Asahi a cumpărat oficial ­Ursus Breweries

Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 12:33 | Vizualizari: 420
de Carol Popa

Pe 31 martie fost finalizată achiziția de către Asahi a fostelor operațiuni de afaceri și mărci deținute de ­SABMiller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria și România și alte active conexe operațiunilor CE.

 

Aprobarea din partea Comisiei Europene a achiziției SABMiller de către AB InBev a fost condiționată de  angajamentul AB InBev de a vinde operațiunile din centrul și estul Europei (CE). La începutul acestei luni, Comisia Europeană a anunțat faptul că și-a dat acordul pentru vânzarea acestor operațiuni către Asahi. Noua companie va funcționa sub numele de Asahi Breweries Europe Ltd și va raporta direct companiei Asahi Group Holdings Ltd din Tokyo. Sediul regional va fi situat în Praga, Republica Cehă.

 

Ryoichi Kitagawa, în numele Asahi Group Holdings Ltd, a declarat: „Ultimele 24 de luni au reprezentat o perioadă de transformare pentru compania noastră. În octombrie 2016, Asahi a finalizat achiziția fostelor operațiuni ale SABMiller din Italia, Olanda și Marea Britanie, care a inclus în principal mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, iar acum am adăugat la acest portofoliu și operațiunile SABMiller din Europa Centrală. Prin această tranzacție, sunt mândru să spun că Asahi a făcut echipă cu un producător de bere de talie mondială, cu branduri de top precum Tyskie, Lech, Timișoreana, Dreher, Ursus și Saris, și, bineînțeles, prima bere lager din lume, Pilsner Urquell“.

 

Igor Tikhonov, Președinte Ursus Breweries a adăugat: „Vom dezvolta în continuare ceea ce Ursus Breweries a construit deja în România: o bază de producție solidă, un portofoliu puternic de mărci, incluzând atât mărci-simbol cu o puternică tradiție românească, precum și importante mărci internaționale și o echipă locală extraordinară. Vom continua să depunem toate eforturile pentru a deveni cea mai admirată companie din industria berii din România”.

 

AB InBev a anunţat încă de anul trecut că a ajuns la un acord cu compania japoneză Asahi pentru vânzarea companiilor de bere din România, Polonia, Cehia, Slovacia şi Ungaria aparţinând anterior grupului SABMiller, pentru o sumă de 7,3 miliarde de euro. Tranzacţia a inclus Ursus Breweries, liderul pieţei berii din România. Oferta grupului japonez a fost preferată de AB InBev, după ce cu un an în urmă acelaşi grup a preluat şi brandurile Peroni şi Grolsch.

 

AB InBev a notificat în aprilie compania SAB Miller cu privire la aprobarea de către Comisia Europeană a tranzacției prin care cel mai mare producător mondial de bere va prelua SABMiller în urma unei tranzacții de 107 miliarde de dolari. Comisia Europeană a aprobat fuziunea cu condiția ca SABMiller să își vândă operațiunile din Europa.  AB InBev avea termen de un an să vândă operațiunile SABMiller din Cehia, Ungaria, Polonia, România și Slovacia.

 

Asahi Breweries Ltd, parte a Asahi Group Holdings Ltd, are o tradiţie de 127 de ani în fabricarea berii. Compania a fost fondată în Osaka în 1889 cu numele Osaka Beer Company, iar din anul 2014 deţine o cotă de 38% din piaţa japoneză a berii prin brandurile Kirin Beer şi Suntory.

 

Începând cu anul 1990, Asahi s-a extins pe piaţa internaţională a berii, mai întâi prin preluarea unui pachet de 19,9% din acţiunile Elders IXL din Australia, care a devenit ulterior Foster Group, pachet de acţiuni ce a fost vândut către SAB Miller. Ulterior, mai multe tranzacţii au avut în vedere piaţa berii şi a băuturilor soft drinks din Australia, multe dintre ele fiind încheiate  cu SAB Miller, ceea ce a făcut ca portofoliul tranzacţiilor dintre cele două companii să se ridice la 7 în ultimii 25 de ani.

 

Conform unei analize realizată de Bloomberg, achiziţia făcută de Asahi Breweries Ltd po­ziţionează compania ca al treilea mare jucător pe piaţa europeană, cu o cotă de piaţă de 9%, după Heineken (20%) şi Carlsberg (12%). Europenii cumpără anual bere în valoare de aproximativ 125 de miliarde de euro, conform datelor Eurostat. 

 
 

Cuvinte cheie: , , ,
Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii