Actualitate

  Mărcile proprii controlează jumătate din piața înghețatei. Cum au reușit să se impună?
Miercuri, 21 Iunie 2017, ora 15:19

  Să fie preţul scăzut factorul principal care a condus la un astfel de avans? Şi-au securizat retailerii spaţiile de expunere, acordând mai mult spaţiu propriilor mărci în defavoarea brandurilor de producător? Sau dimpotrivă, au venit cu o calitate îmbunătăţită a produselor/ingredientelor, cu inovaţii de reţetă şi ambalaj, reușind să...

IQOS – un gadget ia locul ţigărilor
Miercuri, 31 Mai 2017, ora 22:20

În lume există, astăzi, peste un miliard de fumători (conform OMS, mai 2017). Intensa campanie anti-fumat declanşată la nivel global şi reglementările dure impuse producţiei, comercializării şi consumului de ţigări au avut ca efect o scădere semnificativă a procentajului fumătorilor în ţările dezvoltate. Totuşi businessul cu ţigări a rămas unul prosper, ca...

EXCLUSIV: Florin Burculescu, preşedintele Cooperativei Ţara Mea: „Vrem ca Ţara Mea să aducă în galantare porcul tradițional, cel care are gust și miros”
Marti, 30 Mai 2017, ora 14:37

Tot drumul către Fabrica de lapte din Berca, judeţul Buzău, mi-am pus problema cum să abordez discuţia cu Florin Burculescu. Cine este Florin Burculescu? Aceeaşi întrebare mi-am pus-o şi eu în 2015, când Kaufland lansa parteneriatul cu Cooperativa Agricolă de Producţie Integrată (CAPI) Ţara Mea pentru a aduce produse locale în rafturile reţelei de...

Relația promoției cu brandul și măsurarea eficienței campaniilor de trade
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:33

La începutul lunii martie s-a desfășurat cea de- a VI-a ediție a Congresului de Trade Marketing , organizat de Piaţa, cu tema „In-store - New Story” . Evenimentul de­dicat profesioniștilor din domeniu a abordat în acest an problematica eficienței investițiilor în trade marketing și a creativității în cultivarea valorii brandului în cadrul...

Asahi a cumpărat oficial ­Ursus Breweries
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 12:33

Pe 31 martie fost finalizată achiziția de către Asahi a fostelor operațiuni de afaceri și mărci deținute de ­SABMiller în Europa Centrală și de Est, care include afacerile din Republica Cehă, Republica Slovacă, Polonia, Ungaria și România și alte active conexe operațiunilor CE.   Aprobarea din partea Comisiei Europene a achiziției SABMiller de către...

Nimic nou pe frontul Legii 321
Joi, 09 Martie 2017, ora 20:17

Noua majoritate parlamentară gândește aidoma lui Nini Săpunaru   La două săptămâni după ce Comisia Europeană a anunţat declanşarea procedurii de infringement împotriva României din cauza modificărilor aduse Legii 321, Parlamentul României încă nu începuse să lucreze la schimbarea acestora, deşi membri ai comisiilor pentru...

Magazinul – noul spațiu de evenimente
Luni, 13 Februarie 2017, ora 15:27

În următorii 5 ani, retailul va suferi mai multe schimbări decât în ultimii 50, spun statisticile. Și unul dintre principalii factori de schimbare este mediul digital. Comerțul online reprezintă doar  6% din vânzările de bunuri și servicii la nivel global, dar felul în care el se desfășoară ne modifică așteptările din spațiul fizic....

„Avem în vedere pătrunderea în cât mai multe localităţi din România”
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:46

Interviu cu Daniel Gross, General Manager Rewe România   Despre Rewe România şi Penny Market se vorbeşte mult de la începutul acestui an. Retailerul a deschis nu mai puţin de 10 magazine la sfârşitul lui decembrie 2016 şi alte patru la mijlocul lui ianuarie, a anunţat rebranduirea a şase din cele opt XXL-uri, a lansat un post de radio propriu –...

(P) Inovaţie în iluminat pentru segmentul de retail
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 11:53

Interviu cu Mirel Jarnea, Business Development Manager,  Retail Philips Lighting CEE Care sunt tendinţele care se manifestă în Europa în iluminarea raioanelor non-food din centrele comerciale?   Într-un studiu recent realizat de către „International Journal of Science and Research”, se arată că majoritatea clienţilor sunt...

„Suprataxă pentru supermarketuri”
Vineri, 11 Noiembrie 2016, ora 11:15

Proiectul de lege nr. 344/2016 depus la Camera Deputaţilor este scurt, dar cuprinzător: „După Art. 17 al Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal se introduce un nou articol 17.1 cu următorul conţinut: Contribuabilii care desfăşoară activităţi economice de natura supermarketurilor sunt obligaţi, pe lângă plata impozitului de 16%, şi la plata unei cote de impozit...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii