Asahi a cumpărat oficial ­Ursus Breweries

Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 12:33 | Vizualizari: 331
de Carol Popa

Pe 31 martie fost finalizată achiziția de către Asahi a fostelor operațiuni de afaceri și mărci deținute de ­SABMiller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria și România și alte active conexe operațiunilor CE.

 

Aprobarea din partea Comisiei Europene a achiziției SABMiller de către AB InBev a fost condiționată de  angajamentul AB InBev de a vinde operațiunile din centrul și estul Europei (CE). La începutul acestei luni, Comisia Europeană a anunțat faptul că și-a dat acordul pentru vânzarea acestor operațiuni către Asahi. Noua companie va funcționa sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd și va raporta direct companiei Asahi Group Holdings Ltd din Tokyo. Sediul regional va fi situat în Praga, Republica Cehă.

 

Ryoichi Kitagawa, în numele Asahi Group Holdings Ltd, a declarat: „Ultimele 24 de luni au reprezentat o perioadă de transformare pentru compania noastră. În octombrie 2016, Asahi a finalizat achiziția fostelor operațiuni ale SABMiller din Italia, Olanda și Marea Britanie, care a inclus în principal mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, iar acum am adăugat la acest portofoliu și operațiunile SABMiller din Europa Centrală. Prin această tranzacție, sunt mândru să spun că Asahi a făcut echipă cu un producător de bere de talie mondială, cu branduri de top precum Tyskie, Lech, Timișoreana, Dreher, Ursus și Saris, și, bineînțeles, prima bere lager din lume, Pilsner Urquell“.

 

Igor Tikhonov, Președinte Ursus Breweries a adăugat: „Vom dezvolta în continuare ceea ce Ursus Breweries a construit deja în România: o bază de producție solidă, un portofoliu puternic de mărci, incluzând atât mărci-simbol cu o puternică tradiție românească, precum și importante mărci internaționale și o echipă locală extraordinară. Vom continua să depunem toate eforturile pentru a deveni cea mai admirată companie din industria berii din România”.

 

AB InBev a anunţat încă de anul trecut că a ajuns la un acord cu compania japoneză Asahi pentru vânzarea companiilor de bere din România, Polonia, Cehia, Slovacia şi Ungaria aparţinând anterior grupului SABMiller, pentru o sumă de 7,3 miliarde de euro. Tranzacţia a inclus Ursus Breweries, liderul pieţei berii din România. Oferta grupului japonez a fost preferată de AB InBev, după ce cu un an în urmă acelaşi grup a preluat şi brandurile Peroni şi Grolsch.

 

AB InBev a notificat în aprilie compania SAB Miller cu privire la aprobarea de către Comisia Europeană a tranzacției prin care cel mai mare producător mondial de bere va prelua SABMiller în urma unei tranzacții de 107 miliarde de dolari. Comisia Europeană a aprobat fuziunea cu condiția ca SABMiller să își vândă operațiunile din Europa.  AB InBev avea termen de un an să vândă operațiunile SABMiller din Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia.

 

Asahi Breweries Ltd, parte a Asahi Group Holdings Ltd, are o tradiţie de 127 de ani în fabricarea berii. Compania a fost fondată în Osaka în 1889 cu numele Osaka Beer Company, iar din anul 2014 deţine o cotă de 38% din piaţa japoneză a berii prin brandurile Kirin Beer şi Suntory.

 

Începând cu anul 1990, Asahi s-a extins pe piaţa internaţională a berii, mai întâi prin preluarea unui pachet de 19,9% din acţiunile Elders IXL din Australia, care a devenit ulterior Foster Group, pachet de acţiuni ce a fost vândut către SAB Miller. Ulterior, mai multe tranzacţii au avut în vedere piaţa berii şi a băuturilor soft drinks din Australia, multe dintre ele fiind încheiate  cu SAB Miller, ceea ce a făcut ca portofoliul tranzacţiilor dintre cele două companii să se ridice la 7 în ultimii 25 de ani.

 

Conform unei analize realizată de Bloomberg, achiziţia făcută de Asahi Breweries Ltd po­ziţionează compania ca al treilea mare jucător pe piaţa europeană, cu o cotă de piaţă de 9%, după Heineken (20%) şi Carlsberg (12%). Europenii cumpără anual bere în valoare de aproximativ 125 de miliarde de euro, conform datelor Eurostat. 

 
 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu



Special

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 septembrie 2017




Retail

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

arhiva sectiunii