Editorial

Trei tablouri în lumi paralele, în aceeaşi ţară
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 17:12

Zilele trecute, un dascăl de provincie îmi povestea tratamentul la care a fost supus de un taximetrist de Bucureşti, care l-a dus de la gară până în centru, la Ministerul Educaţiei. Dascălul, proaspăt în profesie în mediul universitar, dar plimbat pe la conferinţe prin Europa şi prin lume, a lăsat taximetristului bacşiş aşa cum se obişnuieşte cam...

Ecomarketing sau taxpackaging? Ce alegi?
Miercuri, 10 Mai 2017, ora 15:39

Ideea promovării unor ambalaje ecofriendly pen­tru diferite produse din industria bunurilor de larg consum nu este nouă. A fost promovată prin diverse campanii CSR de companii multinaţionale, cu scopul de a promova protecţia mediului prin puterea exemplului. O retrospectivă a acestor campanii arată însă că de fiecare dată campaniile în cauză au fost legate de...

Acuze şi scuze
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 11:52

  Sunt tot mai dese şi mai puternice vocile care acuză nereguli pe piaţa agroalimentară, în importurile cu alimente sau în comercializarea acestora. Tonul a fost dat de fostul ministru al Agriculturii, care a spus că România consumă ceea ce alţii ar trebui să arunce, referindu-se la importuri de capete de batoane de salam sau la produse care nu corespund...

Obiectivul de a nu mai fi la raft
Joi, 09 Martie 2017, ora 21:28

Una dintre concluziile desprinse din dezbaterile de la „In-Store – New Story”, a şasea ediţie a Cogresului de Trade Marketing, este că se investeşte nu numai foarte mult, dar şi extrem de variat în acţiunile de la punctele de vânzare. Se investeşte enorm în promoţii de toate tipurile (încă foarte mult în promoţii de preţ, dar nu numai), se...

Pericolul corporatist
Joi, 09 Februarie 2017, ora 13:02

Despre manifestaţii şi manifestări anti­globalizare am mai auzit. Am văzut „în direct” sindicatele franceze în exerciţiu, la Nisa. Apoi am văzut fermierii belgieni, în faţa Comisiei de agri­cultură, la Bruxelles. Teama manufacturierilor de dimensiuni medii sau mici că o corporaţie sau alta le poate zdrobi afacerea prin dimensiunile şi...

Promoţiile… de final de an
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 11:40

Anul acesta, promoţiile din perioada sărbătorilor de iarnă par să fie mai consistente decât în anii anteriori. O consistenţă ce nu are legătură cu produsele din rafturi, iar promoţiile nu sunt cele obişnuite, cu produse şi branduri renumite. Sunt doar oferta de sezon a Guvernului României, pe de o parte, şi a Parlamentului, pe de altă parte.   ...

O stafie umblă prin România
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 12:26

Spre deosebire de cea care bântuia Europa veacului XIX, pe aceasta nu o tratează nimeni cu ritualuri de exorcizare, ci, dimpotrivă, e tot mai des invocată. Viziunea extremistă - despre care unora le place să creadă că este strict sezonieră, adică electorală – pare să aibă un fundament mult mai solid decât ne-am fi aşteptat.   Când Camera...

Educaţia în cele două Românii
Marti, 18 Octombrie 2016, ora 12:19

Am auzit în ultima lună, în diferite ­conjuncturi, un apel tot mai sonor la educaţie. Nu, nu era vorba des­pre generaţii viitoare, toate referirile la ­educaţie (sau educare) sunt adresate generaţiei actuale, a adulţilor care pot sau ar trebui să poată lua cele mai bune decizii pentru generaţiile viitoare.   Se pare că generaţia actuală ori nu e...

Toamna se numără ­bobocii
Luni, 19 Septembrie 2016, ora 17:10

Discuțiile pe tema efectelor nedorite ale modificărilor aduse Legii 321 prin Legea 150 par să nu se mai termine. De fiecare dată apar lucruri noi, probleme noi ridicate de aplicarea acestei legi în forma actuală. După o vară care a încins spiritele între politicieni și reprezentanții marilor retaileri și a împărțit producătorii locali în tabere,...

Contabilitate... parlamentară
Marti, 16 August 2016, ora 15:02

 Vara se apropie de final, vine toamna, moment în care tot omul gospodar numără „bobocii” crescuţi din primăvară. Probabil aşa fac o parte dintre parlamentarii români, cei cărora le pasă. Ceilalţi... nu fac nimic.  Îmi revin sistematic în minte, fără o ordine anume, toate modificările legislative care au schimbat faţa industriei FMCG...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii