La zi

Amazon devine si retailer offline. CLICK AND EAT - sloganul care pune pe jar retailerii si companiile de food delivery
Marti, 29 August 2017, ora 15:57

Ritmul alert în care Amazon.com îşi impune strategia de expansiune pe pieţele din America de Nord şi Europa a pus pe jar competitorii, respectiv cele mai importante lanţuri de retail şi serviciile de food delivery, dar şi autorităţile de pe cele două continente.  Punctul culminant a fost atins la jumătatea lunii august, când un mesaj postat de...

Eticheta verde este tot mai vizibila in retail
Marti, 08 August 2017, ora 15:05

Piața BIO în România a început să se contureze abia în urmă cu zece ani, când tot mai mulți români au înțeles cât de important este să faci alegeri sănătoase. Deşi încă relativ mică în valoare, această piaţă este una dintre cele mai dinamice şi mai ofertante.    Foto: Kaufland România...

Patru din zece romani consuma produse pre-gatite, de tip ready meals
Marti, 08 August 2017, ora 14:39

Românii s-au familiarizat rapid cu produsele gata preparate de tip ready meals, atât ambalate cât și vrac, ultimele servite în raioanele de gastronomie ale retailerilor.   Există mai multe categorii de cumpărători specifici acestei piețe, al căror profil este determinat în bună parte de venit, statut social, stil de viață și consum.  ...

Cidrul, „vedeta” pietelor de 5 stele, a explodat in vanzari
Marti, 08 August 2017, ora 13:52

 Foto: Carrefour România   Raportat la bere, cidrul reprezintă o piață mult mai mică, însă reprezintă cea mai de succes nișă din ultimii trei ani. Publicul român își dorește să experimenteze produse noi și are în continuare o deschidere destul de mare pentru băuturile ușor alcoolice, de aceea potențialul acestei piețe este...

Capsulele, principalul motor de crestere a categoriei cafea
Marti, 08 August 2017, ora 13:31

Deși segmentul capsule deține o pondere mică în categoria cafea (2% ca volum, 7% ca valoare, potri­vit RetailZoom*), înregistrează cea mai bună dinamică: o creștere, în volum, de 14% în 2016 față de 2015 și de 32% în primul semestru din 2017 față de aceeași perioadă din 2016. Ca valoare, cifrele sunt ceva mai mari față de cele...

Craft-ul reconfigureaza segmentul premium al berii
Marti, 08 August 2017, ora 13:08

Producătorii mari de bere încep să înțeleagă atât amenințarea, cât și potențialul pe care îl au berile artizanale. În timp ce segmentul craft se consolidează foarte mult în afara ţării, îndreptându-se spre maturitate, la noi, acest trend abia începe.    „Segmentul craft din România este cu...

Berile nepasteurizate acceseaza noi categorii de consumatori
Marti, 08 August 2017, ora 12:18

Berea nepasteurizată a fost prezentă pe piață și până acum, dar în segmentele de nișă, super premium și de import. Anul acesta, însă, și-a făcut intrarea în segmentele de volum mai mare.   Ursus Breweries a lansat în luna mai Azuga Nepasteurizată - care este şi artizanală, făcută într-o microberărie în Germania -,...

Detergentul lichid - noul mod de a spala, mai rapid si mai usor
Marti, 08 August 2017, ora 11:42

Ultimii ani ne-au arătat o schimbare semnificativă în obiceiurile de consum ale românilor şi o aliniere la trendurile internaţionale; într-o industrie bazată tradiţional pe formatul pudră, şi-au făcut loc aşa numitele „formate ale viitorului” - detergentul lichid şi capsulele. Detergentul lichid este cu siguranţă „starul” categoriei,...

Noile piete de 5 stele, pestisorul de aur al consumatorilor
Marti, 08 August 2017, ora 11:11

Diversificarea produselor disponibile pe rafturile retailerilor, dar și dezvoltarea de noi categorii de produse este vizibilă cu ochiul liber, chiar și de către un consumator aflat la cumpărături. Multe dintre aceste produse răspund unor nevoi reale ale consumatorilor, însă o parte importantă dintre acestea au fost dezvoltate în urma unor nevoi identificate, create și...

Kaufland remodeleaza galeriile comerciale si inaugureaza un nou concept de open mall
Luni, 31 Iulie 2017, ora 13:04

Kaufland România își reinventează galeriile comerciale pentru chiriași și propune o experiență nouă de cumpărături. Compania creează prima sa zonă de Food Court și deschide un spațiu nou de cumpărături în exteriorul magazinului, după un concept de open mall.       Prima galerie comercială transformată se află în cadrul...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii