Ghid Retail modern

  2017, un an mai special pentru retail
Joi, 13 Iulie 2017, ora 16:19

  E anul în care Carrefour realizează cea mai mare integrare din retailul românesc, Profi aproape dublează ritmul expansiunii după ce devine cel mai extins din România, Auchan începe să-şi contruiască reţea de supermarke­turi, Mega Image aterizează la Cluj şi porneşte să se răspândească în Ardeal, Annabella intră într-un...

  Retail 2017: presiune în creștere
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 10:57

După un semestru doi marcat de debusolările provocate de modificările legislaţiei, 2016 se încheie cu un bilanţ un pic înşelător. 2017 însă, se anunţă clocotitor: Profi accelerează şi mai mult ritmul expansiunii, Mega Image începe extinderea în Transilvania, Carrefour integrează cele 86 de magazine Billa şi îşi întăreşte combativitatea...

  Un stand-by crâncen
Joi, 14 Iulie 2016, ora 15:40

Temperarea procesului de extindere a retailului modern observată în partea a doua a anului trecut s-a prelungit, aşa cum era de aşteptat, în 2016. Mai multe indicii ne îndreptăţesc să credem că, în viitorul apropiat, retailerii vor intra într-un stand-by necesar pentru recalibrarea strategiilor, după care, foarte probabil, piaţa de retail va reintra...

  Retail 2015: extindere temperata, crestere in rural si focus pe instore
Marti, 08 Decembrie 2015, ora 13:05

    Anul 2015 este, in buna masura, diferit de precedentii in ceea ce priveste evolutiile in retail. La inceputul lunii decembrie 2015 se contureaza cateva tendite, dintre care unele schimba putin cursul evolutiilor anterioare: cu doua exceptii notabile, operatorii de retail incetinesc extinderea in teritoriu si isi concentreaza mai mult resursele pe dezvoltarile instore....

  Cinci tendinte ale dezvoltarii retailului modern si implicatiile asupra furnizorilor
Marti, 14 Iulie 2015, ora 14:30

Harta retailului modern, ajunsa la a XXXV-a editie, si indicatorii din Ghidul Retail Modern releva cu claritate cinci tendinte majore. La randul lor, acestea aduc o serie de provocari echipelor de trade marketing, vanzari si logistica din companiile furnizoare. Pe Harta retailului modern din Romania, lucrare realizata de Piata incepand din anul 2005 si care monitorizeaza retelele de...

  Proximitatea si discountul, motoarele expansiunii
Vineri, 12 Decembrie 2014, ora 14:03

Operatorii magazinelor de proximitate si de discount au fost in 2014 si vor continua sa fie si in 2015 foarte activi pe frontul expansiunii retailului modern. Ba, daca ar fi sa se adevereasca unele informatii venite „pe surse”, chiar se va inteti ritmul deschiderii de noi magazine ale acestor companii. Cealalta dimensiune definitorie a evolutiei retailului ­modern este patrunderea...

  Proximitatea si ruralul, coordonatele anului 2014
Luni, 14 Iulie 2014, ora 11:41

Formatele de proximitate continua sa se extinda, atat in localitatile urbane cat si in cele rurale, fiind cele care dau dimensiunea extinderii retailului modern. In particular, aparitia si / sau dezvoltarea unor retele comerciale in mediul rural confirma orientarea catre proximitate ca tendinta dominanta a evolutiei retailului in Romania. Deocamdata, mai putin de 10% dintre magazinele din...

  Proximitatea, tendinta anilor 2013 si 2014
Luni, 23 Decembrie 2013, ora 15:26

Formatele mici sunt preferate de marii retaileri pentru atingerea obiectivului pe termen scurt sau, mai bine zis, pentru indeplinirea imperativului momentului - expansiunea cu cea mai mare viteza. Operatori de supermarket, de minimarket sau de hipermarket - toti adopta solutii de minimizare a investitiei de timp si bani cu scopul de a maximiza si viteza de extindere a retelei de magazine, dar...

  Francizele si preluarile sunt principalii vectori ai consolidarii
Luni, 29 Iulie 2013, ora 10:19

Marii operatori de retail din Romania cauta solutii cat mai eficiente pentru consolidarea pozitiei lor in piata. Oportunitatile apar ca urmare a reculului vanzarilor si al incertitudinii unei redresari rapide, motive care-i fac pe multi dintre comerciantii mai mici sau mai mari sa se gandeasca serios la ofertele de a vinde / inchiria sau de a intra intr-o alianta cu unul dintre marile lanturi...

  Preluarile si deschiderile de magazine noi - coordonatele consolidarii retailului
Vineri, 21 Decembrie 2012, ora 17:29

Asa cum anticipam in precedentele articole din Ghidul Retail modern, rivalitatea dintre Mega Image, Profi si Carrefour pe segmentele de supermarket si proximitate confera vivacitate proceselor de expansiune si consolidare a retailului modern. Viteza de dezvoltare a celor trei operatori depinde cel mai mult de disponibilitatile din piata imobiliara si de abilitatile de negociere cu detinatorii...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii