International

Asahi a cumpărat oficial ­Ursus Breweries
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 12:33

Pe 31 martie fost finalizată achiziția de către Asahi a fostelor operațiuni de afaceri și mărci deținute de ­SABMiller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria și România și alte active conexe operațiunilor CE.   Aprobarea din partea Comisiei Europene a achiziției SABMiller de către...

Arte Sabor din Castilla La Mancha, un magazin exclusivist
Duminica, 01 August 2010, ora 16:53

Arte Sabor, magazinul de 150 de metri patrati suprafata de vanzare, deschis de curand in zona Castilla La Mancha din Spania, incearca sa isi atraga clientii mai ales prin produse exclusiviste. Mercedes Fernandez Lietor, directoarea Asociatiei Romano-Spaniole din Castilla La Mancha, a decis sa deschida magazinul impreuna cu familia, mizand pe produsele exclusiviste, care nu se mai gasesc...

Espana Original, miza producatorilor traditionali pentru cresterea vanzarilor la export
Joi, 24 Iunie 2010, ora 20:26

Cel de-al doilea targ ca marime din Spania, Espa?ri­ginal, desfasurat in perioada 11-13 mai in Ciudad Real, a reunit 707 producatori traditionali spanioli, cu 8% mai multi decat la editia precedenta, din 2008. Ponderea cea mai mare a expozantilor a fost reprezentata de producatorii de ulei de masline, urmati de cei de preparate din carne, jamon, chorizo, branzeturi si alte lactate,...

Anuga, posibil cea mai ieftina campanie de imagine
Joi, 17 Septembrie 2009, ora 14:54

O parte din costurile participarii la targul din Germania sunt suportate de Guvern Ca si in urma cu doi ani, Federatia Patronala Romana din Industria Alimentara - Romalimenta organizeaza un stand national la cel mai mare targ cu profil alimentar, Anuga. Manifestarea din Germania, ajunsa la a 30-a editie, constituie un bun prilej de creare sau imbunatatire a ima ginii pe pietele...

2009: furtuna in retailul rus
Marti, 19 Mai 2009, ora 11:57

Rusia a fost lovita puternic de criza financiara globala, ale carei unde de soc au ajuns si in retailul celui mai intins stat al lumii. Dupa o crestere continua de zece ani, care a dus la majorarea PIB-ului cu 8%, in 2009 economia rusa va scadea cu 5 - 10%, in functie de pretul petrolului. Rubla s-a depreciat cu peste 30% fata de dolarul american, ceea ce a dus la cresterea...

Ce trucuri au inventat comerciantii straini pentru a supravietui crizei
Sambata, 21 Februarie 2009, ora 11:04

Recesiunea in curs din majoritatea statelor europene, ca sa nu mai vorbim de SUA, va accentua cateva tendinte structurale din industrie, deja observate in ultimii ani. Pentru a nu pierde la capitolul vanzari sau cota de piata, fiecare jucator incearca sa se pozitioneze cat mai favorabil noilor conditii economice. Evident, castiga cel care se pozitioneaza mai bine. In ciuda...

Finalul de an provoaca ingrijorari in retail
Marti, 16 Decembrie 2008, ora 17:47

Blocarea finantarilor businessului din retail de catre institutiile finaciare, ca si volumul de lichiditati in scadere au dus la o incetinire a vanzarilor companiilor din acest sector, pe fondul unui consum tot maimic din partea cumparatorilor. SUA: Scaderi record alevanzarilor Vanzarile de retail in Statele Unite ale Americii au inregistrat scaderi recordin ultimele luni,...

Comertul american in vremuri de criza
Marti, 18 Noiembrie 2008, ora 15:18

Criza economica este o certitudine deja in SUA si in tariledezvoltate din vestul Europei. Aceasta a adus multe neplaceri in randul institutiilor, producatorilor, comerciantilor si nu in ultimul rand, consumatorilor, cu totii vazandu-se amenintati de acest nor negru care se propaga tot mai rapid. Astfel, in sectorul bancar, ratele dobanzilor au crescut semnificativ, iar conditiile...

Retailul american si cel european au ameteli. Ce urmeaza?
Vineri, 24 Octombrie 2008, ora 10:56

E posibil ca turbulentele financiare de peste Ocean sa isi faca simtita prezenta si in retailul romanesc. In SUA si-au facut-o din plin, in Europa acum incep sa "muste" din piata, iar Romania nu are cum sa fie in afara jocului. Desi multi considera ca tara noastra se afla la adapost de criza internationala, economia locala nefiind conectata la cea americana, orice criza financiara...

Distributia in Romania: de la Vestul Salbatic la El Dorado
Vineri, 24 Octombrie 2008, ora 10:46

Atunci cand marii investitori si-au plasat capitalul in Romania - a doua piata a Europei dupa numarul de locuitori - totul era la inceput. Singura modalitate de comert existenta o constituia magazinul de cartier, rezultat al anilor de regim comunist care au marcat economia si au paralizatorice forma de distributie comerciala. Asadar, totul a pornit de la zero: de la cautarea...



Special

Topurile industriei FMCG

Industria FMCG a trecut pragul de 100 de miliarde de lei, afaceri realizate în 2016 de principalele 100 de companii Cele mai importante 100 de companii din industria bunurilor de larg consum au realizat în anul fiscal 2016, cumulat, afaceri totale în valoare de  100,74 miliarde lei (22 miliarde...

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017




Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii