Editorial

Volatilitatea consumului
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 14:48

Am crezut că zicala „Ce e val, ca valul trece” se aplică individului, legat de situaţiile prin care trece. Nu mi-am imaginat că aceeaşi zicală se potriveşte atât de bine ecosistemelor în care funcţionăm ca societate şi mai ales nu mi-am imaginat că un guvern, o instituţie atât de sobră şi serioasă, poate confirma  această zicală prin deciziile...

Limita dintre nevoile şi mofturile consumatorului
Marti, 08 August 2017, ora 11:04

O  serie de schimbări apărute în strategia cu care producătorii locali de bunuri de larg consum abordează consumatorii au determinat un curent favorabil creşterii calităţii produselor, în detrimentul campaniilor axate strict pe preţ. Cremwurşti cu 80% carne, „eticheta curată” pe produse, legume şi fructe provenite de pe piaţa locală, toate acestea au...

O nouă reformă
Joi, 13 Iulie 2017, ora 11:52

Tări europene cu o agricultură intensivă foarte dezvoltată, precum Olanda, Belgia sau Franţa, vor să modifice sistemul de acordare a subvenţiilor pentru agricultură. Mai exact, propunerea ministrului Agriculturii din Olanda este de a se limita susținerea acordată producţiei de materie primă de bază în vederea creșterii sprijinului pentru producţia de hrană. Cele trei...

Trei tablouri în lumi paralele, în aceeaşi ţară
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 17:12

Zilele trecute, un dascăl de provincie îmi povestea tratamentul la care a fost supus de un taximetrist de Bucureşti, care l-a dus de la gară până în centru, la Ministerul Educaţiei. Dascălul, proaspăt în profesie în mediul universitar, dar plimbat pe la conferinţe prin Europa şi prin lume, a lăsat taximetristului bacşiş aşa cum se obişnuieşte cam...

Ecomarketing sau taxpackaging? Ce alegi?
Miercuri, 10 Mai 2017, ora 15:39

Ideea promovării unor ambalaje ecofriendly pen­tru diferite produse din industria bunurilor de larg consum nu este nouă. A fost promovată prin diverse campanii CSR de companii multinaţionale, cu scopul de a promova protecţia mediului prin puterea exemplului. O retrospectivă a acestor campanii arată însă că de fiecare dată campaniile în cauză au fost legate de...

Acuze şi scuze
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 11:52

  Sunt tot mai dese şi mai puternice vocile care acuză nereguli pe piaţa agroalimentară, în importurile cu alimente sau în comercializarea acestora. Tonul a fost dat de fostul ministru al Agriculturii, care a spus că România consumă ceea ce alţii ar trebui să arunce, referindu-se la importuri de capete de batoane de salam sau la produse care nu corespund...

Obiectivul de a nu mai fi la raft
Joi, 09 Martie 2017, ora 21:28

Una dintre concluziile desprinse din dezbaterile de la „In-Store – New Story”, a şasea ediţie a Cogresului de Trade Marketing, este că se investeşte nu numai foarte mult, dar şi extrem de variat în acţiunile de la punctele de vânzare. Se investeşte enorm în promoţii de toate tipurile (încă foarte mult în promoţii de preţ, dar nu numai), se...

Pericolul corporatist
Joi, 09 Februarie 2017, ora 13:02

Despre manifestaţii şi manifestări anti­globalizare am mai auzit. Am văzut „în direct” sindicatele franceze în exerciţiu, la Nisa. Apoi am văzut fermierii belgieni, în faţa Comisiei de agri­cultură, la Bruxelles. Teama manufacturierilor de dimensiuni medii sau mici că o corporaţie sau alta le poate zdrobi afacerea prin dimensiunile şi...

Promoţiile… de final de an
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 11:40

Anul acesta, promoţiile din perioada sărbătorilor de iarnă par să fie mai consistente decât în anii anteriori. O consistenţă ce nu are legătură cu produsele din rafturi, iar promoţiile nu sunt cele obişnuite, cu produse şi branduri renumite. Sunt doar oferta de sezon a Guvernului României, pe de o parte, şi a Parlamentului, pe de altă parte.   ...

O stafie umblă prin România
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 12:26

Spre deosebire de cea care bântuia Europa veacului XIX, pe aceasta nu o tratează nimeni cu ritualuri de exorcizare, ci, dimpotrivă, e tot mai des invocată. Viziunea extremistă - despre care unora le place să creadă că este strict sezonieră, adică electorală – pare să aibă un fundament mult mai solid decât ne-am fi aşteptat.   Când Camera...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii