Stiri Externe

Cosmin Costea, Director Business Consulting, Jpard Solutions: „Retailerii nu au buget de R&D, nu sunt dispuşi să experimenteze. Amazon testează şi selectează.”
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 15:02

Trecerea Amazon din online în offline a  fost un bun motiv să discut cu Cosmin Costea, Digital Business Consulting Director EMEA la Jpard Solutions , despre implicaţiile acestei mutări strategice şi despre impactul pe care îl va avea asupra industrie bunurilor de larg consum. Cosmin Costea are o vastă experienţă în zona de digital a acestei industrii, el fiind...

Cât de «shopper friendly» e, cu adevărat, promoţia ta?
Joi, 03 August 2017, ora 13:26

  Am fost, o săptămână, consumator - jucător îndârjit la promoţiile prezentului. Din interesul profesional de a experimenta condiţia shopperului prin participarea concomitentă la mai multe promoţii – şase, în acest caz -, am îmbinat utilul cu plăcutul şi am consumat bere, pufuleţi, iaurturi şi alte produse, de sezon sau nu,...

EXCLUSIV: Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Ţara Mea: „Vrem ca Ţara Mea să aducă în galantare porcul tradițional, cel care are gust și miros”
Marti, 30 Mai 2017, ora 14:37

Tot drumul către Fabrica de lapte din Berca, judeţul Buzău, mi-am pus problema cum să abordez discuţia cu Florin Burculescu. Cine este Florin Burculescu? Aceeaşi întrebare mi-am pus-o şi eu în 2015, când Kaufland lansa parteneriatul cu Cooperativa Agricolă de Producţie Integrată (CAPI) Ţara Mea pentru a aduce produse locale în rafturile reţelei de...

Relația promoției cu brandul și măsurarea eficienței campaniilor de trade
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:33

La începutul lunii martie s-a desfășurat cea de- a VI-a ediție a Congresului de Trade Marketing , organizat de Piaţa, cu tema „In-store - New Story” . Evenimentul de­dicat profesioniștilor din domeniu a abordat în acest an problematica eficienței investițiilor în trade marketing și a creativității în cultivarea valorii brandului în cadrul...

„Avem în vedere pătrunderea în cât mai multe localităţi din România”
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:46

Interviu cu Daniel Gross, General Manager Rewe România   Despre Rewe România şi Penny Market se vorbeşte mult de la începutul acestui an. Retailerul a deschis nu mai puţin de 10 magazine la sfârşitul lui decembrie 2016 şi alte patru la mijlocul lui ianuarie, a anunţat rebranduirea a şase din cele opt XXL-uri, a lansat un post de radio propriu –...

Legea etichetării tricolore, la un pas de adoptare
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 10:30

Conform proiectului de lege, produsele procesate ar trebui să poarte etichete colorate pe care să fie inscripţionat gradul de risc de boală cardiovasculară în caz de consum.   Parlamentarii se grăbesc să finalizeze proiectele legis­lative blocate la Senat înainte de finalizarea mandatului. Toate proiectele respinse de senatori în ultimul an ajung...

Apa de cocos și sucurile de legume, în topul preferințelor consumatorilor de soft drinks
Miercuri, 28 Septembrie 2016, ora 17:52

Un sondaj realizat la nivel internațional de Tetra Pak* dezvăluie informații cheie despre sucurile 100% naturale și despre oportunitățile de creştere ale acestei categorii. Sondajul Tetra Pak arată că majoritatea respondenților de la nivel global (63%) sunt informați cu privire la dezbaterea privind zahărul, însă doar 9% dintre ei consideră că sucul 100% nu este...

Farmec aduce în București primul magazin Gerovital din România. Exclusiv: Mircea Turdean anunță intenția de francizare a unora dintre magazinele partenere
Miercuri, 21 Septembrie 2016, ora 17:40

  Situat în ansamblul comercial Park Lake din București, pe strada Liviu Rebreanu nr.4, noul magazin Gerovital are o suprafață totală de 52 de metri pătrați, iar pentru amenajarea acestuia s-au investit 67.000 de euro. Magazinul oferă toate produsele din gamele Gerovital și Aslavital, precum și consultanță permanentă legată de acestea. În cadrul vizitei,...

Contribuția angajaților la cifra de afaceri a revenit pe creștere în 2015
Miercuri, 10 August 2016, ora 15:44

Comerțul cu ridicata, importul și distribuția de mărfuri sunt sectoarele în care angajații aduc cele mai mari venituri anuale, dar a crescut și contribuția acestora în sectoarele productive, cu valoare adăugată mare.   Creşterea industriei FMCG în România în 2015 a fost considerată de majoritatea companiilor ce activează în acest...

Industria berii se consolidează și se fragmentează, în același timp
Joi, 14 Iulie 2016, ora 15:30

Șapte dintre primele zece mărci de bere vor aparţine companiei rezultate din fuziunea AB InBev şi SAB Miller, conform clasamentului BrandZTM  al celor mai valoroase branduri la nivel global După ani întregi în care au fost vehiculate zvonuri legate de consolidare, cei doi mari producători de bere, AB InBev şi SABMiller, şi-au anunţat intenţia de a fuziona,...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii