Consilier

România a devenit lider regional european la uşurinţa cu care companiile plătesc taxele
Joi, 09 Februarie 2017, ora 12:31

Modificările operate în Codul Fiscal în ultimii doi ani au adus România în postura de lider regional între ţările membre ale Uniunii Europene în privinţa uşurinţei cu care companiile plătesc taxele şi impozitele. România a urcat 5 poziţii până pe locul 50 în clasamentul global PwC Paying Taxes 2017, care măsoară uşurinţa...

PwC : În noul Cod Vamal al Uniunii Europene, aplicabil de la 1 mai 2016, definiția exportatorului din legislația vamală trebuie corelată cu legislația privind TVA
Miercuri, 27 Aprilie 2016, ora 13:04

Specialiștii PwC au prezentat cele mai importante modificări aduse de Codul Vamal al Uniunii Europene, prin prisma impactului acestora asupra companiilor din România şi a modului în care aceste companii vor trebui să reacționeze şi să se adapteze schimbărilor. Alături de consultanții PwC România şi-au expus punctul de vedere şi reprezentanții Direcţiei...

Noul Cod de Procedura Fiscala aduce provocari suplimentare pentru contribuabili
Vineri, 23 Octombrie 2015, ora 11:21

O noua versiune a Codului de Procedura Fiscala urmeaza sa intre in vigoare la 1 ianuarie 2016, fiind cea mai substantiala modificare efectuata asupra acestui cod dupa 12 ani de la intrarea sa in vigoare, la 1 ianuarie 2004. Modificarile aduse Codului de Procedura Fiscala vor avea impact direct asupra retailerilor, a producatorilor si distribuitorilor de bunuri  de larg consum....

Antreprenorii vorbesc: Simplificarea fiscalitatii, mai importanta decat nivelul taxelor
Miercuri, 29 Iulie 2015, ora 13:51

Pentru marea majoritate a celor care fondeaza si dezvolta propriile companii, complexitatea fiscalitatii si a procesului de plati reprezinta o problema cu mult mai stringenta decat nivelul efectiv al taxelor. Care este situatia in Romania, cat de prietenos este statul cu antreprenorii si cum cred acestia din urma ca ar putea fi ameliorata aceasta stare de fapt – intr-un punct de...

Scaderea pretului petrolului si politicile de dezvoltare sustin redresarea Zonei Euro
Miercuri, 18 Martie 2015, ora 13:46

Imbunatatirea treptata a economiei Zonei Euro – odata cu revenirea nivelului de incredere a consumatorilor si a pietei fortei de munca - va fi sustinuta in 2015 de scaderea pretului petrolului, care se asteapta sa atinga o medie de 55 de USD pe baril, comparativ cu aproximativ 100 de USD pe baril in 2014. In acest context, EEF prognozeaza o crestere de 1% pana la 1,5% a veniturilor...

Regandirea microintreprinderilor in noul Cod Fiscal
Marti, 24 Februarie 2015, ora 12:45

Autor: Andra Casu, Senior Manager, Asistenta fiscala si juridica, EY Romania (foto) In proiectul noului Cod Fiscal vedem niste modificari interesante in legatura cu impozitul pe veniturile microintreprinderilor. De exemplu, introducerea unei cote de impozitare diferentiate in functie de numarul de salariati (prin reducerea impozitului la 1% in cazul microintreprinderilor cu peste...

Cea mai dificila intrebare la care trebuie sa raspunda Guvernul legat de proiectul noului Cod Fiscal
Vineri, 20 Februarie 2015, ora 12:43

Autor: Gabriel Sincu, Director Executiv, Asistenta fiscala si juridica, EY Romania (foto) Sunt, asemenea majoritatii oamenilor care lucreaza in domeniu, impresionat de masurile curajoase pe care autoritatile intentioneaza sa le puna in practica prin proiectul Noului Cod Fiscal. Indraznesc sa afirm ca este cel mai indraznet set de masuri fiscale de care am avut parte in ultimii 25 de...

Tendinte noi in derularea inspectiilor fiscale
Luni, 09 Februarie 2015, ora 11:38

Autor: Alex Milcev, Partener si Lider al departamentului de Asistenta fiscala si juridica, EY Romania (foto) Experienta ultimelor sase luni ne arata anumite tendinte noi in derularea inspectiilor fiscale, de care companiile trebuie sa tina cont pentru a evita amenzi, penalitati, dar si repercusiuni mai serioase. Mai exact, organele fiscale se concentreaza cu predilectie pe doua...

Consumatorul, intre previzibil si surprinzator
Miercuri, 14 Ianuarie 2015, ora 12:23

Preferintele schimbatoare ale consumatorilor pot accelera sau falimenta o afacere. Capacitatea de a sincroniza compania cu nevoile si dorintele consumatorilor a devenit un aspect vital pentru succesul oricarei afaceri. Valorile consumatorilor se diversifica tot mai mult, pe masura ce generarea colaborativa de valoare se extinde la scara mondiala. Pe fondul sincronizarii pietelor de...

Noi reglementari in domeniul concurentei neloiale
Marti, 07 Octombrie 2014, ora 16:03

Principalele modificari aduse Legii 11/1991 vizeaza sfera practicilor considerate neloiale, cuantumul contraventiilor si aspecte legate de competenta Consiliului Concurentei. Urmare a intrarii in vigoare a Ordonantei de Urgenta nr. 12 din 31 iulie 2014 pentru modificarea si completarea Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurentei neloiale („Legea 11/1991”) si a altor...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii