Actualitatea

(P) Inovaţie în iluminat pentru segmentul de retail
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 11:53

Interviu cu Mirel Jarnea, Business Development Manager,  Retail Philips Lighting CEE Care sunt tendinţele care se manifestă în Europa în iluminarea raioanelor non-food din centrele comerciale?   Într-un studiu recent realizat de către „International Journal of Science and Research”, se arată că majoritatea clienţilor sunt...

Diminuarea risipei alimentare se bazează pe comercianţi și producători
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 10:59

Legea privind diminuarea risipei alimentare a fost depusă pentru promulgare la Preşedinţia României, după ce a fost votată în Camera Deputaţilor cu amendamentele propuse de către comisiile de specialitate. Proiectul acestei legi, iniţiat în 2015 de deputatul PNL Florin Alexandru Alexe, a cumulat pe parcursul traseului legislativ mai multe avize negative de la...

Modificările la Legea 321 au fost promulgate. Ce urmează?
Joi, 14 Iulie 2016, ora 15:05

 Preşedintele Klaus Iohannis a semnat pe 11 iulie decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare. Conform modificărilor aprobate de Camera Deputaţilor, legea obligă marii retaileri să expună la raft 51% produse provenite din lanţul scurt de aprovizionare  şi le interzice să...

Impactul caniculei: cum s-au reflectat vanzarile de produse sezoniere in retail
Luni, 14 Septembrie 2015, ora 18:11

  In aceasta vara, doar vanzarile (cantitative si valorice) de apa imbuteliata au crescut, dar nesemnificativ, peste cele anterioare declinului din 2014, iar berea doar din perspectiva valorica. Cel mai afectat este comertul traditional, care nu a reusit sa recupereze din pierderi la niciuna din categoriile de produse sezoniere.   Vara 2015 a fost solicitanta nu doar...

Concepte si implementari „la moda” in trade marketing
Vineri, 28 Martie 2014, ora 13:15

Editia a III-a a Congresului de Trade Marketing a avut ca tema centrala „Nou, modern si eficient in trade marketing”. Este vorba de eficienta cu care investim resurse financiare, umane, de inteligenta si de imaginatie, in interesul comun de a-l face pe consumator sa participe cu mai mare placere si mai mult entuziasm la activitatea de shopping. Pe parcursul a cinci ore de...

  Calitatea si aspectul, principalele criterii de alegere a painii pentru noua din zece romani
Vineri, 16 Decembrie 2011, ora 15:02

Un studiu de piata realizat de Rompan releva neconcordanta dintre cererea si oferta de paine, situatie care, in opinia presedintelui patronatului din panificatie, este creata si mentinuta, din motive subiective, de catre comercianti. De pilda, una dintre nemultumiri se refera la gama sortimentala limitata. "Micul comerciant nu comanda mai multe sortimente de paine, deoarece nu...

Gala Premiilor Comertului Traditional, editia a VI-a 2011
Vineri, 27 Mai 2011, ora 12:10

Laureatii celei de-a VI-a editii a Premiilor Comertului Traditional, de la stanga la dreapta: GIVASTEL Putna, STINOR Vicovu de Sus, ALMI TRANS LUX Pitesti, LIVELLA Oradea, BERLIN Barlad, SILDAN Moinesti, MATRA Scornicesti, ADMIR Botosani, FORCE SERVICII Cluj Napoca, Supermarket EXTRA Galati, PERTIT Pitesti, GEDA SMASHING Pitesti, alaturi de Mircea Coman, Sef Departament Clienti Revanzatori,...

Bursa de peste va regla pretul pentru piata interna
Joi, 26 Mai 2011, ora 15:33

Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura (ANPA) a depus spre finantare proiectul necesar realizarii Bursei de peste la Tulcea "Din toamna va incepe efectiv constructia Bursei de peste la Tulcea. Constructia va fi usoara si dorim ca in sase luni sa in cheiem lucrarile", a declarat presedintele ANPA, Marian Manaila. Proiectul care se va dezvolta la Tulcea are o valore de...

"Iepurasul" aduce, de Paste, vanzari cu 20% mai mari
Miercuri, 23 Martie 2011, ora 12:22

Producatorii vin in intampinarea consumatorilor cu oferte atractive, pornind de la ambalaj, articolele din componenta pachetului, numele acestuia si pana la reducerea de pret oferita Sarbatorile de Paste cresc vanzarile companiilor care lanseaza produse specifice cu aceasta ocazie, in medie cu 20%. "Cresterea este datorata diferitelor promotii pe care le activam, dar si dorintei...

"Agricultura Romaniei va deveni performanta in 20-25 de ani"
Vineri, 17 Decembrie 2010, ora 16:43

Interviu cu Adrian Radulescu, secretar de stat in Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale   Domnule ministru Adrian Radulescu, cum ati defini starea in care se afla agricultura acum, din punct de vedere al productiei in raport cu necesarul de consum intern? Eu m-as lega de consumul intern si as spune ca suntem in starea in care trebuie sa ajungem sa ne recastigam...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii