Alte produse alimentare

Românii sparg anual 2 miliarde de ouă din retail
Vineri, 10 Noiembrie 2017, ora 11:58

Vânzările din comerț reprezintă doar 40% din consumul total; diferența de 60% înseamnă produse nefiscalizate, respectiv ouă provenite din gospodării Consumul anual de ouă pe cap de locuitor este de circa 230 de bucăți în România, față de media de 280 de bucăți în UE. Din punctul de vedere al volumelor, 40% înseamnă oferta din...

În timpul posturilor religioase, vânzările de produse vegetale cresc cu peste 40%
Miercuri, 18 Octombrie 2017, ora 14:57

Vizibilitatea și disponibilitatea la raft este maximă în astfel de perioade Ca pondere pe parcursul unui an, perioadele de post reprezintă apropape 25%. Consumul de alimente nu se mai limitează doar la preparate din cartofi, varză, fasole, orez, produsele din soia câştigând şi ele un loc important în meniu. A fost considerat, o perioadă lungă de timp,...

Creștere de două cifre pe segmentul alimentelor congelate
Luni, 11 Septembrie 2017, ora 16:52

Legumele dețin cea mai mare pondere în categorie, dar pizza și fructele înregistrează cea mai bună dinamică în vânzări   În România, piaţa şi consumul per capita de alimente congelate sunt dintre cele mai reduse din Europa, iar sezonalitatea, dintre cele mai ridicate. Cu toate acestea, potenţialul de creştere este mare, segmentul...

O piață concentrată: 3 branduri din categoria baze pentru mâncăruri dețin 97% din vânzări
Vineri, 14 Iulie 2017, ora 13:41

Piața de baze pentru mâncăruri este foarte concentrată și se află pe un trend crescător, potrivit datelor RetailZoom*). Astfel, variantele la plic – amestecuri cu gust de legume, găină sau pui – au crescut în vânzări cu 7,5% ca valoare și cu 3,8% în volum în perioada iunie 2016 – mai 2017, față de iunie 2015 - mai 2016. Pe...

Conserve de fructe: cresc vânzările pe segmentul 100% fruct, fără zahăr adăugat
Vineri, 07 Aprilie 2017, ora 15:11

Odată cu schimbarea generațiilor, consumul este din ce în ce mai mult orientat către un stil de viață sănătos.   În urmă cu 10 ani, producția locală de conserve din fructe era de aproape 13.000 de tone; la nivelul anului 2016, datele Institutului Național de Statistică – este adevărat, provizorii - arată o producție de numai 6.717 tone (fără...

În categoria grăsimi tartinabile, prețul este driverul deciziei la raft
Vineri, 24 Martie 2017, ora 13:02

Comparativ cu untul, margarina pentru prăjituri sau melanjul, margarina tartinabilă rămâne categoria cu volumele de vânzări cele mai mari   Potrivit INSSE, importurile de lactate au crescut anul trecut cu aproximativ 25%, achiziţiile de peste graniţă ajungând la o pondere maximă istorică de 45% din consumul naţional. În 2016, mai multe ferme...

Pet food: Delicatese pentru pisici, mâncare gătită în casă pentru câini
Miercuri, 08 Februarie 2017, ora 16:22

Proprietarii de câini de companie simt o presiune mai mare pe buget, motiv pentru care achiziționează într-o mai mică măsură hrană specializată. De câțiva ani, vânzările produselor destinate îngrijirii animalelor de companie (pet care) sunt controlate de companiile multinaţionale Nestlé și Mars. Potrivit Euromonitor, aceste poziții de...

  Consumatorul modifică business-ul în industria pastelor făinoase
Joi, 17 Noiembrie 2016, ora 15:04

Consumul de paste făinoase diferă de la o regiune la alta, în funcție de obiceiurile alimentare ale zonei; în plus, datorită celor plecați la muncă peste hotare, specificul italian se impune tot mai mult în bucătătria românească, ceea ce îi determină pe furnizori să se adapteze noilor cerințe ale pieței. Piaţa de paste făinoase s-a...

Piața BIO: 5 diferențe între România și Uniunea Europeană
Luni, 17 Octombrie 2016, ora 14:25

La cât estimaţi mărimea pieţei produselor ecologice din România şi cum apreciaţi dinamica acesteia? Din estimările Republica BIO, piaţa produselor certificate ecologic se situează în 2016 în jurul valorii de 40 de mili­oane de euro. Aş vrea să punctez foarte clar că discutăm de produse certificate ecologic, adică inspectate şi autorizate de...

Sosuri și dressinguri: Emisiunile culinare deschid apetitul pentru gusturi noi
Marti, 16 August 2016, ora 13:33

Piața prezintă oportunități de dezvoltare pe diferite nișe: oferta din magazine vine în sprijinul obiceiurilor de gătit tradiționale, iar pe de altă parte inspiră consumatorii să utilizeze sosurile mai elaborate sau exotice ca ingrediente creative, specifice bucătăriei internaționale. Potrivit datelor Nielsen*), din perspectiva volumului, vânzările de ketchup...

Special

Paradoxul BIO

Sunt aproape 15.000 de producători români certificați plus încă 2.000 în curs de certificare, dar la raft avem foarte puţine produse românești BIO. Atât consumatorii, cât şi retailerii, așteaptă o creştere a ofertei de produse locale ecologice.   Piaţa produselor ecologice...

6 tipsuri pentru abordarea modernă a relației comerciale furnizori-retaileri

Ce trebuie să facă un furnizor înainte de a porni la negocierea cu buyerii unui mare lanţ de retail? Ce trebuie să ştie despre cel cu care negociază? Ce informaţii trebuie să prezinte despre produsul lui? Ce atitudine are față de cel cu care negociază? Cum se îmbracă la negociere? Ce...

arhiva sectiunii

Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 octombrie 2017


Retail

Luna octombrie a bifat 26 de deschideri în retailul modern

Profi a inaugurat în octombrie 19 magazine, dintre care cinci în format Standard, şapte în format City şi alte şapte în format Loco. Cele mai recente s-au deschis la Baia de Arieş, Bălteşti (Prahova), Braşov, Bucureşti şi Timişoara. Prezentă în 353 de localități, Profi este rețeaua...

Principalele etape ale procesului de remodelare a magazinelor BILLA

În 22 decembrie 2015, Carrefour anunța semnarea unui acord de achiziție a societății Billa România, cu Grupul Rewe. Într-o a doua etapă, pe 29 iunie 2016, Consiliului Concurenței abrobă achiziţia celor 86 de magazine Billa. Datorită acestei achiziții, Carrefour devenea primul operator de...

arhiva sectiunii