Topurile PIATA

  2014 a fost primul an de scadere a contributiei angajatilor la cifra de afaceri in retail
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:25

Retailul a inregistrat in 2014  primul an de scadere a contributiei angajatilor la vanzarile realizate de compania angajatoare. Nici un lant international de retail prezent in  Romania nu a avut un aport al angajatilor peste media europeana pe ramura, de un milion de lei. Doar cinci dintre retele se situeaza peste acelasi indicator european calculat pentru retailul cu produse...

  Contributia salariatilor la cifra de afaceri creste in industria lactatelor cu pretul reducerilor de personal
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:24

Industria produselor lactate a inregistrat in 2014 o crestere spectaculoasa atat in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, cat si in privinta contributiei angajatilor la cifra de afaceri a companiei. Asta cu pretul reducerii de personal  pentru sase din cele 10 companii aflate in topul randamentelor de contributie. De remarcat faptul ca la o crestere a valorii totale a afacerilor...

  In industria carnii, contributia angajatilor scade odata cu cresterea cifrei de afaceri
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:23

Afacerile mai mici au angajati mai productivi in industria carnii. Cu exceptia companiei multinationale Smithfield Prod, angajatii cu contributia cea mai mare in afacerile companiilor din industria carnii se regasesc in capacitati de productie ce deruleaza afaceri cuprinse intre 40 – 100 milioane lei. Pentru industria carnii, anul 2014 a fost unul cu efecte negative, contributia...

  In panificatie, contributia medie a crescut cu 3,7%, la 0,28 milioane lei/angajat
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:22

In industria de morarit si panificatie, angajatii din doua companii au inregistrat contributii la cifra de afaceri mai mari de un milion de lei. Doar una din cele doua companii – Sam Mills SRL – se afla in TOP 100 companii din FMCG, cealalta,  M.P. Baneasa – Moara SA deruland afaceri anuale putin peste 112 milioane lei. Reducerea TVA- ului cu 9 luni inainte de...

  Angajatii din trei companii au o contributie la cifra de afaceri peste media pe sector in industria bauturilor nealcoolice
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:20

  Coca Cola HBC, Quadrant si Carpathian Springs sunt cele trei companii in care contributia angajatilor la cifra de afaceri realizata de companie se situeaza peste media pe sector, medie ce a fost  constanta in ultimii ani la un nivel de 0,5 milioane lei/angajat. Dinamica acestui indicator mediu pe sector a fost negativa in 2014, inregistrand o scadere de 0,75%...

  Cotele de piata pentru 92 producatorii si procesatorii de carne – editia 2015
Vineri, 17 Iulie 2015, ora 14:05

Industria carnii si a preparatelor din carne a cumulat in 2014 afaceri  totale de 10,81 miliarde lei(2,4 miliarde euro) realizate de 92 de companii, toate cu cifre de afaceri peste 10 milioane lei. Anul trecut, numărul companiilor cu afaceri semnificative în această industrie era de 75, cu 17 companii mai puţin decât în prezent.  Valoarea totala a afacerilor...

  Top 100 companii din FMCG - editia 2015
Miercuri, 15 Iulie 2015, ora 15:14

Editia din acest an a Topului celor mai importante 100 de companii din industria FMCG  aduce o serie de schimbari fata de editiile din anii precedenti. Una dintre cele mai importante schimbari este cresterea pragului minim pentru calificarea in Top 100, prag ce a crescut de la 155 milioane lei pentru afacerile derulate in anul 2013 la peste 165 milioane lei pentru afacerile derulate in...

  Top producatori de bauturi nealcoolice - editia 2015
Marti, 07 Iulie 2015, ora 12:49

Piata bauturilor racoritoare nealcoolice si a apelor minerale a avut in 2014 o valoare estimata de revista Piata la un miliard de euro(4,52 miliarde lei), in crestere cu 5,23 % comparativ cu anul 2013. Cea mai mare parte a cresterii pe piata apelor minerale a fost asigurata de revenirea  brandului Biborteni, produs ce a lipsit in totalitate de pe rafturi in 2012 si 2013....

  Cotele de piata ale furnizorilor de produse lactate - editia 2015
Miercuri, 01 Iulie 2015, ora 15:58

Topul furnizorilor de produse lactate din acest an include companiile din acest sector care au realizat o cifra de afaceri mai mare de 10 milioane lei(aproximativ 225.000 euro). Clasamentul producatorilor din industria lactatelor are drept criteriu cifra de afaceri realizata de acestea in anul fiscal 2014. Piata fiscalizata a laptelui si a produselor lactate, estimata la o valoare de 860...

  Topul celor mai importante companii din industria bauturilor alcoolice - editia 2014
Luni, 28 Iulie 2014, ora 11:36

Doua companii din industria berii domina clasamentul celor mai importante 15 companii din industria bauturilor alcoolice – Ursus Breweries si Heineken Romania. Cele doua companii cumuleaza jumatate din cifra de afaceri derulata de cele 15 companii, respectiv 2,5 miliarde lei. In clasamentul din acest an sunt prezente doar 4 companii din industria vinului, cele mai mari cifre de afaceri...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii