Topurile PIATA

  Cinci companii deţin peste o cincime din piaţa produselor de panificaţie
Miercuri, 16 August 2017, ora 16:30

Clasamentul companiilor din industria de panificaţie, stabilit după cifra de afaceri obţinută în anul fiscal 2016, arată că, pe o piaţă considerată foarte fragmentată, o serie de companii au reuşit să domine autoritar. Astfel, primele cinci companii listate în acest top deţin împreună aprioximativ 20 % dintr-o piaţă estimată la aproximativ 6,9 miliarde lei, o...

  Cotele de piaţă ale Top 30 retaileri din România
Joi, 08 Iunie 2017, ora 21:39

Retailul alimentar din România este dominat autoritar de grupurile Schwarz şi Carrefour, care cumulează 30% din piaţa totală, aproape cât toate celelalte din Top 30 la un loc.   Kaufland este singura reţea a cărei cotă de piaţă se scrie cu două cifre (ne referim la partea întreagă, nu la zecimale, se înţelege) şi, împreună cu...

  Top 30 retaileri: creşterea încetineşte, profiturile urcă
Joi, 08 Iunie 2017, ora 19:03

Anul 2016 a fost bun pentru aproape toţi cei mai mari 30 de retaileri din România, însă dinamica anuală a cifrei de afaceri a fost, de regulă, mai mică decât în anul 2015, ceea ce indică o încetinire a creşterii. Excepţiile sunt Profi, Selgros, Cora, Unicarm şi dm Drogerie Markt ale căror încasări au crescut în 2016 mai mult decât...

  2014 a fost primul an de scadere a contributiei angajatilor la cifra de afaceri in retail
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:25

Retailul a inregistrat in 2014  primul an de scadere a contributiei angajatilor la vanzarile realizate de compania angajatoare. Nici un lant international de retail prezent in  Romania nu a avut un aport al angajatilor peste media europeana pe ramura, de un milion de lei. Doar cinci dintre retele se situeaza peste acelasi indicator european calculat pentru retailul cu produse...

  Contributia salariatilor la cifra de afaceri creste in industria lactatelor cu pretul reducerilor de personal
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:24

Industria produselor lactate a inregistrat in 2014 o crestere spectaculoasa atat in ceea ce priveste valoarea vanzarilor, cat si in privinta contributiei angajatilor la cifra de afaceri a companiei. Asta cu pretul reducerii de personal  pentru sase din cele 10 companii aflate in topul randamentelor de contributie. De remarcat faptul ca la o crestere a valorii totale a afacerilor...

  In industria carnii, contributia angajatilor scade odata cu cresterea cifrei de afaceri
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:23

Afacerile mai mici au angajati mai productivi in industria carnii. Cu exceptia companiei multinationale Smithfield Prod, angajatii cu contributia cea mai mare in afacerile companiilor din industria carnii se regasesc in capacitati de productie ce deruleaza afaceri cuprinse intre 40 – 100 milioane lei. Pentru industria carnii, anul 2014 a fost unul cu efecte negative, contributia...

  In panificatie, contributia medie a crescut cu 3,7%, la 0,28 milioane lei/angajat
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:22

In industria de morarit si panificatie, angajatii din doua companii au inregistrat contributii la cifra de afaceri mai mari de un milion de lei. Doar una din cele doua companii – Sam Mills SRL – se afla in TOP 100 companii din FMCG, cealalta,  M.P. Baneasa – Moara SA deruland afaceri anuale putin peste 112 milioane lei. Reducerea TVA- ului cu 9 luni inainte de...

  Angajatii din trei companii au o contributie la cifra de afaceri peste media pe sector in industria bauturilor nealcoolice
Marti, 08 Septembrie 2015, ora 14:20

  Coca Cola HBC, Quadrant si Carpathian Springs sunt cele trei companii in care contributia angajatilor la cifra de afaceri realizata de companie se situeaza peste media pe sector, medie ce a fost  constanta in ultimii ani la un nivel de 0,5 milioane lei/angajat. Dinamica acestui indicator mediu pe sector a fost negativa in 2014, inregistrand o scadere de 0,75%...

  Cotele de piata pentru 92 producatorii si procesatorii de carne – editia 2015
Vineri, 17 Iulie 2015, ora 14:05

Industria carnii si a preparatelor din carne a cumulat in 2014 afaceri  totale de 10,81 miliarde lei(2,4 miliarde euro) realizate de 92 de companii, toate cu cifre de afaceri peste 10 milioane lei. Anul trecut, numărul companiilor cu afaceri semnificative în această industrie era de 75, cu 17 companii mai puţin decât în prezent.  Valoarea totala a afacerilor...

  Top 100 companii din FMCG - editia 2015
Miercuri, 15 Iulie 2015, ora 15:14

Editia din acest an a Topului celor mai importante 100 de companii din industria FMCG  aduce o serie de schimbari fata de editiile din anii precedenti. Una dintre cele mai importante schimbari este cresterea pragului minim pentru calificarea in Top 100, prag ce a crescut de la 155 milioane lei pentru afacerile derulate in anul 2013 la peste 165 milioane lei pentru afacerile derulate in...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii