EXCLUSIV: Uniunea Crescătorilor de Păsări reclamă etichetarea incorectă a cărnii. Ilie Van: „Pe etichetă scrie doar "origine România", regulamentele europene spun că trebuie mai mult.”

Vineri, 14 Aprilie 2017, ora 17:06 | Vizualizari: 508
de Carol Popa

Etichetarea cărnii este în continuare subiect de dispută între asociaţiile producătorilor locali şi marii retaileri, aceştia din urmă fiind acuzaţi că se prevalează de întârzierile şi neclarităţile din legislaţia românească şi nu respectă reglementările europene în domeniu, care au specificaţii mult mai clare dar şi mai riguroase.  Articolul cuprins în Legea 150 de modificare a Legii 321, referitor la etichetarea cărnii, ar fi trebuit să intre în vigoare la 90 de zile de la răspunsul oferit de Comisia Europeană, conform specificaţiilor din lege. Se pare că  nu ştie nimeni dacă a venit un astfel de raspuns, punctual pentru articolul ce prevede etichetarea cărnii. Mai mult nici o autoritate nu şi-a asumat în dreptul ei obligaţia de a interoga Comisia Europeană cu privire la acest aspect al legii.

 

„Legea 150 de modificare a Legii 321, referitor la etichetarea cărnii, conţine prevederile din Regulamentul european 1337/2013  și nu văd de ce trebuie întrebată Comisia Europeană pentru acest lucru. Nu cunosc dacă a fost întrebată Comisia și dacă s-a primit vreun răspuns, dar nu înțeleg ce a urmărit legiuitorul când a prevăzut această perioadă, întrucât legislația UE este clară și preluată întocmai în Legea 150”, spune Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări în exclusivitate pentru revista Piaţa.

 

Preşedintele UCPR precizează că rețelele comerciale sunt obligate să cunoască legislația națională și a UE în toate privințele, inclusiv în cea a etichetării. „Noi pimim sesizări de la fermieri că rețelele comerciale nu respectă legislația etichetării. De exemplu, pe etichetă scrie doar "origine România", ori Regulamentul 1337/2013 prevede marcarea statului membru / terț unde a fost crescută pasărea, statul membru / terț unde a fost abatorizată pasărea respectivă și codul de identificare a lotului de carne”, afirmă Ilie Van.

 

Acesta consideră că respectarea legislației este obligatorie „....iar pentru cei care în mod repetat încalcă această legislație și în urma sesizărilor nu se corectează ar trebui să se meargă până la suspendarea activității lor”.

 

Citiţi săptămâna aceasta pe siteul www.revista-piaţa.ro un interviu in exclusivitate cu Ilie Van, preşedintele UCPR:

„România nu este organizată să facă față unor practici de dumping sau de practici neloiale nici la nivel instituțional nici la nivel de reprezentare a fermierilor”

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 iulie 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii