La zi

Legea risipei alimentare: motiv de galceava intre Ministerul Agriculturii, parlamentari si patronate
Marti, 30 Mai 2017, ora 14:37

Legea risipei alimentare a ajuns motiv de dispută între Ministerul Agriculturii şi unii parlamentari, deoarece ministrul Agriculturii, Petre Daea, a anunţat că nu vor fi emise norme metodologice de aplicare a aceste legi până când aceasta nu va suferi câteva modificări esenţiale. Într-un interviu acordat agenţiei Agerpres, ministrul Petre Daea a precizat...

Pe locuri, fiti gata... vara!
Joi, 11 Mai 2017, ora 16:51

Mihaela Stoica, Indeed efficient client service director at pastel   Pentru companiile ca înregistrază un vârf al vânzărilor în timpul verii, strategia de business pentru sezonul estival este deja pregătită și pe punc­tul de a fi lansată. Ne așteptăm, așadar, la un spectacol al experiențelor și al evenimentelor în cadrul magazinelor....

Marea provocare: cum sa cresti consumul de inghetata in extrasezon
Joi, 11 Mai 2017, ora 16:35

Piața înghețatei este caracterizată printr-o sezo­nalitate ridicată și o foarte mare vulnerabilitate la starea vremii. Factorul cultural își pune în continuare amprenta asupra evoluției categoriei, mulți români considerând că dacă mănânci îngheţată când e frig te poţi îmbolnăvi. Datele ­RetailZoom arată că peste 80%...

Berarii pregatesc o noua vara cu surprize
Joi, 11 Mai 2017, ora 16:06

Anul trecut, volumul pieței berii s-a menținut la 15,8  milioane hl, nivel atins și în 2015. Consumul pe cap de locuitor în 2016 s-a situat la rândul său tot la nivelul anu­lui precedent, de 80 l. Retailul a deținut aproximativ 75%-80% din totalul volumelor vândute, restul revenind canalului HoReCa.       În opinia Juliei...

Este vreme frumoasa, este vremea gratarelor!
Joi, 11 Mai 2017, ora 15:04

Datele RetailZoom arată că în IKA*) vânzările de ­mixuri de condimente au crescut în perioada mar­tie 2016 – februarie 2017 cu 11,7% ca valoare și 9,9% ca volum față de martie 2015 – februarie 2016. Spre deosebire de alte categorii, mărcile proprii ale retailerilor nu sunt foarte vizibile pe acest segment, deținând doar 7,1% din piață, ca...

Bauturile nealcoolice vor insoti cele mai atractive festivaluri ale verii
Joi, 11 Mai 2017, ora 14:46

Anul trecut, Coca-Cola a sărbătorit UEFA EURO 2016 cu ediţii limitate cu grafici dedicate fotbalului, cu pachete promoţionale având design inedit. Campania s-a bucurat de un real succes, contribuind la creşterea cotei de piaţă şi a volumelor vândute, însă impactul s-a materializat şi în vizibilitatea şi notorietatea brandului Coca-Cola.   ...

A inceput desfasurarea de forte pe segmentul protectiei solare
Joi, 11 Mai 2017, ora 14:28

În numai trei luni din an - iunie, iulie și august -, produsele destinate protecției solare, autobronzantele și categoriile conexe – precum produsele pentru calmarea arsurilor, cele de hidratare a pielii după expunerea la soare și cele de prelungire a bronzului – înregistrează peste 90% din totalul vânzărilor.    Piața este foarte dinamică...

Oameni si Branduri: Despre etica, reputatie, implicarea brandurilor in societate si ce asteptari genereaza
Joi, 27 Aprilie 2017, ora 00:05

În ediţia din acest an a evenimentului fmcg&retail Marketing Conference , organizat de Piaţa în 26 aprilie, sub titulatura Oameni şi Branduri , s-a vorbit despre consolidarea comuniunii de valori dintre creatorii brandului şi beneficiarii săi, consumatorii. Oameni care însufleţesc branduri au arătat cum înţeleg să se exprime pe ei înşişi, dar mai...

Bataia pestelui: care dintre marii retaileri au atras mai multi consumatori in ajunul Duminicii Floriilor
Luni, 10 Aprilie 2017, ora 16:56

Sâmbătă dimineaţa, în ajunul Floriilor, am pornit prin magazinele marilor reţele de retail să vedem ce ofertă de peşte au pentru sărbătoarea ce marchează intrarea lui Isus în Ierusalim. Cu o zi înainte, vineri, am făcut același lucru, în ideea de a compara prețurile și ofertele speciale lansate cu această ocazie. Nu a fost cazul, pentru că nici...

Concepte inedite pentru experiente unice
Vineri, 10 Februarie 2017, ora 13:32

Frecvența și amploarea activărilor in-store cât mai spectaculoase este în creștere. Experiența plăcută la cumpărare devine factor de diferențiere între retaileri. La acest deziderat, diferenţiere, se ajunge prin creșterea vizibilității produselor în magazin, apelând la toate mecanismele pe care le avem la dispoziție: mobilier și accesorii de raft...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii