Stiri Interne

Sărbători cu twist în trade marketing
Joi, 09 Noiembrie 2017, ora 16:16

Agitația sărbătorilor de iarnă este omniprezentă. Este pe stradă, in-store, online. Este în orice mediu și în orice gând. Producătorii și retailerii se pregătesc intens în această perioadă, sunt ultimele detalii înaintea spectacolului. A fi cu un pas înaintea consumatorului este deja o muncă dificilă. Shopperul se așteaptă să fie surprins,...

Indagra & Carnexpo 2017: Procesatorii de carne au mizat pe noutăți de rețetă și de ambalare
Miercuri, 08 Noiembrie 2017, ora 12:28

La sfârșitul lunii octombrie, în timpul desfăşurării târgului Indagra Food & Carnexpo, am poposit la standurile câtorva procesatori de carne, pentru a vedea cum au punctat evenimentul la capitolul noutăţi Ca de obicei, Agricola Bacău a fost prezentă cu „vârfurile de lance”: Puiul Fericit, Salamul de Sibiu, cu gujoanele picante de...

Se schimbă trendul pe consum
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 16:09

Preţurile materiilor prime, inflaţia, creşterea salariilor bugetarilor, incertitudinile fiscale şi creşterea deficitului comercial extern au redus ritmul de creştere a consumului   Managerii de vânzări au observat în rezultatele din această vară o inversare a trendului pe consum. Nu neapărat o scădere, dar în valorile macroeconomice ­există semnale...

Dispare brandul La Dorna în categoria unt. Temporar
Miercuri, 12 Iulie 2017, ora 15:08

Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea companiilor Covalact şi Lactate Harghita de către compania franceză Lactalis cu anumite condiţii    „În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că tranzacţia poate conduce la consolidarea poziţiei grupului Lactalis pe piaţa producţiei şi comercializării untului, la nivel naţional, cu efectul...

  Mărcile proprii controlează jumătate din piața înghețatei. Cum au reușit să se impună?
Miercuri, 21 Iunie 2017, ora 15:19

  Să fie preţul scăzut factorul principal care a condus la un astfel de avans? Şi-au securizat retailerii spaţiile de expunere, acordând mai mult spaţiu propriilor mărci în defavoarea brandurilor de producător? Sau dimpotrivă, au venit cu o calitate îmbunătăţită a produselor/ingredientelor, cu inovaţii de reţetă şi ambalaj, reușind să...

IQOS – un gadget ia locul ţigărilor
Miercuri, 31 Mai 2017, ora 22:20

În lume există, astăzi, peste un miliard de fumători (conform OMS, mai 2017). Intensa campanie anti-fumat declanşată la nivel global şi reglementările dure impuse producţiei, comercializării şi consumului de ţigări au avut ca efect o scădere semnificativă a procentajului fumătorilor în ţările dezvoltate. Totuşi businessul cu ţigări a rămas unul prosper, ca...

Nimic nou pe frontul Legii 321
Joi, 09 Martie 2017, ora 20:17

Noua majoritate parlamentară gândește aidoma lui Nini Săpunaru   La două săptămâni după ce Comisia Europeană a anunţat declanşarea procedurii de infringement împotriva României din cauza modificărilor aduse Legii 321, Parlamentul României încă nu începuse să lucreze la schimbarea acestora, deşi membri ai comisiilor pentru...

Magazinul – noul spațiu de evenimente
Luni, 13 Februarie 2017, ora 15:27

În următorii 5 ani, retailul va suferi mai multe schimbări decât în ultimii 50, spun statisticile. Și unul dintre principalii factori de schimbare este mediul digital. Comerțul online reprezintă doar  6% din vânzările de bunuri și servicii la nivel global, dar felul în care el se desfășoară ne modifică așteptările din spațiul fizic....

„Suprataxă pentru supermarketuri”
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 11:15

Proiectul de lege nr. 344/2016 depus la Camera Deputaţilor este scurt, dar cuprinzător: „După Art. 17 al Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal se introduce un nou articol 17.1 cu următorul conţinut: Contribuabilii care desfăşoară activităţi economice de natura supermarketurilor sunt obligaţi, pe lângă plata impozitului de 16%, şi la plata unei cote de impozit...

Rețete de iluminat PHILIPS LIGHTING pentru industria de retail
Vineri, 14 Octombrie 2016, ora 11:03

Interviu cu Mirel Jarnea, Business Development Manager, Retail Philips Lighting CEE   Ce rol are iluminatul în conturarea identității proprii a retailerilor și în crearea diferențiatorului față de concurenți?   În zilele noastre, iluminatul, fie că vorbim de lumina de acasă, de la birou sau din magazine, joacă un rol extrem...

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii