VIDEO Vărăşti este prima cooperativă agricolă înfiinţată de Carrefour şi funcţionează pe încredere, fără obligaţii

Miercuri, 05 Aprilie 2017, ora 15:23 | Vizualizari: 553

Carrefour a inaugurat oficial, la 4 aprilie 2017, prima cooperativă agricolă în care este membru fondator, înfiinţată în comuna Vărăşti Giurgiu împreună cu patru legumicultori locali. După articolul scris săptămâna trecută revenim acum cu alte informaţii.

 

La Vărăşti, Carrefour a investit în logistica necesară pentru colectarea recoltelor micilor producători individuali: un depozit de 300 mp, plus lădiţe pliabile şi returnabile puse la dispoziţia legumicultorilor. De la acest depozit, legumele sunt transportate în centrul logistic al Carrefour şi de aici la magazine. Traseul de la Vărăşti în rafturile magazinelor este parcurs în maximum o zi.

 

Legumele se cultivă în baza unui plan de producţie stabilit cu minimum şase luni înainte de data preconizată a recoltării. Cantitatea totală de legume de la Vărăşti – 40 de tipuri, printre care roşii, ardei, varză, vinete, ceapă, spanac, salată etc. –, estimată la 5.000 de tone anual, este mică în comparaţie cu vânzările totale de legume ale celor aproape 300 de magazine operate de grupul Carrefour în formatele de hipermarket şi supermarket. Cu toate acestea, cultivatorii - asociaţi sau membri cooperatori - nu au obligaţia de a vinde către Carrefour legumele produse, iar preţurile se stabilesc săptămânal, prin negocieri, în funcţie de cantităţile disponibile la producător.

Potrivit celor declarate de Dorel Buturugă (vezi VIDEO), unul dintre membrii fondatori ai cooperativei, preţurile de achiziţie ale Carrefour sunt convenabile, iar relaţia comercială e una doar de încredere, fără obligaţii contractuale. Cooperatorul a adăugat însă că, deşi au libertatea de a-şi alege cumpărătorii, nimeni nu se gândeşte că ar putea vinde altuia decât Carrefour, siguranţa încasării banilor în 7 zile fiind un motiv foarte serios după experienţele neplăcute ale legumicultorilor din anii trecuţi în relaţia cu diverşi intermediari, evocate şi de acesta şi de primarul comunei, Adrian Măhălean, care spunea că „la Vărăşti nu există legumicultor care să nu fi fost păcălit măcar o dată de un intermediar”.

 

Demersurile pentru înfiinţare au început în urmă cu doi ani, aşa cum spune în materialul video ataşat Silviu Diaconu, directorul de achiziţii produse proaspete al Carrefour.

Cooperativa există şi produce pentru magazinele Carrefour încă din 2016, însă retailerul francez a păstrat discreţia totală, tot aşa cum, acum, este discret în privinţa multiplicării în ţară a proiectului. Surse din cadrul companiei vorbesc însă despre solicitări venite de la producători agricoli individuali din alte zone ale ţării care ar fi dornici să participe la înfiinţarea unei cooperative sau să adere la una deja constituită. De altfel, şi la Vărăşti au apărut noi cereri de asociere la cooperativă din partea producătorilor din zonă care iniţial rămăseseră în expectativă, aşa cum a amintit primarul Adiran Măhălean. De la patru membri fondatori locali, numărul producătorilor agricoli asociaţi la cooperativă a crescut, până acum la 80, dar în zonă sunt aproximativ 200 de producători relevanţi, mai spune primarul.

 

Silviu Diaconu speră ca exemplul dat de cooperativa din comuna giurgiuveană să fie urmat şi de alte comunităţi de agricultori. „Ceea ce căutăm noi sunt producători care au păstrat şi cultivă soiurile tradiţionale româneşti, recunoscute prin gustul autentic; dorim produse cu gust, nu dorim cultivarea hibrizilor productivi. De asemenea, căutăm producători cu care să construim o relaţie de încredere – aceasta fiind ceea ce, de multe ori lipseşte pentru asocierea producătorilor”. 

 

 

 

 

Adauga un comentariu


Trimite prin e-mail
Versiunea printabila



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii