Editorial

O nouă reformă
Joi, 13 Iulie 2017, ora 11:52

Tări europene cu o agricultură intensivă foarte dezvoltată, precum Olanda, Belgia sau Franţa, vor să modifice sistemul de acordare a subvenţiilor pentru agricultură. Mai exact, propunerea ministrului Agriculturii din Olanda este de a se limita susținerea acordată producţiei de materie primă de bază în vederea creșterii sprijinului pentru producţia de hrană. Cele trei...

Trei tablouri în lumi paralele, în aceeaşi ţară
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 17:12

Zilele trecute, un dascăl de provincie îmi povestea tratamentul la care a fost supus de un taximetrist de Bucureşti, care l-a dus de la gară până în centru, la Ministerul Educaţiei. Dascălul, proaspăt în profesie în mediul universitar, dar plimbat pe la conferinţe prin Europa şi prin lume, a lăsat taximetristului bacşiş aşa cum se obişnuieşte cam...

Ecomarketing sau taxpackaging? Ce alegi?
Miercuri, 10 Mai 2017, ora 15:39

Ideea promovării unor ambalaje ecofriendly pen­tru diferite produse din industria bunurilor de larg consum nu este nouă. A fost promovată prin diverse campanii CSR de companii multinaţionale, cu scopul de a promova protecţia mediului prin puterea exemplului. O retrospectivă a acestor campanii arată însă că de fiecare dată campaniile în cauză au fost legate de...

Acuze şi scuze
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 11:52

  Sunt tot mai dese şi mai puternice vocile care acuză nereguli pe piaţa agroalimentară, în importurile cu alimente sau în comercializarea acestora. Tonul a fost dat de fostul ministru al Agriculturii, care a spus că România consumă ceea ce alţii ar trebui să arunce, referindu-se la importuri de capete de batoane de salam sau la produse care nu corespund...

Obiectivul de a nu mai fi la raft
Joi, 09 Martie 2017, ora 21:28

Una dintre concluziile desprinse din dezbaterile de la „In-Store – New Story”, a şasea ediţie a Cogresului de Trade Marketing, este că se investeşte nu numai foarte mult, dar şi extrem de variat în acţiunile de la punctele de vânzare. Se investeşte enorm în promoţii de toate tipurile (încă foarte mult în promoţii de preţ, dar nu numai), se...

Pericolul corporatist
Joi, 09 Februarie 2017, ora 13:02

Despre manifestaţii şi manifestări anti­globalizare am mai auzit. Am văzut „în direct” sindicatele franceze în exerciţiu, la Nisa. Apoi am văzut fermierii belgieni, în faţa Comisiei de agri­cultură, la Bruxelles. Teama manufacturierilor de dimensiuni medii sau mici că o corporaţie sau alta le poate zdrobi afacerea prin dimensiunile şi...

Promoţiile… de final de an
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 11:40

Anul acesta, promoţiile din perioada sărbătorilor de iarnă par să fie mai consistente decât în anii anteriori. O consistenţă ce nu are legătură cu produsele din rafturi, iar promoţiile nu sunt cele obişnuite, cu produse şi branduri renumite. Sunt doar oferta de sezon a Guvernului României, pe de o parte, şi a Parlamentului, pe de altă parte.   ...

O stafie umblă prin România
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 12:26

Spre deosebire de cea care bântuia Europa veacului XIX, pe aceasta nu o tratează nimeni cu ritualuri de exorcizare, ci, dimpotrivă, e tot mai des invocată. Viziunea extremistă - despre care unora le place să creadă că este strict sezonieră, adică electorală – pare să aibă un fundament mult mai solid decât ne-am fi aşteptat.   Când Camera...

Educaţia în cele două Românii
Marti, 18 Octombrie 2016, ora 12:19

Am auzit în ultima lună, în diferite ­conjuncturi, un apel tot mai sonor la educaţie. Nu, nu era vorba des­pre generaţii viitoare, toate referirile la ­educaţie (sau educare) sunt adresate generaţiei actuale, a adulţilor care pot sau ar trebui să poată lua cele mai bune decizii pentru generaţiile viitoare.   Se pare că generaţia actuală ori nu e...

Toamna se numără ­bobocii
Luni, 19 Septembrie 2016, ora 17:10

Discuțiile pe tema efectelor nedorite ale modificărilor aduse Legii 321 prin Legea 150 par să nu se mai termine. De fiecare dată apar lucruri noi, probleme noi ridicate de aplicarea acestei legi în forma actuală. După o vară care a încins spiritele între politicieni și reprezentanții marilor retaileri și a împărțit producătorii locali în tabere,...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii