Un trend-setter în marketingul magazinului - Ionuţ Niţoi, director Carrefour Colentina

Joi, 09 Martie 2017, ora 13:27 | Vizualizari: 1189

Totul începe de la familie, atât discuţia liberă din timpul şedinţei foto, atât şi interviul jurnalistic. „Am o soţie minunată şi doi copii extraordinari. Acesta este atuul meu profesional, motivaţia care mă ţine permanent activ”, imi spunea Ionuţ Niţoi în faţa aparatului de fotografiat. Directorul magazinului Carrefour Colentina spune că de două ori pe an merge cu soţia în vacanţe scurte. Anul acesta,  şi-a invitat soţia în Italia cu ocazia zilei de naștere, ceea ce spune totul despre „motivaţiile personale” ale managerului de magazin.

 

Ionuţ Niţoi are profil de cuceritor de noi teritorii, are perspectiva şi imaginaţia de a genera acţiuni şi soluţii inedite. A dus retailul modern în zone adjudecate de producători tradiţionali, a participat la Târgul de Crăciun la Palatul Parlamentului, la Festigal la Sala Palatului. Pentru el, magazinul este scena, dar de calitatea spectacolului oferit depinde numărul de spectatori ce revin în jurul scenei. „Are mai multe idei decât poate duce!”, spun colegii despre directorul Carrefour Colentina. 

 

Dincolo de aceste idei, Ionuţ Niţoi crede că este datoria managerului să reușească să pună în valoare calitățile și abilitățile fiecărui membru al echipei pe care o conduce. Echipă fără de care proiectele sau acţiunile in-store ar rămâne în faza de idei. De aceea este prezent mereu printre oamenii din echipa sa, comunică permanent cu ei despre fiecare detaliu din magazinul pe care îl administrează. 

 

 

L-am întâlnit pe Ionuţ Niţoi în propriul magazin, la câteva zile de la interviu. Fotografia un panou de escaladă montat pentru o lansare de produs. Posta fotografiile pe pagina de facebook a magazinului, împreună cu invitaţia către clienţi de a experimenta adrenalina oferită prin noua campanie in-store. Comunica direct cu clienţii, în timp real. În acelaşi timp comunica şi cu furnizorul, prezent la deschiderea campaniei. Şi cu oamenii din propria echipă, care se ocupau de funcţionalităţile noului eveniment. Ca şi cum toţi aceştia ar forma o a doua familie.

 

 

Cine este Ionuț Nițoi și cum a ajuns să lucreze în retail?

 

Ionuț Nițoi este în primul rând căsătorit și are doi copii. În retailul modern am ajuns în iunie 2001, când am intrat în echipa Carrefour. M-am angajat în funcția de lucrător recepție marfă, apoi am trecut prin toate funcțiile departamentului back-office. Din anul 2005 am părăsit latura de back-office și am trecut în latura comercială a activității de retail, preluând funcția de manager de Departament Produse Proaspete, la Carrefour Băneasa. După trei ani în funcția de manager a acestui departament am acceptat provocarea companiei de a conduce un hipermarket și am plecat la Brăila să conduc hipermarketul de acolo, asta se întâmpla în anul 2008. La începutul anului 2015 am revenit în București în funcția de director hipermarket Carrefour Colentina.

 

Și înainte de 2001 ce ați făcut, ați avut activități care să constituie o bază a activității de acum?

 

Înainte de 2001 am fost student, iar activitățile principale erau distracția, fotbalul și ieșirile cu colegii. Am învățat să fac comerț și m-am dezvoltat profesional în Carrefour. Oferta companiei de a coordona activitatea hipermarketului din Brăila a fost o provocare pentru mine. Cred cu tărie că toate lucrurile bune pe care am reușit să le fac acolo m-au propulsat în Capitală, în funcția de director la Carrefour Colentina. Postările de pe pagina de facebook a magazinului Carrefour Brăila sunt dovadă a faptului că am reușit să realizez multe lucruri frumoase acolo.

 

Este o inițiativă personală sau o abordare corporate acest tip de comunicare prin online? Cum vedeți relația dintre retailul modern și cel online?

 

Aș spune că este un mix foarte bine realizat între strategia corporate și intențiile directorilor de magazine. Toți ne dorim să fim prezenți în online, acolo se comunică rapid și eficient. Acolo sunt prezente generațiile viitoare de clienți Carrefour. Ca și în cazul serviciului Bringo, serviciu pentru care am susținut un parteneriat prin care produsele noastre să ajungă  la domiciliul clienților. Acolo unde există posibilitatea să fim prezenți printr-un serviciu oferit clientului, vom fi prezenți!

 

Cum apreciați gradul de dificultate al gestionării relațiilor cu angajații magazinului?

 

În această companie comunicarea este un factor esențial. Angajatii companiei Carrefour au posibilitatea, printr-un serviciu de intranet, să intre în legătură directă cu conducerea, cu directorul general. Barierele funcțiilor sunt practic dărâmate prin această platformă, prin care un angajat de la Sighetul Marmației - vă dau un exemplu - dacă a făcut o plasare specială a unui produs, și nu numai, o poate posta acolo pentru a fi văzută de angajații din companie, indiferent de funcția lor.

 

Ce factori fac diferența între un manager de magazin și un manager de magazin de succes? Cum poate un manager să scoată magazinul său peste nivelul determinat de competiția acerbă din retailul modern?

 

Dedicat, responsabil, optimist. Dedicat pentru că e nevoie să privești hipermarketul pe care îl conduci ca pe un business al tău, responsabil ca să folosești cu chibzuință toate resursele pe care le ai la dispoziție și optimist pentru a determina echipa pe care o conduci să privească lucrurile la fel de pozitiv ca și tine. Toate cele trei elemente trebuie să fie cât mai vizibile, astfel încât  la finalul fiecărei acțiuni să poți împărtăși succesul cu întreaga echipă. Așa îi poți determina pe oameni să înțeleagă că este important să-și facă treaba cât mai bine. Este datoria managerului să reușească să pună în valoare calitățile și abilitățile fiecărui membru al echipei pe care o conduce. Tot managerul de magazin este cel care trebuie să știe cum să se adreseze fiecărei categorii de clienți. Dacă într-o săptămână am organizat o cuponiadă pentru pensionari, tot în acea săptămână am organizat și un campionat de gaming, la care media de vârstă este de 23-24 de ani, şi am publicat pe facebook imagini cu jucători care au stat ore în şir în magazin pentru asta. Este important să-l faci pe consumator să se simtă în magazin ca acasă.

 

Cum se reflectă aceste acţiuni  in-store în numărul mediu de clienţi care trec pragul magazinului, în raport cu alte magazine de acelaşi fel?

 

Există un impact vizibil al acestor acţiuni și obiectivul principal nu este neapărat atragerea clientului în maga­zin prin astfel de acţiuni, mai degrabă apropierea acestuia de brand. Vă pot da un bun exemplu în acest sens: anul trecut, pentru prima dată în Bucureşti, Carrefour Colentina – şi-a prezentat colecţia de vară în parc, mai exact în parcul Plumbuita. Prezentarea a fost asigurată de angajaţii magazinului şi de copiii acestora, care au înlocuit cu succes manechine profesioniste. Evenimentul l-am organizat pentru a promova produsele oferite de noi şi în afara spaţiului magazinului, nu doar în interiorul lui. 

 

 

Aţi acţionat şi în alte direcţii pentru creşterea notorietăţii magazinului în rândul clienţilor, dar şi a furnizorilor? 

 

Da, o altă abordare strategică pentru succesul maga­zinului este relaţia directă pe care o avem cu furnizorii. Pe lângă achiziţiile care se fac centralizat, noi, în cadrul Carrefour Colentina, am realizat un portofoliu de furnizori direcţi. Vă dau un exemplu: am interacţionat cu un furnizor de la Huşi, cu care Carrefour lucra acolo şi l-am convins să vină să livreze struguri la Bucureşti. Livrare directă la magazin, nu prin departamentul central de achiziţii.

 

Care a fost cea mai inedită iniţiativă pe care aţi avut-o în calitate de manager al magazinului Carrefour Colentina?

 

Cea mai inedită iniţiativă, în 2016, s-a constituit în cea mai importantă realizare personală de anul trecut. Reuşita maximă pe care eu consider că am avut-o în 2016 este faptul că, după trei luni de negociere, am ajuns acolo unde mi-am dorit de când sunt director de magazin în Capitală: să vând produsele Carrefour în faţa Palatului Parlamentului! În 2016 am fost prezenţi la Târgul de Crăciun pentru prima oară, primul retailer din România, din comerţul modern, care a reuşit să ajungă acolo. De asemenea, am participat la Festigal, la Sala Palatului. Fără falsă modestie, am parte de o companie care încurajează astfel de iniţiative şi îmi permite să îmi pun în valoare iniţiativele bazate pe idei proprii.

 

Ce vă motivează în toate aceste acţiuni, activări in-store sau out-store?

 

Cred cu tărie că dacă îi oferi clientului experienţe nemaivăzute, nemaiîntâlnite, acesta va reveni cu siguranţă în magazinul tău. Din acest motiv, noi organizăm uneori şi două sau chiar trei acţiuni la sfârşit de săptămână. Am avut cazuri în care clienţii ne-au întrebat, după două evenimente în care am construit plăcintă la metru sau am organizat un târg al prăjiturilor, de ce nu organizăm un eveniment şi cu produse care nu conţin zahăr. Pen­tru că nu toţi pot consuma produsele respective. Atunci am organizat în săptămâna următoare un eveniment cu plăcintă sărată, pentru a satisface şi această nevoie de consum, iar clienţii au fost mulţumiţi că am reacţionat prompt la sugestia lor.

 

Implicarea dumneavoastră în relaţia cu clienţii depăşeşte graniţele magazinului. Sunteţi unul dintre puţinii manageri din retail implicat în susţinerea unor activităţi sportive. De ce aţi stabilit această punte între retail şi mişcarea sportivă?

 

Carrefour susţine sportul şi mişcarea sportivă prin parteneriate la diverse competiţii. Dumneavoastră m-aţi văzut pe mine, pentru că eu sunt mai vocal, comunic tot ce fac. Inclusiv acţiunile care implică acea comunitate din care provin clienţii magazinului Carefour Colentina. Cred că este nevoie de sport, copiii să se dezvolte sănătos, iar noi încurajăm aceste activităţi. Punem accent pe acţiunile pedagogice. Carrefour a organizat o săptămână a citricelor, în care copiii au participat la workshopuri în care să înveţe cum sa-şi construiasca un meniu sănătos de fructe.

 

Cum reacţionează furnizorii de produse la iniţiativele dumneavoastră de activare altfel decât în celelalte ma­gazine?

 

Reacţiile sunt diferite, de la caz la caz, dar majoritatea s-au obişnuit cu faptul că la Carrefour Colentina plasările de produse vor fi altfel. Când Coca-Cola HBC a lansat produsul Coca Cola Lime, le-am solicitat să aducă un lime, cu fructe cu tot, în magazin. La început au spus că nu au de unde, până la urmă au găsit o soluţie şi am fost singurul magazin în care produsul a fost asociat direct cu fructul respectiv. Pentru fiecare activare în parte există soluţii de expunere sau de prezentare prin care activarea să fie mai dinamică, mai proactivă.

 

 

 

Adauga un comentariu

Special

Personal data - punct. Și de la capăt

GDPR: Marketing în alertă!     General Data Protection Regulation transformă datele personale ale consumatorilor, din peștișorul de aur al departamentelor de marketing, în castane fierbinți. Companiile trebuie să reconstruiască din temelii bazele de date și să ceară...

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 30 noiembrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii