Alte produse alimentare

Creștere de două cifre pe segmentul alimentelor congelate
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 16:52

Legumele dețin cea mai mare pondere în categorie, dar pizza și fructele înregistrează cea mai bună dinamică în vânzări   În România, piaţa şi consumul per capita de alimente congelate sunt dintre cele mai reduse din Europa, iar sezonalitatea, dintre cele mai ridicate. Cu toate acestea, potenţialul de creştere este mare, segmentul...

O piață concentrată: 3 branduri din categoria baze pentru mâncăruri dețin 97% din vânzări
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:41

Piața de baze pentru mâncăruri este foarte concentrată și se află pe un trend crescător, potrivit datelor RetailZoom*). Astfel, variantele la plic – amestecuri cu gust de legume, găină sau pui – au crescut în vânzări cu 7,5% ca valoare și cu 3,8% în volum în perioada iunie 2016 – mai 2017, față de iunie 2015 - mai 2016. Pe...

Conserve de fructe: cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:11

Odată cu schimbarea generațiilor, consumul este din ce în ce mai mult orientat către un stil de viață sănătos.   În urmă cu 10 ani, producția locală de conserve din fructe era de aproape 13.000 de tone; la nivelul anului 2016, datele Institutului Național de Statistică – este adevărat, provizorii - arată o producție de numai 6.717 tone (fără...

În categoria grăsimi tartinabile, prețul este driverul deciziei la raft
Vineri, 24 Martie 2017, ora 13:02

Comparativ cu untul, margarina pentru prăjituri sau melanjul, margarina tartinabilă rămâne categoria cu volumele de vânzări cele mai mari   Potrivit INSSE, importurile de lactate au crescut anul trecut cu aproximativ 25%, achiziţiile de peste graniţă ajungând la o pondere maximă istorică de 45% din consumul naţional. În 2016, mai multe ferme...

Pet food: Delicatese pentru pisici, mâncare gătită în casă pentru câini
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:22

Proprietarii de câini de companie simt o presiune mai mare pe buget, motiv pentru care achiziționează într-o mai mică măsură hrană specializată. De câțiva ani, vânzările produselor destinate îngrijirii animalelor de companie (pet care) sunt controlate de companiile multinaţionale Nestlé și Mars. Potrivit Euromonitor, aceste poziții de...

  Consumatorul modifică business-ul în industria pastelor făinoase
Joi, 17 Noiembrie 2016, ora 15:04

Consumul de paste făinoase diferă de la o regiune la alta, în funcție de obiceiurile alimentare ale zonei; în plus, datorită celor plecați la muncă peste hotare, specificul italian se impune tot mai mult în bucătătria românească, ceea ce îi determină pe furnizori să se adapteze noilor cerințe ale pieței. Piaţa de paste făinoase s-a...

Piața BIO: 5 diferențe între România și Uniunea Europeană
Luni, 17 Octombrie 2016, ora 14:25

La cât estimaţi mărimea pieţei produselor ecologice din România şi cum apreciaţi dinamica acesteia? Din estimările Republica BIO, piaţa produselor certificate ecologic se situează în 2016 în jurul valorii de 40 de mili­oane de euro. Aş vrea să punctez foarte clar că discutăm de produse certificate ecologic, adică inspectate şi autorizate de...

Sosuri și dressinguri: Emisiunile culinare deschid apetitul pentru gusturi noi
Marti, 16 August 2016, ora 13:33

Piața prezintă oportunități de dezvoltare pe diferite nișe: oferta din magazine vine în sprijinul obiceiurilor de gătit tradiționale, iar pe de altă parte inspiră consumatorii să utilizeze sosurile mai elaborate sau exotice ca ingrediente creative, specifice bucătăriei internaționale. Potrivit datelor Nielsen*), din perspectiva volumului, vânzările de ketchup...

Snack-uri sărate: Competiția în zona promoțională este tot mai intensă
Miercuri, 20 Iulie 2016, ora 21:24

Creşterea valorică a pieţei, înregistrată în ultimul an, stabileşte un nivel de aşteptări foarte ridicat atât în rândul celor mai importanţi producători, cât şi  al retailerilor. Valoarea totală a pieţei gustărilor sărate este estimată la aproximativ 400 milioane de euro, în creştere cu 10% față de anul trecut, ne...

Supele instant, o piață de 10 milioane de euro
Joi, 14 Iulie 2016, ora 14:15

Formatul noodles (tăiței) deține cea mai mare pondere în vânzările categoriei. Piața supelor instant are o dinamică accentuată și este în continuă dezvoltare, fiind una dintre cele mai mari din segmentul heat to eat . Consumatorii acestor produse sunt persoane active, care își doresc mese rapide și consistente, hrănitoare și ușor de...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii