoare, 21,2% ca volum), însă înghețata cu cacao & vanilie a avut cea mai bună dinamică în perioada menționată (+26,5% ca valoare, +18,3% ca volum).

 

*) Carrefour, Market, Cora, Metro, Mega Image, Shop&Go, Billa, Penny Market, Profi

 

 

Din perspectiva ambalajului, caserola deține prima poziție (44,2% ca valoare, 63,5% ca volum), dar paharul de plastic s-a vândut mai bine în ultimul an (înregistrând +25,5% ca valoare, +33,3% ca volum). Dacă ne uităm la segmentarea în funcție de gramaj, cantitățile mari (1.ooo ml) sunt cele mai solicitate per total categorie, însă au scăzut de la un an la celălalt cu aproximativ 10%.

 

 

 

Piața locală de înghețată este foarte fragmentată  - primii cinci producători deținând o cotă cumulată de 49,3% ca valoare și de numai 38,2% ca volum -, caracterizată printr-o sezonalitate ridicată și o foarte mare vulnerabilitate la starea vremii. Factorul cultural își pune în continuare amprenta asupra evoluției categoriei, mulți români considerând că dacă mănânci îngheţată când e frig te poţi îmbolnăvi. Datele RetailZoom arată că peste 80% din vânzări se realizează în perioada aprilie – septembrie, iar aproape 60%, în cele trei luni calendaristice de vară.

 

 

În 2016, valoarea vânzărilor în promoție a fost de 32% - cu 10 puncte procentuale mai puțin decât în 2015, însă peste media categoriei Total Food, de 26%. Dacă în supermarket cota promo la înghețată a fost de 30%, în hipermarket a ajuns la 40%.

Începând cu septembrie, spațiul la raft scade spectaculos, atât în comerțul modern, cât și în cel tradițional. Un element important în piață îl reprezintă mărcile proprii ale marilor retaileri: 35,1% ca valoare și 50,5% ca volum, nivel atins sau depășit de alte câteva categorii, precum cartofi congelați, prosoape de bucătărie, șervețele de masă, mâncare pentru câini, făină, pastă de tomate.

 

De altfel, produsele din segmentul medium&economy - inclusiv cele ale producătorilor locali, care mizează pe notorietatea brandurilor din portofoliu și pe loialitatea consumatorilor față de acestea - sunt cel mai bine vândute, dezvoltând astfel piaţa din punctul de vedere al volumului.


În ediția din luna mai, revista Piața va publica un Supliment estival dedicat categoriilor de bunuri de larg consum care înregistrează un vârf al vânzărilor în perioada verii: înghețată, băuturi răcoritoare carbonatate și necarbonatate, apă minerală îmbuteliată, bere, ice-tea, băuturi energizante, produse pentru grătar, produse pentru protecție solară.

 


 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

Afacerea «MEDIU»: cine profită mai mult?

În problematica deşeurilor, accentul se pune pe bani şi mai puţin pe protecţia mediului. Chiar şi legislaţia prezentă şi modificările propuse pentru legislaţia viitoare sunt centrate pe taxe indirecte sau penalităţi, în timp ce problematica mediului apare ca o consecinţă a acestor prevederi de ordin...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii