Produse de baza

Prețurile mici și obiceiurile culinare încing piața uleiului
Luni, 17 Octombrie 2016, ora 14:05

Piaţa este puternic concentrată pe segmentul ulei de floarea soarelui şi fragmentată pe celelalte segmente ale categoriei. În perioada septembrie 2015/august 2016, vânzările de ulei de gătit din IKA* (sursa: RetailZoom) au crescut nesemnificativ în valoare, cu 0,3%, și au scăzut în volum cu 2,8%, față de septembrie 2014/august 2015. Scăderile...

  Produsele de baza – o piata extrem de concentrata in IKA
Marti, 29 Aprilie 2014, ora 17:40

Primii sase producatori, incluzand aici si marii retaileri care detin marci proprii, ating (cumulat) sau chiar depasesc ponderea de 90% din piata produselor de baza, pe fiecare categorie in parte: ulei, faina, malai, gris, orez, zahar. Precizam ca este vorba exclusiv de vanzarile valorice si cantitative din marile retele internationale, asa cum reies acestea din monitorizarile RetailZoom*....

  Studiu de caz: Category management, piata de paine
Vineri, 21 Martie 2014, ora 16:39

Va propunem o incursiune in magazin prin ochii cumparatorului pentru a afla care sunt elementele vizuale ce impacteaza experienta de cumparare .   Studiile de tip eye trackering ne pot ajuta sa identificam diferentele dintre modalitati variate de aranjare a produselor la raft, fiind astfel suport pentru un mai bun category management al raftului si pentru identificarea unei...

Trenduri fluctuante pe piata margarinei
Marti, 19 Februarie 2013, ora 15:14

Preferata in special la micul dejun sau la gatit, margarina inlocuieste de cele mai multe ori cu succes untul, care are un pret mai ridicat. In Romania, cantitatea medie de margarina consumata intr-un an este de aproximativ un kilogram per capita, sub nivelul european si departe de cel din tarile nordice. Piata de profil, ca si cea a untului sau a multor altor categorii...

Consumul anual de unt in Romania: 600 de grame/locuitor
Marti, 19 Februarie 2013, ora 15:11

Untul este una din categoriile de lactate cel mai puternic influentate de pretul la raft al produsului. In ultimul an, piata untului a inregistrat o usoara scadere, ca urmare atat a diminuarii puterii de cumparare a populatiei, cat si a cresterii pretului materiei prime si a costurilor cu utilitatile si transportul, ceea ce a atras imediat si o majorare a pretului la raft a produselor...

Pretul face legea vanzarilor pe piata pastelor fainoase
Miercuri, 28 Noiembrie 2012, ora 12:30

Marcile private si produsele vrac se afla in topul alegerilor romanilor atunci cand acestia decid “ce sa gateasca, atunci cand se grabesc”. Pastele fainoase par sa fie produsele preferate ale romanilor in timp de criza, consumul casnic inregistrand o crestere importanta in prima jumatate a acestui an, conform GFK. Accentul s-a pus pe pastele vrac, iar in ceea ce priveste pastele...

  Piata pastelor fainoase, estimata la 45 de milioane de euro
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 16:31

Romanii consuma, in continuare, pastele din grau normal. Pastele din grau dur, pastele integrale sau cele bio au un consum scazut din cauza pretului si a deficitului de informatie a clientului final. Iar, pastele proaspete inregistreaza un consum foarte slab in Romania atat din cauza pretului, care este un factor foarte important, cat si a obiceiurilor de consum. Asa descrie, pe scurt, piata...

Marcile proprii domina piata produselor de baza
Vineri, 20 Aprilie 2012, ora 14:51

Marcile proprii, care s-au extins in unele categorii si pe segmentul premium de pret, au devenit tot mai atractive pentru clienti. Piata produselor de baza, in care includem faina, malaiul, grisul, pesmetul, orezul, zaharul, evolueaza distinct, in functie de fiecare categorie in parte. Raionul de produse de baza s-a extins in ultimii ani cu variante noi, cum ar fi lintea verde sau...

Marcile proprii detin suprematia pe piata uleiului de gatit
Marti, 21 Februarie 2012, ora 12:56

Strategiile de pret ale retailerilor au propulsat marcile proprii in fruntea topului celor mai vandute produse. Piata uleiului de gatit se ridica la un volum de aproximativ 250 de mii de tone anual, potrivit bilanturilor alimentare raportate de Institutul National de Statistica. Tendinta este de usoara scadere a consumului, din cauza contextului economic national si global, care a...

  Cine a investit cel mai mult in promovarea uleiului de gatit
Miercuri, 18 Ianuarie 2012, ora 14:47

Peste opt milioane de euro au investit jucatorii din industria uleiului in publicitate pentru marcile din portofoliu, in 2011, potrivit monitorizarilor companiei Alfa Cont. Acest lucru a presupus 3.472 de aparitii/insertii/spoturi in diferite suporturi media: 90% la TV, 7% la radio, 3% in print. Postul de televiziune preferat al advertiserilor a fost Prima TV, care a atras 1.127 de...



Special

5 mari provocări în retail aduse de torentul AMAZON

Ce schimbări aduce în retailul modern european invazia agresivă a celui mai mare retailer online.   Cum intri în competiţie cu un retailer care nu pune miză pe adaosul comercial?    E dificil să concurezi cu un competitor de talia Amazon, pentru că are un model de business ce...

Topurile rentabilității în FMCG

Companiile de producție sunt vedetele clasamentelor privind rentabilitatea obținută în afacerile derulate în 2016.   Producătorii de bunuri de larg consum domină topurile de rentabilitate realizate de revista Piaţa pe baza datelor financiare publicate pentru anul 2016. Dacă în ceea ce...

arhiva sectiunii


Harta retailului modern


Nou! Harta retailului modern din Romania.

Harta Retailului Modern - 31 august 2017




Retail

Luna august a adăugat 24 de noi magazine în rețeaua retailului modern

Cele mai multe deschideri au avut loc în cadrul rețelelor Profi (16) și Mega Image (4) Profi ajunge la 610 unități În luna august, Profi a deschis în total 16 magazine. Cinci dintre acestea sunt în format City și au fost inau­gurate în Roșiori de Vede (Teleorman), București,...

Retailul european staționează, cel românesc încinge motoarele

În primul trimestru al anului 2017, comerțul modern din România a atins o cotă de piață de 62%, câștigând aproximativ 2 puncte procentuale în detrimentul comerțului tradițional, arată datele GfK Consumer Panel. Discounterii, supermarketurile și magazinele moderne de proximitate au cea mai...

arhiva sectiunii