Editorial

Bani de aici, bani de acolo...
Joi, 12 Octombrie 2017, ora 12:15

Măsurile fiscale din ultimele luni au bulversat bugetele companiilor. Unele acţionează deja cu costuri neevaluate, prin modalitatea de pontaj a angajaţilor, intrată în vigoare de la 1 octombrie. Altele, precum plata defalcată a TVA, sunt în tatonare, adevăratul impact va fi măsurabil abia după primele luni din 2018. Deşi există speranţe ca proiectul „Split TVA”...

Volatilitatea consumului
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 14:48

Am crezut că zicala „Ce e val, ca valul trece” se aplică individului, legat de situaţiile prin care trece. Nu mi-am imaginat că aceeaşi zicală se potriveşte atât de bine ecosistemelor în care funcţionăm ca societate şi mai ales nu mi-am imaginat că un guvern, o instituţie atât de sobră şi serioasă, poate confirma  această zicală prin deciziile...

Limita dintre nevoile şi mofturile consumatorului
Marti, 08 August 2017, ora 11:04

O  serie de schimbări apărute în strategia cu care producătorii locali de bunuri de larg consum abordează consumatorii au determinat un curent favorabil creşterii calităţii produselor, în detrimentul campaniilor axate strict pe preţ. Cremwurşti cu 80% carne, „eticheta curată” pe produse, legume şi fructe provenite de pe piaţa locală, toate acestea au...

O nouă reformă
Joi, 13 Iulie 2017, ora 11:52

Tări europene cu o agricultură intensivă foarte dezvoltată, precum Olanda, Belgia sau Franţa, vor să modifice sistemul de acordare a subvenţiilor pentru agricultură. Mai exact, propunerea ministrului Agriculturii din Olanda este de a se limita susținerea acordată producţiei de materie primă de bază în vederea creșterii sprijinului pentru producţia de hrană. Cele trei...

Trei tablouri în lumi paralele, în aceeaşi ţară
Miercuri, 07 Iunie 2017, ora 17:12

Zilele trecute, un dascăl de provincie îmi povestea tratamentul la care a fost supus de un taximetrist de Bucureşti, care l-a dus de la gară până în centru, la Ministerul Educaţiei. Dascălul, proaspăt în profesie în mediul universitar, dar plimbat pe la conferinţe prin Europa şi prin lume, a lăsat taximetristului bacşiş aşa cum se obişnuieşte cam...

Ecomarketing sau taxpackaging? Ce alegi?
Miercuri, 10 Mai 2017, ora 15:39

Ideea promovării unor ambalaje ecofriendly pen­tru diferite produse din industria bunurilor de larg consum nu este nouă. A fost promovată prin diverse campanii CSR de companii multinaţionale, cu scopul de a promova protecţia mediului prin puterea exemplului. O retrospectivă a acestor campanii arată însă că de fiecare dată campaniile în cauză au fost legate de...

Acuze şi scuze
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 11:52

  Sunt tot mai dese şi mai puternice vocile care acuză nereguli pe piaţa agroalimentară, în importurile cu alimente sau în comercializarea acestora. Tonul a fost dat de fostul ministru al Agriculturii, care a spus că România consumă ceea ce alţii ar trebui să arunce, referindu-se la importuri de capete de batoane de salam sau la produse care nu corespund...

Obiectivul de a nu mai fi la raft
Joi, 09 Martie 2017, ora 21:28

Una dintre concluziile desprinse din dezbaterile de la „In-Store – New Story”, a şasea ediţie a Cogresului de Trade Marketing, este că se investeşte nu numai foarte mult, dar şi extrem de variat în acţiunile de la punctele de vânzare. Se investeşte enorm în promoţii de toate tipurile (încă foarte mult în promoţii de preţ, dar nu numai), se...

Pericolul corporatist
Joi, 09 Februarie 2017, ora 13:02

Despre manifestaţii şi manifestări anti­globalizare am mai auzit. Am văzut „în direct” sindicatele franceze în exerciţiu, la Nisa. Apoi am văzut fermierii belgieni, în faţa Comisiei de agri­cultură, la Bruxelles. Teama manufacturierilor de dimensiuni medii sau mici că o corporaţie sau alta le poate zdrobi afacerea prin dimensiunile şi...

Promoţiile… de final de an
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 11:40

Anul acesta, promoţiile din perioada sărbătorilor de iarnă par să fie mai consistente decât în anii anteriori. O consistenţă ce nu are legătură cu produsele din rafturi, iar promoţiile nu sunt cele obişnuite, cu produse şi branduri renumite. Sunt doar oferta de sezon a Guvernului României, pe de o parte, şi a Parlamentului, pe de altă parte.   ...

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii