EXCLUSIV: Uniunea Crescătorilor de Păsări reclamă etichetarea incorectă a cărnii. Ilie Van: „Pe etichetă scrie doar "origine România", regulamentele europene spun că trebuie mai mult.”

Vineri, 14 Aprilie 2017, ora 17:06 | Vizualizari: 587
de Carol Popa

Etichetarea cărnii este în continuare subiect de dispută între asociaţiile producătorilor locali şi marii retaileri, aceştia din urmă fiind acuzaţi că se prevalează de întârzierile şi neclarităţile din legislaţia românească şi nu respectă reglementările europene în domeniu, care au specificaţii mult mai clare dar şi mai riguroase.  Articolul cuprins în Legea 150 de modificare a Legii 321, referitor la etichetarea cărnii, ar fi trebuit să intre în vigoare la 90 de zile de la răspunsul oferit de Comisia Europeană, conform specificaţiilor din lege. Se pare că  nu ştie nimeni dacă a venit un astfel de raspuns, punctual pentru articolul ce prevede etichetarea cărnii. Mai mult nici o autoritate nu şi-a asumat în dreptul ei obligaţia de a interoga Comisia Europeană cu privire la acest aspect al legii.

 

„Legea 150 de modificare a Legii 321, referitor la etichetarea cărnii, conţine prevederile din Regulamentul european 1337/2013  și nu văd de ce trebuie întrebată Comisia Europeană pentru acest lucru. Nu cunosc dacă a fost întrebată Comisia și dacă s-a primit vreun răspuns, dar nu înțeleg ce a urmărit legiuitorul când a prevăzut această perioadă, întrucât legislația UE este clară și preluată întocmai în Legea 150”, spune Ilie Van, preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări în exclusivitate pentru revista Piaţa.

 

Preşedintele UCPR precizează că rețelele comerciale sunt obligate să cunoască legislația națională și a UE în toate privințele, inclusiv în cea a etichetării. „Noi pimim sesizări de la fermieri că rețelele comerciale nu respectă legislația etichetării. De exemplu, pe etichetă scrie doar "origine România", ori Regulamentul 1337/2013 prevede marcarea statului membru / terț unde a fost crescută pasărea, statul membru / terț unde a fost abatorizată pasărea respectivă și codul de identificare a lotului de carne”, afirmă Ilie Van.

 

Acesta consideră că respectarea legislației este obligatorie „....iar pentru cei care în mod repetat încalcă această legislație și în urma sesizărilor nu se corectează ar trebui să se meargă până la suspendarea activității lor”.

 

Citiţi săptămâna aceasta pe siteul www.revista-piaţa.ro un interviu in exclusivitate cu Ilie Van, preşedintele UCPR:

„România nu este organizată să facă față unor practici de dumping sau de practici neloiale nici la nivel instituțional nici la nivel de reprezentare a fermierilor”

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii