Alte produse alimentare

Conserve de fructe: cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:11

Odată cu schimbarea generațiilor, consumul este din ce în ce mai mult orientat către un stil de viață sănătos.   În urmă cu 10 ani, producția locală de conserve din fructe era de aproape 13.000 de tone; la nivelul anului 2016, datele Institutului Național de Statistică – este adevărat, provizorii - arată o producție de numai 6.717 tone (fără...

În categoria grăsimi tartinabile, prețul este driverul deciziei la raft
Vineri, 24 Martie 2017, ora 13:02

Comparativ cu untul, margarina pentru prăjituri sau melanjul, margarina tartinabilă rămâne categoria cu volumele de vânzări cele mai mari   Potrivit INSSE, importurile de lactate au crescut anul trecut cu aproximativ 25%, achiziţiile de peste graniţă ajungând la o pondere maximă istorică de 45% din consumul naţional. În 2016, mai multe ferme...

Pet food: Delicatese pentru pisici, mâncare gătită în casă pentru câini
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:22

Proprietarii de câini de companie simt o presiune mai mare pe buget, motiv pentru care achiziționează într-o mai mică măsură hrană specializată. De câțiva ani, vânzările produselor destinate îngrijirii animalelor de companie (pet care) sunt controlate de companiile multinaţionale Nestlé și Mars. Potrivit Euromonitor, aceste poziții de...

  Consumatorul modifică business-ul în industria pastelor făinoase
Joi, 17 Noiembrie 2016, ora 15:04

Consumul de paste făinoase diferă de la o regiune la alta, în funcție de obiceiurile alimentare ale zonei; în plus, datorită celor plecați la muncă peste hotare, specificul italian se impune tot mai mult în bucătătria românească, ceea ce îi determină pe furnizori să se adapteze noilor cerințe ale pieței. Piaţa de paste făinoase s-a...

Piața BIO: 5 diferențe între România și Uniunea Europeană
Luni, 17 Octombrie 2016, ora 14:25

La cât estimaţi mărimea pieţei produselor ecologice din România şi cum apreciaţi dinamica acesteia? Din estimările Republica BIO, piaţa produselor certificate ecologic se situează în 2016 în jurul valorii de 40 de mili­oane de euro. Aş vrea să punctez foarte clar că discutăm de produse certificate ecologic, adică inspectate şi autorizate de...

Sosuri și dressinguri: Emisiunile culinare deschid apetitul pentru gusturi noi
Marti, 16 August 2016, ora 13:33

Piața prezintă oportunități de dezvoltare pe diferite nișe: oferta din magazine vine în sprijinul obiceiurilor de gătit tradiționale, iar pe de altă parte inspiră consumatorii să utilizeze sosurile mai elaborate sau exotice ca ingrediente creative, specifice bucătăriei internaționale. Potrivit datelor Nielsen*), din perspectiva volumului, vânzările de ketchup...

Snack-uri sărate: Competiția în zona promoțională este tot mai intensă
Miercuri, 20 Iulie 2016, ora 21:24

Creşterea valorică a pieţei, înregistrată în ultimul an, stabileşte un nivel de aşteptări foarte ridicat atât în rândul celor mai importanţi producători, cât şi  al retailerilor. Valoarea totală a pieţei gustărilor sărate este estimată la aproximativ 400 milioane de euro, în creştere cu 10% față de anul trecut, ne...

Supele instant, o piață de 10 milioane de euro
Joi, 14 Iulie 2016, ora 14:15

Formatul noodles (tăiței) deține cea mai mare pondere în vânzările categoriei. Piața supelor instant are o dinamică accentuată și este în continuă dezvoltare, fiind una dintre cele mai mari din segmentul heat to eat . Consumatorii acestor produse sunt persoane active, care își doresc mese rapide și consistente, hrănitoare și ușor de...

Baby Food: Formulele de lapte praf și cerealele dau tonul categoriei
Joi, 14 Iulie 2016, ora 13:29

Piaţa de alimente pentru bebeluşi şi copii mici, până la 3 ani, este estimată la aproximativ 5.000 de tone şi la o valoare de 75 de milioane de euro. La nivel mondial,  baby food  este una dintre cele mai dinamice categorii, cu un trend crescător. Numărul mare al femeilor care lucrează sau care se întorc mai repede din concediul maternal, interesul...

Prețul de achiziție al ouălor este la cel mai scăzut nivel
Marti, 19 Aprilie 2016, ora 10:09

Piața ouălor proaspete din România este foarte afectată de sezonalitate, vânzările din comerț aproape dublându-se în sezonul rece, față de celelalte luni din an, când în zonele rurale se consumă ouăle produse în gospodăriile țărănești.  În rețelele internaționale de retail, potrivit monito­rizărilor Nielsen*,...



Special

Ceva nu se leagă

  După zece ani de investiții masive în FMCG, capitalul străin domină majoritatea categoriilor din acest sector. Trei segmente foarte competitive – procesarea cărnii, produse de panificaţie și îmbutelierea apelor minerale – au rămas şi se pare că vor rămâne sub controlul capitalului...

Cooperativizare. De data asta, e de bine

Marii retaileri își organizează propriile lanțuri scurte agro-alimentare   Drumul producției locale din mediul rural către rafturile marilor retaileri continuă să fie o provocare. Autoritățile, care au preferat să promoveze o lege – Legea 150/iulie 2016 – ce se dovedește a fi pe cât...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 mai 2017


Retail

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

Farmec apasă pedala de accelerație a deschiderilor de magazine proprii

Ținta este un număr de 50 de magazine care să acopere toate zonele țării   Într-un interviu acordat revistei Piața, Mircea Turdean, directorul general al companiei Farmec, a vorbit despre strategia de extindere a rețelelor de magazine proprii Farmec și Gerovital, despre ce încasări au acestea...

arhiva sectiunii