Comert Modern

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi
Vineri, 10 Martie 2017, ora 15:41

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună a anului funcţionează în format Loco şi trei în...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern
Luni, 13 Februarie 2017, ora 14:54

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum urmează: Răzvad (Dâmbovița), Jebel (Timiș), Jegălia...

Cum supravieţuiesc 5 comercianţi mici într-o aglomerare de magazine din retailul modern
Joi, 08 Septembrie 2016, ora 13:17

Expansiunea accelerată a marilor reţele de retail mo­dern a sufocat multe dintre afacerile micilor comercianţi. Comerţul tradiţional cu bunuri de larg consum a avut de suferit şi ca urmare a pătrunderii acestor reţele în proximitate, în special prin lanţurile de magazine Profi, Shop &Go şi  Market sau Express.  Sub ameninţarea competiţiei cu aceste...

Retailul modern atinge 60% cotă de piaţă, în primul trimestru al anului 2016
Joi, 19 Mai 2016, ora 13:32

Rezultatele studiului GfK Consumer Panel Services de monitorizare a consumului casnic pentru primul trimestru din 2016 indică un nou record în ceea ce priveşte cota de piaţă a retailului modern: 60%. “Dacă până în 2008, retailul modern creştea cu aproximativ 2-3 puncte procentuale anual în detrimentul celui tradiţional, în primele trei luni...

Studiu GfK privind situația retailului în 33 de țări europene
Miercuri, 27 Aprilie 2016, ora 14:24

  GfK a derulat un studiu - analiză a scenei de retail european, cuprinzând cele mai recente evoluții și prognoze pentru 2016. Indicatorii de piață evaluați de GfK pentru un total de 33 de țări europene analizate sunt: puterea de cumpărare, ponderea cheltuielilor populației în retail din cheltuielile totale, inflația, profitabilitatea spațiilor comerciale....

Retail la viteza optima
Miercuri, 21 Octombrie 2015, ora 14:16

Flavia Florea, Key Account Consumer Panel Services, GfK Romania     In urma cu 15 ani, in Romania incepeau sa se dezvolte primele formate ale comertului modern. Comertul traditional era rege in acele vremuri, reprezentand 90% din valoarea pietei de FMCG. 12 ani mai tarziu, in prima jumatate a anului 2013, retailul modern l-a depasit pe cel traditional, iar in...

Mircea Bozga, PwC Romania: „In mediul online, telefonul mobil tinde sa devina principalul agent de vanzari”
Joi, 19 Martie 2015, ora 12:27

Desi magazinele traditionale raman principala alegere a consumatorilor, 20% dintre acestia prefera sa faca cumparaturi online utilizand computerele personale, 10% fac cumparaturi prin intermediul tabletelor, iar 11% via telefoane mobile, arata sondajul PwC Total Retail Survey 2015, realizat pe baza raspunsurilor a 19.000 de consumatori din intreaga lume.  „In mediul...

Studiu Exact Cercetare si Consultanta: Hipermarketul ideal in viziunea clientilor
Joi, 23 Octombrie 2014, ora 13:36

Clientii hipermarketurilor isi doresc ca experienta cumparaturilor sa fie una completa, care sa le asigure pe langa accesul la o gama variata de produse la cel mai mic pret, posibilitati de relaxare, de servire a mesei si chiar de fumat in cadrul magazinului. “ Clientii hipermarketurilor simt nevoia unei organizari cu totul distincte, pentru ca <sesiunea de shopping> sa poata...

Retailul modern sprijina producatorii romani
Miercuri, 16 Iulie 2014, ora 13:01

Marile lanturi de retail dezvolta proiecte specifice, menite sa permita accesul consumatorilor la produsele romanesti. Strategia pe termen lung a Grupului Carefour vizeaza dezvoltarea parteneriatelor cu producatorii locali prin actiuni care incurajeaza consumul de produse romanesti, totul din dorinta de a sustine economia Romaniei. La nivel national, retailerul continua acest angajament...

Constructia si stabilirea pretului optim in retailul traditional
Luni, 23 Decembrie 2013, ora 15:21

Stabilirea unor preturi optime de vanzare a produselor a devenit pentru multi comercianti din retailul traditional o problema ce nu se mai poate rezolva exclusiv prin raportarea la concurenta. Deoarece marjele de profit au devenit mult mai mici, la anumite produse este imposibil de concurat retelele de magazine de proximitate. Retailerii din comertul traditional cauta solutii prin care...



Special

Capcanele creşterii

Inflaţia, scumpirea materiilor prime, reducerea investiţiilor guvernamentale şi riscul de recesiune sunt pericole ce pot induce o schimbare de trend în FMCG, după ce 2017 a început neobişnuit de bine pentru furnizori şi retaileri ca urmare a creşterii salariilor, a pensiilor şi a altor venituri bugetare. ...

Afacerea «MEDIU»: cine profită mai mult?

În problematica deşeurilor, accentul se pune pe bani şi mai puţin pe protecţia mediului. Chiar şi legislaţia prezentă şi modificările propuse pentru legislaţia viitoare sunt centrate pe taxe indirecte sau penalităţi, în timp ce problematica mediului apare ca o consecinţă a acestor prevederi de ordin...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 martie 2017


Retail

Comerţul modern şi-a adjudecat, în februarie, 14 noi unităţi

Profi a deschis 12 magazine, iar Lidl şi Kaufland, câte unul.   Reţeaua Profi deţine în prezent 523 de magazine, acoperind 272 de localităţi.   Cele mai recente magazine Profi au fost deschise în ultima zi a lunii, la Halchiu şi Brusturi. Nouă dintre noile magazine din a doua lună...

Ianuarie a bifat 16 noi deschideri în comerțul modern

Cele mai multe inaugurări aparțin retailerului Profi Rom Food. Profi încheie luna ianuarie cu un nou record, inaugurând zece magazine . Trei dintre acestea sunt în format City și au fost deschise la Bacău, Cluj Napoca și Giroc (Timiș). În format Loco s-au deschis patru unități, după cum...

arhiva sectiunii